Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby silnik - para w baku - kiepskie odpalanie - rozwiązanie problemu


typical

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem typowe i dość nietypowe objawy w aucie. Poniżej je opisze, oraz napisze co padło i na co zwrócić uwagę. Powinno sie przydać dla potomnych. Silnik 1,9 dTI 98 koni.

Objawy:

- po dłuższym postoju (2 dni) samochód bardzo ciężko odpala. Wręcz trzeba go podpompować ręcznie, by podjął współpracę

- podczas jazdy potrafi on solidnie zamulić. Dodawanie gazu nic nie daje – nie wkręca się na obroty – jedzie na jałowych. Czasem potrafi zgasnąć.

- samochód nie przyspiesza na swoje 98 koni. Ja dałbym mu max 50 koni. Zaczyna żyć dopiero po 2500 obr/min.

- podczas jazdy za Meganką zauważyłem niebieski dym, który nie znika nawet po rozgrzaniu samochodu. (Pompa? Wtryskiwacze? Kompresja? Oleju nie ubywa – zalany Motul półsyntetyk)

- odpalanie nie jest takie płynne – potrafi załapać najpierw na jeden cylinder, potem na drugi i pozostałe. Gdy załapie puszcza mega ogromnego czarnego bąka. Świece wymieniane były w październiku 2011 (Beru).

- w baku niepokojąco rosło ciśnienie. Po odetkaniu odpowietrznika już nie wzrastało, za to cały czas unosiła się jakas para z ON. Przy tankowaniu dymił z wlewu jak zły.

- silnikiem telepało

Rozwiązanie problemu:

- zakupiłem nowy rozrząd - wynienili - poprzedni był zakładany w ASO Renault w Niemczech. ASO spartoliło sprawę - wałek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek w prawo. Po wymianie telepnie ustało.

- uszczelniono pompe paliwa - niebieski dym znikł. Po wymianie czujnika temperatury w pompie problem odpalania zakończył się definitywnie. Są to najczęstsze przypadki kiepskiego uruchanmiania zimnego silnika. Jak jeszcze dodatkowo zamula na 100% trzeba uszczelnić pompę. Ponoć uszczelki wytrzymują max 180 - 200 000 km. Przed uszczelnieniem pompa zasysała powietrze orócz paliwa stad przymulanie, gaśnięcie i inne ciekawe hece. Zapowietrzony układ paliwowy nie jest szczególnie chetny do współpracy.

Pozostał jeszcze ten nieszczęsny dym w baku. Długo myśleli, aż sprawdzili kompresję. Na 4 cylindrze była połowa tego co na pozostałych. Ale jaki to ma związek z bakiem. Zrobili burzę mózgów i zaczęli szukać. Zaczęli sprawdzac wtryski. Wymyli je na myjce ultradźwiękowej. I czwarty wtrysk objawił mroczny sekret. Pękła (jak to oni nazwali) uszczelka przelewowa. Wskutek czego cała kompresja szła do magistrali powtotnej paliwa i do baku. Po jej wymianie samochód odzyskał wigor i teraz to już ma te swoje konie, oraz nic w nim nie szarpie. Generalnie powiedzieli mi, że taki problem z uszczelką mają pierwszy raz w swojej karierze, a zakład działa już od 20 lat i robi tylko diesle. Zatem jak masz w baku mgiełkę z paliwa i ci paruje ostro podczas tankowania - jedź na sprawdzenie kompresji i uszczelnij wtrysk w cylindrze, gdzie takowej kompresji nie ma (jest słaba). Całość z uszczelką to koszt 100 zł.

Edytowane przez typical
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze tak - pompa wyregulowana. Zresztą była rozbierana i czyszczona (wymiana czujnika temp. paliwa) - jej stan określili jako idealny. Mechanik, który mi robił autko sam jest od 5 lat posiadaczem takowej meganki z tymże silnikiem. Samochód odpala na dotyk. Normalnie spisuje sie tak, jakby wczoraj wyjechał z salonu. Nic nie dymi, pracuje delikatnie, zero szarpnięć. Generalnie ten warsztat jest uwazany przez wielu jako najlepszy warsztat do Diesli w regionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klinika Diesla

Teodor Szmit

Gulinek 53C

26-652 Zakrzew

tel. (048) 610-51-46 (dzwonić do skutku, aż ktoś odbierze - są zawaleni robotą)

e-mail: [email protected]

W Radomiu z E7 skręca się na drogę 740 (Przytyk, Tomaszów Mazowiecki), po 10 km mijasz Zakrzew i zaraz za nim jest strzałka w prawo na Gulin. Skręcasz tam i dosłownie kilometr dalej jest miejscowość Gulinek, po prawej stronie jest warsztat. Mam nadzieję, że to nie będzie uznane za reklamę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za reklamę trudno tego nie uznać jednak takie, z tej dziedziny tu są wręcz pożądane...

Wstaw te namiary do działu z warsztatami dla danego województwa, by nie zaginęło w masie innych postów jak ten temat już będzie zapomniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poniżej krótki filmik z odpalania. Na dworze -7, samochód stał 2 dni, odpalanie po jednokrotnym podgrzaniu, bez pompowania pompką. Żona wsiadła i odpaliła. A Reńka odpala tak:

 

Jeszcze zmierzyliśmy jej przyspieszenie (Automat dp0) według danych producenta 0-100 km/h: 12,6 sek. My mierzyliśmy komórką i programem Ulysse Speedometer free, który pokazał 12,1 sek. Czyli jest idealnie - silnik jest gotowy do chipa (zmiana oprogramowania), który mu zainstaluję. I tu pytanie - jaki moment i moc maksymalną może ta skrzynia przenieść? Nie chcę jej rozsypać.

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz za Białobrzegami w stronę Radomia. Niestety jestem na tyle jeszcze lewy z tych spraw, że nie potrafię tego na mapie zamieścić. Ale jutro poprawka z rozrywki już się douczę i zaznaczę na mapie i pokażę wsio. Edit: Nie może ten program w wersji free zamieszczać na mapie danych z jazdy i mierzenia osiągów.

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!