Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lpg 2,0 16v


mariusz2657

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio gość mi powiedział ,że slnik 2,0 16v nie jest przystosowany do gazu i będę miał prablemy z czujnikiem zmiennych faz rorządu .1,6 16v okej ale nie 2,0 16v tak powiedział Czy ma rację proszę o komentaż. mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma racji, jest nawet lepiej przystosowany do lpg niż 1.6 16v z tego względu, że posiada fabryczne nadlewki na kolektorze ssącym pod wtryskiwacze gazu, czego silnik 1.6 nie posiada. Poza tym koło zmiennych faz rozrzadu, jest bardziej awaryne w silnikach 1.6 16v. Nie słuchaj złych doradców, tylko zakladaj lpg u kumatego montażysty.

post-33168-0-65248200-1359575806_thumb.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz ja mam ten silnik, użytkuję na gazie, jedyny problem to fachowe strojenie, bo bez afr to można sobie pogwizdać, nie ma problemów z tym silnikiem, tylko zamontuj dobrze, nie tanio, co do zapłonu, czujnik spalania stukowego reguluje elektronicznie zapłon. Można ciut go poprawić choćby w samym clipie, auto masz wtedy elastyczniejsze na gazie, tylko trzeba mieć dobre Pb w baku

Edytowane przez Marek_07
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno gdzieś od strony zapłonu

 

Taki czujnik w naszych autach nie występuje. Jest tylko elektrozawór sterujący ciśnieniem oleju do sterowania kołem zmiennych faz rozrządu. Przez "amatorów" zwany błędnie czujnikiem faz rozrządu... ale Ty byłeś u "zawodowca", który nie powinien takich baboli sadzić. No i jaki wpływ LPG miałby mieć na KZFR?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet to handlarz cześciami.I jeszcze jedno zmartwienie,otóż na wolnych obrotach a odczuwa sie to poczas postoju, silnikien trochę trzepie/nie równo pracuje/Nie widać tego na wskażniku obrotów.Mam wymienione koło ZFR,rozrząd i świece.Po wymianie świec praca silnika wróciła do normy,po tygodniu znów to samo.Może ktoś by cos doradził.

Powiedz mi Marku jaki mam zamontować układ LPG i co to jest ten "atr"?

Edytowane przez mariusz2657
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź cewki. Afr to pomiar składu mieszanki w czasie rzeczywistym w pętli otwartej tj u nas na 6 biegu od 2100 rpm w górę, jest do tego specjalna sonda wkładana w wydech i na jej podstawie korygujesz, niewiele osób ją posiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżdżę już drugim Scenikiem z silnikiem 2,0 16V F4R na LPG i nigdy nie miałem problemów. Pierwszy Scenik 2003r. na już przejechane ponad 250kkm i nadal jeździ w mojej rodzinie. Drugi 2007r. przejechane ma 90kkm od poczatku na LPG również bez problemów. Poszukaj kumatego gazownika, bo z tymi silnikami nie ma problemów po zagazowaniu.Gorzej jest z silnikami 2,0 16V M4R po 2009r. w Scenikach III są to silniki Nissana są kiepskie do gazu i do benzyny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zmiennych faz rozrządu padały w 1,6/16V i 2,0/16V niezależnie czy auto jeździło na gazie czy samej etylinie.

W moim starym SI 2003r. KZFR padło przy 160kkm, a w nowszym SII przy 65kkm, sąsiadowi w 1,6/16V bez gazu po 23kkm na gwarancji, a w SI 2,0/16V mojej znajomej przy 140kkm.

Często mechanicy uważają, że większość usterek w autach to wina instalacji gazowej i tego typu mity powielają kierowcy, którzy nigdy nie mieli instalacji LPG, zachwalając przy tym `niezniszczalne` dieselki, które nic nie palą :lol:

Silniki 2,0/16V F4R są wręcz stworzone do LPG, szkoda, że w nowych SIII nie montują ich :-(

Bardzo ważne też jest, aby instalacja LPG była dobrze dobrana, zainstalowana i zestrojona przez kumatego gazownika, a nie po kosztach u Pana Henia w stodole. Poszukaj dobrego, znanego zakładu w swoim regionie, możesz popytać o taki zakład na lpg-forum.pl

 

KZFR nie ma w silnikach 2,0 Turbo 165 i 170KM.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 110% posiada takie

Scenic II 1.6 16V K4M T782 z 2003 roku:

post-33168-0-05960900-1361624812_thumb.jpg

post-33168-0-54435600-1361624889_thumb.jpg

Pokaż palcem, niech uwierzę, że śnię.

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-renault-scenic-1-6-16v-i3007249052.html

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-1-6-16v-kolektor-ssacy-i2973960443.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!