Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dCi - czujnik położenia wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Scenic 1.9dCi

Gdzie w tym silniku znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Przeszukałem otchłanie internetu - bez rezultatu...

Zaznaczam, że nie chodzi mi o czujnik położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje sie po stronie rozrzadu w okolicy "wieszaka - takiego mosiężnego ucha do podwieszenia silnika". Czujnik jest wiskany (+wkręt) pod kątem i przeciwnej stronie do koła wałka rozrządu na tyle silnika. Dochodzi do niego wtyczka z 3 kabelkami. Możliwe ze będziesz musiał rozebrać podszybie żeby sie do niego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

czy możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu jest sprawny? W Megane (1.9 DCI 75 kW) do czujnika dochodzą 3 przewody. Czy sprawdza się poszczególne przewody pod kątem rezystancji? Jeżeli tak, jakie w tym silniku powinny być wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżam ostatnio scenic stracił trochę na mocy, aż pewnego chłodnego ranka podczas jazdy przerwał mi raz, podpiąłem pod ddt błąd 1808 czyli czujnik wałka rozrządu, kupiłem używany. Po założeniu od razu zyskał na mocy, ale po paru dniach znowu pewnego zimnego ranka mi przerwał, podpiąłem pod ddt i ponownie przy prędkości obrotowej 1500/min i 42km/h tak zapisał ddt ten sam błąd wałka rozrządu, dodam że przez parę dni było dobrze. Drugi czujnik (używka) był trochę inny od tego co wyjąłem ze scenica, miał inny grzybek tzn. większy obwodem delikatnie bez nacięć, dł. ta sama. Chciałem dzisiaj założyć stary z powrotem, bo jak go wykręciłem był brudny, może to przez to łapał czasami doła, lecz zmierzyłem jego rezystancję i miernik pokazuje 1041ohm, w googlach wyszukałem że powinien mieć równi 900. Czyli wychodzi na to że ten stary jest uszkodzony, muszę jeszcze wykręcić tamten i sprawdzić, podpowiedzcie mi czy oporność mierzy się na ciepłym, czy zimnym czujniku, bo wartości są inne. I druga sprawa czy może być to wina czujnika wału korbowego? Bo komputer niby pokazuje wałka rozrządu, ale mechanik stwierdził, że jak będzie uszkodzony wału to również może być na kompie wałka, ponieważ nie mogą się oba zgrać razem. A i czy ta wartość ma być, na prawdę 900 ohm nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma znaczenia czy pomiar wykonuje się na ciepłym czy zimnym silniku. W obu przypadkach powinna być zbliżona, tak było by najlepiej.

Czujnika nie musisz wykręcać, żeby go pomierzyć, wystarczy, że wtyczkę wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem z powrotem na stary i o dziwo dwa razy odpalił jak TDI VW, że wał zdążył się obrócić może z połowę, a teraz znowu pali te tradycyjne 3 obr. wałem, wiekszość renówek tak ma, tym się nie przejmuje. Teraz po wyczyszczeniu sprawdzę, czy na tym starym czujniku będzie objaw tego szarpnięcia. Dziwne, bo jak jest te +8 rano to nic się nie dzieje, a jak temp. otoczenia jest zbliżona do 0C, to wtedy rano raz, albo dwa razy występuje to szarpnięcie i tyle, cały dzień potem nie ma, za każdym razem zapisuje ten sam błąd w komputerze. Muszę się wybrać do sklepu, i zmierzyć swoim miernikiem rezystancje nowego czujnika. I powiem też, że ten czujnik jak jest uszkodzony, to ma wpływ na spalanie jest różnica na tamtym drugim i starym, średnia od razu spada na drugim. Co do pomiaru, nie wiem. Ale na ciepłym wartości, cały czas się zmieniają ( jak wykręce ciepły z silnika) a na zimnym jest stała.

 

Dodano: 09 paź 2013 - 21:05

Kurde panowie co jest, podmieniałem czujniki i jest to samo, jade rano w porządku, jadę wieczorem w porządku. A jak odpalę w nocy np. 3-2 w nocy i jadę to potrafi czasamijak zmieniam bieg, lub puszczę na luz zgasnąć odpalę i jade dalej, za każdym razem jak podłąćzam komputer ten sam błąd czujnika wałka 1808 i historyczny nie stały. Nie mam już siły, w dzień w porządku ale zawsze dzieje się to w nocy, czy coś wilgotnieje?? Dodam jeszcze że co jakiś czas w nocy przygasają światła, myślę że to od tych grzałek tak piszą w necie, wyczyściłem przekaźniki koło silnika w puszcze, bezpieczniki i masy przy błotniku i przy skrzyni nic nie pomogło, założyłem z powrotem stary czujnik oczywiście go wyczyściłem i to samo.... Nie mam siły, tak myślałem że może to przez to przygasanie świateł mu prąd podbiera, ale przecież to diesel....

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szukałem, ale poszukam jeszcze raz

 

Dodano: 29 lis 2013 - 09:48

wyczyszczony wałka rozrządu i wału korbowego, samochód nie gasnie już i lepiej ciągnie wolnych obrotów.

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery ;) :) :) Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!