Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dzwine objawy szarpanie


dkolo5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowym "członkiem' tego forum i mam nadzieję że będe dość aktywnym ale chyba zacznę od swojego problemu którego nie mogę rozwiązać. Otóż jadę swoją Meganeczką 1,4 16v 98KM i nagle zaczął szarpać dziwnie chodzić. Podjechałem pod komputer i okazało się "wypadanie zapłonów na cylindrze 3" zakupiłem więc nową cewkę NGK i wszystkie świece NGK. Po wymianie nic się nie zmieniło a na dodatek wyskoczył błąd Injection a cotroller i zaświecił się Check. Podjechałem na komputer i pojawił się błąd obwód wtryskiwacza 3 i znów wypadanie zapłonów cylinder 3. Wymieniłem wtryskiwacz ale już używka od znajomego ale od silnika 1,6. Po wymianie skasowałem błędy i już było wszystko ok, ale do wczoraj. Niby wszystko jest wporządku, ale co jakiś czas podczas jazdy zaczyna mrugać Check, wyświetla się komunikat Injection a Controler i zaczyna szaprać po czym po chwili wszystko wraca do normy i jedzie bez żadnego problemu. Co mogę jeszcze sprawdzić? Cewki są OK, świece nowe. Proszę o jakieś rady bo auto jest potrzebne więc muszę szybko usunąć przyczynę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko posprawdzane, każde złącze spryskałem Elektrosolem. Byłem się przejechać i powiem szczerze, że jest coraz gorzej, trzęsie szarpie nie da się jeździć;( Mam złe przeczucia, czy jest szansa że to pada komputer sterujący wtryskami. Co mogę sprawdzić, cały czas wywala mi błędy na 3 cylndrze. Pomocy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj cewki, czy przypadkiem gdzieś tam sagem nie siedzi. Sprawdź też masę dochodzącą do silnika i komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam. Wtrącę się w temat ,żeby nie zakładać nowego. Wczoraj miałem problem z komunikatem injection a controller i dodatkowo komunikat o asr. Samochód nie dawał się uruchomić, a jeżeli się to udało reakcja na pedał gazu była bardzo mocna. Silnik nie wkręcał się na więcej niż 4 tysiące obrotów. Pojechałem tak złatwić kilka spraw. Po powrocie zacząłem się bawić. No i teraz najciekawsze. Winnym okazał się presostat, po jego odłączeniu silnik działa normalnie. Zostawiłem silnik włączony i poszedłem wpiąć czujnik i objawy jak wcześniej. Silnik od razu się wyłączył nie dawał uruchomić i tak dalej. Czujnik dziś reklamuję. Robiłem kompletny serwis klimy, bo auto mam od niedawna i presostat był nowy. Piszę to dla innych oraz chciałbym się dowiedzieć czy ktoś spotkał się z takim problemem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam podobny problem. Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka układu oczyszczania spalin i silnik dziwnie szarpał.

Samochód poszedł na komputer i okazało się, że problem z mieszanką na 2 cylindrze.

Wymienione zostały świece i 2 cewki bo miałem już 2 beru, 1 Sagem ( 8 lat miała <_< ) i 1 Valeo.

 

Po ok 2 tygodniach ten sam problem. Znowu komputer i znowu to samo.

Dodatkowo jeszcze wyskoczył błąd z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji - niewłaściwe napięcie.

Czy ten czujnik faktycznie może dawać takie objawy? Klimatyzacja działa ale nie wiem czy czasami nie lepiej czasami nie gorzej - może teraz mi się tak wydaje a może faktycznie tak już jest od jakiegoś czasu.

 

Dodatkowo mam LPG więc może to też być problem z LPG - wtryskiwacz - tak mi powiedziano.

Byłem już 2 razy na komputerze, wydałem kasę na cewki, świece i szczerze chciałbym już trafić w sedno sprawy żeby jeździć spokojnie.

 

@edit

Dzisiaj znowu ten problem.

Zauważyłem na postoju, że jak włączę klimatyzację to obroty siadają do ok 400-500. Jak wyłączę to wracają na te 800 ale jechać jedzie się przez chwilę ciężko po czym silnik wraca chyba na "dobry tor".

 

Nadal nie wiem jednak czy to ten czujnik czy jednak jechać sprawdzić coś do gazownika :|

 

@edit2

Rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem, który ma 2 meganki i mi powiedział, że patrząc na silnik rozrząd jest po lewej to numery Cylindrów to 4,3,2,1 i to pokaże bez problemu na CLIP'ie odpinając cewki. To by oznaczało, że zostały mi wymienione cewki 4 i 3 a 2 i 1 są stare czyli przy takim układzie nadal mam wadliwą cewkę?

Edytowane przez microfon1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!