Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dieselkiem :(


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Już wcześniej ci o tym pisałem żebyś to sobie sprawdził, jak dla mnie to bankowo słaba kompresja przynajmniej na jednym cylindrze, podjedź gdzieś i sprawdź to zajmuje pół godziny a resztę potem sprawdzaj.

Edytowane przez ...OSA...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka możliwość też istnieje, może być nawet niewyregulowana jeśli na kole pasowym pompy masz śrubę mikrometryczną do odpowiedniego ustawienia pompy.

Reasumując, wizyta na kontrolę u kumatego mechanika od diesli jest zalecana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zawory również mogą puszczać kompresja tak samo jak nieszczelna głowica. Jeżeli będziesz sprawdzał kompresje i wyjdzie zbyt niska zaleca się wtedy wstrzyknąć do cylindra około 10 mililitrów oleju silnikowego i powtórzyć próbę. Jeżeli próba olejowa poprawi kompresję na odpowiedni poziom znaczy to że pierścienie są do wymiany i trzeba to zrobić aby nie było coraz gorzej. Jeżeli próba olejowa nie pomoże tzn że kompresja ucieka albo przez głowicę albo przez gniazda zaworowe. Ale tak czy tak głowicę będziesz zrzucać więc można wszystko posprawdzać czy jest w porządku. A co do źle ustawionej pompy to też jest jakaś szansa choć wydaje mi się że jak po jakimś czasie od odpalenia chodzi ok to raczej nie będzie to ona. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Również zostałem niedawno szczęśliwym(lub nie)posiadaczem Renault Megan 1.9 D.Przechodzę podobną katorgę.Nie chce palić na zimnym a jak odpali to około minuty nierówno pracuje.Najpierw zmieniony rozrząd,ustawiona pompa wtryskowa-brak efektów.Na zimnym pali tak samo ciężko i dymi na szaro-biało.Po rozgrzaniu jeszcze gorzej.Wyregulowałem zawory bo część było za ciasno.Efekt-pali b. dobrze na ciepłym a na zimnym bez zmian.Wymiana wężyków przelewowych i filtra paliwa(b.brudny)-pali już lepiej na zimnym ale nadal po dłuższej przerwie szarpie i kopci czyli zapowietrza się gdzieś układ paliwowy.Widać przy przepompowywaniu ręczną pompką(gruszką)kilka pęcherzyków powietrza-czyli zapowietrza się ,tylko gdzie?Na filtrze,przed filtrem?I tu mam pytanie-w górnej części obudowy filtra(pokrywce) jest jakieś urządzenie-jedni piszą że to zaworek,inni że podgrzewacz paliwa-co to w końcu jest.Po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V ,ale nic się nie dzieje.Mogę odłączyć i też brak reakcji.Sprawdzałem oporność tego czegoś-około 2 ohm.Pytanie co to jest?Jeśli to zaworek to być może tędy się zapowietrza a jeśli podgrzewacz paliwa?Przed wymianą filtra było gorzej i zaraz po zgaszeniu widziałem jak paliwo cofa się z pompy wtryskowej do filtra.Teraz tego nie widać ale po kilku godzinach pojawia się pęcherzyk powietrza.A co z tą nierówna pracą silnika na zimnym.Czy to tylko efekt zapowietrzenia czy na przykład problem jest z przyspieszaczem zapłonu lub pompą wtryskowa lub wtryskami?Wtryski raczej sprawne bo później pracuje dobrze.Pompa?Później też jest dobrze.Przesunięcie dźwigni od ssania(linka do gruszki wkręconej chyba w głowicę)przyspiesza obroty ale na zimnym silniku nadal nierówno pracuje.Więc gdzie tkwi przyczyna?Zapomniałem dopisać że pompę mam Boscha a filtr Lucasa.Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału sprawdzałeś? czytałem już tu takie posty, że jego zabrudzenie albo zły styk na kostce powodował problemy z odpaleniem na zimnym silniku.

Jeśli jest, to go szukaj na składaniu bloku i obudowy sprzęgła, poniżej obudowy termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem ,ale czy w dieslu jest czujnik położenia wału?W każdym razie jutro to sprawdzę.Żeby uciąć spekulacje dodam ,że świece żarowe też sprawdzałem-każda wyjęta i rozgrzana-nie ma się czego czepić.Jak trochę odpuści mróz to postaram się jeszcze sprawdzić czy nie zapowietrza się przez gruszkę do podpompowywania.W każdym razie dziękuję za wszelkie rady i sugestie.Następne również mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może w samym 1,9D ich nie stosowali?? Nie wiem, nawet w opisie jaki wczoraj w swoich zbiorach znalazłem, a dziś do downloadu wstawiłem nic tam o takowym nie wspominają. Przy dT już tak.

http://megane.com.pl/files/file/177-megane-scenic-19-d-dt-dti-1995-1999/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Chciałbym zapytać znawców tej marki co to jest, jakaś wtyczka pod filtrem ?

A z wiązki wychodzi jakiś kabel tak jakby urwany. Co to może być ??

I do czego miał być podłączony ten wąż ??

Jest on zaślepiony ale wszystko chodzi prawidłowo nie grzeje się nic.

post-54845-0-32622500-1359482307_thumb.jpg

post-54845-0-81193900-1359482373_thumb.jpg

post-54845-0-05023600-1359482666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik z pierwszej fotki odczytuje poziom oleju i tą informacje przekazuję do wyświetlacza w liczniku, jeśli taki posiadasz albo do wskazówki temperatury cieczy, która to po włączeniu silnika leci szybko do górnego położenia jeśli poziom jest prawidłowy. Stan takiego wskazania trwa przez 30 sekund, zarówno dla wskazówki jak i wyświetlanej informacji:

oil OK

oooooo

Czujnik i jego sygnał nie ma bezpośredniego wpływu na pracę silnika, to tylko przeniesiony do środka auta elektroniczny bagnet.

Co do węży, masz tam coś namotane niestety nie mam teraz z czym porównać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!