Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lpg 2,0 16v


mariusz2657

Rekomendowane odpowiedzi

Scenic II 1.6 16V K4M T782 z 2003 roku:

Heh żabojady wymyślily.. MG 1 z konca 2002 takowe posiada :lol: (osobiscie wiercilem w nich) a generalnie te silniki roznily sie tylko tym ze MG2 miala kzfr.. musze sie temu kiedys przyjżec...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Generalnie M4R nie polecany jest do gazu ma słabe gniazda zaworowe.Jadnak z opini prawdziwych i doświadczonych specjalistów od gazu, każdy silnik da się zagazować.Chodzi tu o dobór odpowiedniej istalacji, a przedewszystkim dobre zestrojenie z hamownią włącznie.Dobrze też jest, aby mieszanka na gazie było lekko bogata, bo przy jeździe na zubożonej mieszance temperatura spalania LPG drastycznie wzrasta co powoduje wypalanie gniazd zaworowych w niektórych silnikach, takim przykładem może być silnik Toyoty 1,6 VVT. To częsty błąd instalatorów instalacji LPG, którzy stosują tgzw. autoadaptację sterownika LPG i nie stroją instalacji pod obciążeniem i na wysokich obrotach gdzie trzeba poświęcić troche czasu i mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Współczesne instalacje LPG mają podłączenia do wielu czujników takich jak: sonda lambda, MAP sensor, czujnik położenia wału korbowego, a instalatorom nie chce się tego podłączać. O M4R czytałem gdzieś, że gość w Lagunie przejechał na LPG 30kkm i miał głowice do remontu.Po czasie okazało się, że instalacja była źle zestrojona.

Jeśli chcesz zagazować MR4 to szukaj znanego, sprawdzonego i doswiadczonego instalatora, nie rób tego u szwagra pana Rysia w garażu. Ja mam 2,0 16V F4R i poświęciłem cały dzień i dojazd 300km w jedna stronę, aby zagazować i zestroić na hamowni u specjalistów. Jeżdżę tym autem 5 lat i wszystko gra jak w szwajcarskim zegarku, wymieniam tylko dwa filterki od gazu fazy ciekłej i lotnej.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, ale nie ustawiać na bogato, tylko tak jak chce benzyna (zalewanie nie daje oczekiwanych efektów na zawory).

Przy ubogiej mieszance- zawsze rośnie temperatura, czy to benzyna czy lpg. Natomiast przy tym samym współczynniku, na gazie temperatura będzie niższa niż na benzynie (niewielu chce się z tym pogodzić- sad but true). Silnik ogólnie bez szału- do ogarnięcia.

Hamownia- zbędny bajer, strojenie tylko na drodze z sondą w wydechu- daje znacznie lepsze odwzorowanie warunków pracy niż hamownia. Inaczej główne strojenie na drodze- kosmetyka na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako chemik nie zgadzam się z opinią, że na ubogiej mieszance osiągamy wyższą temperaturę spalania. Najwyższą temperaturę osiągamy przy zerowym bilansie tlenowym. Co innego oddziaływanie gorących spalin na zawory. Bardziej agresywnie oddziałują spaliny, gdy jest w nich tlen.

Maher powodzenie w zagazowywaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się spierać, ale przy spalaniu wszelkich paliw podając więcej tlenu niż to jest niezbędne uzyskujemy wyższą temperaturę płomienia, przykładem może być palnik acetylenowo-tlenowy w którym Etyn zmieszany w odpowiednio dużym stosunku tlenu to uzyskamy wyższą temperaturę płomienia ponad 3000*C. W przypadku propan-butanu można osiągnąć nawet 2000*C, a to juz zabójstwo dla silnika. Polecam też podmuchać na tlące się wegielki w grilu <szukaj>

Więcej szczegółów znajdziedzie na lpg-forum.pl. Polecam.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy AFR= 10 auto zaczyna szarpać, przy góra 8 zgaśnie, na 0 nie ma szans jechać, więc uzyskanie zerowego bilansu tlenowego jest nie realne.

Dokładnie, możemy jechać nawet na pierdy, wodór czy chusteczki do nosa, byleby podać tego dostatecznie dużo, aby nie zrobiło się za ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, czy wiesz dlaczego nie skrapla się etynu? Etyn jest ciekawym związkiem. Posiada naprężone wiązania w cząsteczce, dlatego podczas jego rozpadu do atomów wydziela się energia, która zwiększa sumaryczną wydzieloną energię podczas palenia tego związku. Dla większości związków stosowanych jako paliwa nie obserwujemy wydzielania energii podczas rozpadu do pierwiastków. Dla zainteresowanych entalpie tworzenia związków organicznych (kJ/mol) (im więcej tym lepiej): etyn, (acetylen) 226.73, etan -84.68, propan -103.85, butan -126.15. Zwróćcie uwagę, że mamy zmianę znaku.

Marek_07, użyłem określenia bilans tlenowy, czyli nadmiarowa (lub brakująca) ilość tlenu (wyrażona w procentach) jaka jest potrzebna do całkowitego spalenia paliwa, a Ty opierasz się na AFR czyli stosunek masy powietrza do masy paliwa. Mieszanina o zerowym bilansie tlenowym to około AFR (~14,7:1)

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak pisze Marek_07. Ponadto wielu nowych dieslach i benzyniakach stosuje się dodatkowo czujnik temperatury spalin, gdy temp. jest zbyt wysoka ECU daje wiekszą ilość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajm, też posiadam M4R (auto z salonu) i przy przebiegu 17tys km padł silnik. Pisałem wczesniej o problemach z dużym spalaniem, jak sie okazalo silnik mial wadę i dlatego tak bylo. Przechodząc do meritum sprawy nie dziwie się, że tak każdy oczernia tą jednostkę skoro na benzynie gniazda wytrzymały 17tys km. Podobno gniazda w pierwszym cylindrze mialy defekt i zawór się idealnie nie domykał.

Programowo-diagnostycznie nie wykazywał silnik żadnych objawów. Pomiar kompresji wykazał zonka co się skończyło wymianą silnika na gwarancji ;-)

Jak ktoś już zagazował taki silnik niech się nie ukrywa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze, że już przestali montować te Nisanowe silniki do nowych Ranówek. Szkoda też, że F4R lub F4Rturbo nie jest dostepny w nowych Scenikach.Ale,może niebawem pojawi się 1,6tce.

Ciekawostką jest, że 2,0 16V F4R dostępny jest nadal w Renault Duster na rynku wschodnim (Rosja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Brazylii nie opłaca, najtaniej silnik 1.6 16V kosztuje czy w Brazylii czy w Argentynie 58 tys. zł a najdroższy za 2.0 1^ z 4x4 kosztuje prawie 100 tys. zł. Polski renault z tym nie zajmują i po za tym nie spełnia niektórych europejskich norm np. światła dzienne. Jakby zajęliby to chyba koszt wyszedłby prawie 150 tys. zł.

Jakbyś jeszcze przed wysłaniem przeczytał i poprawił byki to było by cacy.

Czytać się tego nie da. :(

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!