Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dieselkiem :(


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Już wcześniej ci o tym pisałem żebyś to sobie sprawdził, jak dla mnie to bankowo słaba kompresja przynajmniej na jednym cylindrze, podjedź gdzieś i sprawdź to zajmuje pół godziny a resztę potem sprawdzaj.

Edytowane przez ...OSA...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka możliwość też istnieje, może być nawet niewyregulowana jeśli na kole pasowym pompy masz śrubę mikrometryczną do odpowiedniego ustawienia pompy.

Reasumując, wizyta na kontrolę u kumatego mechanika od diesli jest zalecana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zawory również mogą puszczać kompresja tak samo jak nieszczelna głowica. Jeżeli będziesz sprawdzał kompresje i wyjdzie zbyt niska zaleca się wtedy wstrzyknąć do cylindra około 10 mililitrów oleju silnikowego i powtórzyć próbę. Jeżeli próba olejowa poprawi kompresję na odpowiedni poziom znaczy to że pierścienie są do wymiany i trzeba to zrobić aby nie było coraz gorzej. Jeżeli próba olejowa nie pomoże tzn że kompresja ucieka albo przez głowicę albo przez gniazda zaworowe. Ale tak czy tak głowicę będziesz zrzucać więc można wszystko posprawdzać czy jest w porządku. A co do źle ustawionej pompy to też jest jakaś szansa choć wydaje mi się że jak po jakimś czasie od odpalenia chodzi ok to raczej nie będzie to ona. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Również zostałem niedawno szczęśliwym(lub nie)posiadaczem Renault Megan 1.9 D.Przechodzę podobną katorgę.Nie chce palić na zimnym a jak odpali to około minuty nierówno pracuje.Najpierw zmieniony rozrząd,ustawiona pompa wtryskowa-brak efektów.Na zimnym pali tak samo ciężko i dymi na szaro-biało.Po rozgrzaniu jeszcze gorzej.Wyregulowałem zawory bo część było za ciasno.Efekt-pali b. dobrze na ciepłym a na zimnym bez zmian.Wymiana wężyków przelewowych i filtra paliwa(b.brudny)-pali już lepiej na zimnym ale nadal po dłuższej przerwie szarpie i kopci czyli zapowietrza się gdzieś układ paliwowy.Widać przy przepompowywaniu ręczną pompką(gruszką)kilka pęcherzyków powietrza-czyli zapowietrza się ,tylko gdzie?Na filtrze,przed filtrem?I tu mam pytanie-w górnej części obudowy filtra(pokrywce) jest jakieś urządzenie-jedni piszą że to zaworek,inni że podgrzewacz paliwa-co to w końcu jest.Po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V ,ale nic się nie dzieje.Mogę odłączyć i też brak reakcji.Sprawdzałem oporność tego czegoś-około 2 ohm.Pytanie co to jest?Jeśli to zaworek to być może tędy się zapowietrza a jeśli podgrzewacz paliwa?Przed wymianą filtra było gorzej i zaraz po zgaszeniu widziałem jak paliwo cofa się z pompy wtryskowej do filtra.Teraz tego nie widać ale po kilku godzinach pojawia się pęcherzyk powietrza.A co z tą nierówna pracą silnika na zimnym.Czy to tylko efekt zapowietrzenia czy na przykład problem jest z przyspieszaczem zapłonu lub pompą wtryskowa lub wtryskami?Wtryski raczej sprawne bo później pracuje dobrze.Pompa?Później też jest dobrze.Przesunięcie dźwigni od ssania(linka do gruszki wkręconej chyba w głowicę)przyspiesza obroty ale na zimnym silniku nadal nierówno pracuje.Więc gdzie tkwi przyczyna?Zapomniałem dopisać że pompę mam Boscha a filtr Lucasa.Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału sprawdzałeś? czytałem już tu takie posty, że jego zabrudzenie albo zły styk na kostce powodował problemy z odpaleniem na zimnym silniku.

Jeśli jest, to go szukaj na składaniu bloku i obudowy sprzęgła, poniżej obudowy termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem ,ale czy w dieslu jest czujnik położenia wału?W każdym razie jutro to sprawdzę.Żeby uciąć spekulacje dodam ,że świece żarowe też sprawdzałem-każda wyjęta i rozgrzana-nie ma się czego czepić.Jak trochę odpuści mróz to postaram się jeszcze sprawdzić czy nie zapowietrza się przez gruszkę do podpompowywania.W każdym razie dziękuję za wszelkie rady i sugestie.Następne również mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może w samym 1,9D ich nie stosowali?? Nie wiem, nawet w opisie jaki wczoraj w swoich zbiorach znalazłem, a dziś do downloadu wstawiłem nic tam o takowym nie wspominają. Przy dT już tak.

http://megane.com.pl/files/file/177-megane-scenic-19-d-dt-dti-1995-1999/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Chciałbym zapytać znawców tej marki co to jest, jakaś wtyczka pod filtrem ?

A z wiązki wychodzi jakiś kabel tak jakby urwany. Co to może być ??

I do czego miał być podłączony ten wąż ??

Jest on zaślepiony ale wszystko chodzi prawidłowo nie grzeje się nic.

post-54845-0-32622500-1359482307_thumb.jpg

post-54845-0-81193900-1359482373_thumb.jpg

post-54845-0-05023600-1359482666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik z pierwszej fotki odczytuje poziom oleju i tą informacje przekazuję do wyświetlacza w liczniku, jeśli taki posiadasz albo do wskazówki temperatury cieczy, która to po włączeniu silnika leci szybko do górnego położenia jeśli poziom jest prawidłowy. Stan takiego wskazania trwa przez 30 sekund, zarówno dla wskazówki jak i wyświetlanej informacji:

oil OK

oooooo

Czujnik i jego sygnał nie ma bezpośredniego wpływu na pracę silnika, to tylko przeniesiony do środka auta elektroniczny bagnet.

Co do węży, masz tam coś namotane niestety nie mam teraz z czym porównać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!