Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dCi - czujnik położenia wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Scenic 1.9dCi

Gdzie w tym silniku znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Przeszukałem otchłanie internetu - bez rezultatu...

Zaznaczam, że nie chodzi mi o czujnik położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje sie po stronie rozrzadu w okolicy "wieszaka - takiego mosiężnego ucha do podwieszenia silnika". Czujnik jest wiskany (+wkręt) pod kątem i przeciwnej stronie do koła wałka rozrządu na tyle silnika. Dochodzi do niego wtyczka z 3 kabelkami. Możliwe ze będziesz musiał rozebrać podszybie żeby sie do niego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

czy możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu jest sprawny? W Megane (1.9 DCI 75 kW) do czujnika dochodzą 3 przewody. Czy sprawdza się poszczególne przewody pod kątem rezystancji? Jeżeli tak, jakie w tym silniku powinny być wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżam ostatnio scenic stracił trochę na mocy, aż pewnego chłodnego ranka podczas jazdy przerwał mi raz, podpiąłem pod ddt błąd 1808 czyli czujnik wałka rozrządu, kupiłem używany. Po założeniu od razu zyskał na mocy, ale po paru dniach znowu pewnego zimnego ranka mi przerwał, podpiąłem pod ddt i ponownie przy prędkości obrotowej 1500/min i 42km/h tak zapisał ddt ten sam błąd wałka rozrządu, dodam że przez parę dni było dobrze. Drugi czujnik (używka) był trochę inny od tego co wyjąłem ze scenica, miał inny grzybek tzn. większy obwodem delikatnie bez nacięć, dł. ta sama. Chciałem dzisiaj założyć stary z powrotem, bo jak go wykręciłem był brudny, może to przez to łapał czasami doła, lecz zmierzyłem jego rezystancję i miernik pokazuje 1041ohm, w googlach wyszukałem że powinien mieć równi 900. Czyli wychodzi na to że ten stary jest uszkodzony, muszę jeszcze wykręcić tamten i sprawdzić, podpowiedzcie mi czy oporność mierzy się na ciepłym, czy zimnym czujniku, bo wartości są inne. I druga sprawa czy może być to wina czujnika wału korbowego? Bo komputer niby pokazuje wałka rozrządu, ale mechanik stwierdził, że jak będzie uszkodzony wału to również może być na kompie wałka, ponieważ nie mogą się oba zgrać razem. A i czy ta wartość ma być, na prawdę 900 ohm nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma znaczenia czy pomiar wykonuje się na ciepłym czy zimnym silniku. W obu przypadkach powinna być zbliżona, tak było by najlepiej.

Czujnika nie musisz wykręcać, żeby go pomierzyć, wystarczy, że wtyczkę wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem z powrotem na stary i o dziwo dwa razy odpalił jak TDI VW, że wał zdążył się obrócić może z połowę, a teraz znowu pali te tradycyjne 3 obr. wałem, wiekszość renówek tak ma, tym się nie przejmuje. Teraz po wyczyszczeniu sprawdzę, czy na tym starym czujniku będzie objaw tego szarpnięcia. Dziwne, bo jak jest te +8 rano to nic się nie dzieje, a jak temp. otoczenia jest zbliżona do 0C, to wtedy rano raz, albo dwa razy występuje to szarpnięcie i tyle, cały dzień potem nie ma, za każdym razem zapisuje ten sam błąd w komputerze. Muszę się wybrać do sklepu, i zmierzyć swoim miernikiem rezystancje nowego czujnika. I powiem też, że ten czujnik jak jest uszkodzony, to ma wpływ na spalanie jest różnica na tamtym drugim i starym, średnia od razu spada na drugim. Co do pomiaru, nie wiem. Ale na ciepłym wartości, cały czas się zmieniają ( jak wykręce ciepły z silnika) a na zimnym jest stała.

 

Dodano: 09 paź 2013 - 21:05

Kurde panowie co jest, podmieniałem czujniki i jest to samo, jade rano w porządku, jadę wieczorem w porządku. A jak odpalę w nocy np. 3-2 w nocy i jadę to potrafi czasamijak zmieniam bieg, lub puszczę na luz zgasnąć odpalę i jade dalej, za każdym razem jak podłąćzam komputer ten sam błąd czujnika wałka 1808 i historyczny nie stały. Nie mam już siły, w dzień w porządku ale zawsze dzieje się to w nocy, czy coś wilgotnieje?? Dodam jeszcze że co jakiś czas w nocy przygasają światła, myślę że to od tych grzałek tak piszą w necie, wyczyściłem przekaźniki koło silnika w puszcze, bezpieczniki i masy przy błotniku i przy skrzyni nic nie pomogło, założyłem z powrotem stary czujnik oczywiście go wyczyściłem i to samo.... Nie mam siły, tak myślałem że może to przez to przygasanie świateł mu prąd podbiera, ale przecież to diesel....

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szukałem, ale poszukam jeszcze raz

 

Dodano: 29 lis 2013 - 09:48

wyczyszczony wałka rozrządu i wału korbowego, samochód nie gasnie już i lepiej ciągnie wolnych obrotów.

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery ;) :) :) Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!