Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Jeżeli chodzi o luzy zaworowe , to raczej odpada , ponieważ niedawno robiłem mały remont po zerwaniu paska rozrządu (wymieniłem uszczelniacze zaworowe i zawory).

Przez pewien czas jeżdziłem z przestawionym zapłonem (przyśpieszonym) i było znacznie lepiej .

Zauważyłem też ważną rzecz , tzn. czym miałem mniej paliwa tym większy problem z rozruchem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jednak pewną rzecz: jeśli nie załącza się kontrolka od świec również nie "zaskakuje wtedy pompa w zbiorniku paliwa.

kontrolka od świec to również kontrolka usterki elektronicznej, która po przekręceniu kluczyka włącza test sterownika wtrysków. Jeśli się nie zapala to winny może być niewłaściwie działający immobilajzer. U mnie tak się podziało właśnie, że zgasiłem auto normalnie pewnego dnia i następnego już nie odpaliłem. Przestała się zapalać kontrolka "ze spiralką" i auto nie odpalało. Pomimo tego, że dioda od immo gasła tak jak należy okazało się, że był jakiś (nie wiem jaki) problem z immobilajzerem. Objawiało się to tak, że po podpięciu pod kompa nie mógł się on połączyć ze sterownikiem wtrysków (z innymi sterownikami się łączył) i wywalał błąd immo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym się podzielić swoim przypadkiem.Miałem problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Po jakimś czasie problem ten występował już takze na ciepłym silniku (F9QK732). Po odwiedzinach w rożnych warsztatach stwierdziłem,że nie ma u nas dobrych fachowców i w akcie desperacji wstawiłem samochód do ASO. Ku mojemu miłemu zdziwieniu stwierdzili, że jest zabrudzony regulator ciśnienia paliwa, który znajduje się przy pompie. Po wyczyszczeniu tego regulatora auto pali na dotyk. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem tu nowy, pierwsze moje Ranault mam zaledwie kilka dni. Do tej pory odpala bardzo dobrze, ale dzisiaj dałem ją do wymiany rozrządu (wystraszyłem się po przeczytaniu kilku wątków). O ile dobrze zrozumiałem to oprócz kątów wtrysku trzeba zrobić regulacje na pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 1.9 dti - nie takie straszne , straszne jest to ile nie wiedzą mechanicy. Miałem problemy z odpalaniem mojej meganki. Męczyłem się przez pół roku , w końcu dowiedziałem się , że problemy z odpalaniem to nie tylko zapłon. Szczególnie w dieslu ważny jest rozruch , a konktretnie rozrusznik. W moim przypadku okazało się , że rozrusznik ma częściowo spalone uzwojenie i mimo tego , że kręcił nie miał tyle siły aby odpalić auto. Po wymianie rozrusznika auto pali o.k. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie!

 

W moim silniczku 1.9D uporałem się z problemem. Inny silnik, ale rozwiązanie może się przydać.

Walczyłem długo z układem paliwowym. Zaworki zwrotne, nowe węże, zaciski. W końcu zmusiłem się do zbadania czy o poranku, po długim postoju, STEROWNIK ŚWIEC ŻAROWYCH podaje napięcie na wszystkie świece. I to był strzał w dziesiątkę. W sterowniku są dwa elektromagnesy i jeden z nich nie zaskakiwał przy pierwszym przekręceniu stacyjki. Po kilkukrotnym przekręceniu stacyjki nawet bez próby odpalania i za razem ostatnim dogrzaniem świec do zgaśnięcia kontrolki Megi odpalała od strzału. Faktycznie o poranku brak napięcia na dwóch świecach. Wymiana na część z odzysku za 80PLN i wszystko działa OK'

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam problem po zerwaniu paska rozrządu autko nie chce mi odpalić co może być przyczyną? silnik 1.9 dti Zły (za mały kąt wtrysku?) czy raczej szukać przyczyny gdzieś indziej? przed tym zdarzeniem autko paliło na dotyk. Proszę o pomoc. Uratujcie jedną z naszych renault;) Pozdrawiam

 

Rozumiem Twój palący problem, ale juz założyłeś wątek na ten temat. Spokojnie, jak ktoś będzie wiedział, to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

na wstępie chciałem się przywitać na forum jestem już od jakiegoś czasu nie zabierałem głosu bo tak naprawdę wszystko jest tu napisane tylko trzeba posiedzieć poczytać dodam ,że naprawde kilka usterek naprawiłem nie opuszczając garażu i niedając zarobić "mechanikom" ale wracając do tematu który gnębił mnie od września czyli "ciężko pali po dłuższym postoju " tutaj należy się NOBEL w dziedzinie mechaniki samochodowej dla tomlasz'a za wyczerpujący opis i idealnie trafiony finisz . Nic dodać nic ująć tylko moja rada bo ktoś może zarzucić ,że to nie jest lek w 100% skuteczny więc moje przemyślenia (oczywiście uczciwie trzeba sobie na nie odpowiedzieć) jeżeli autko paliło całe lato i przestało palić to temat cofającego paliwa trzeba potraktować naprawde ostrożnie (w 15 %) po drugie jeżeli autko już pokręci i odpali i od razu równo pracuje to temat świec odkładamy na dalszy plan i teraz sprawa "czarodziejów i ich złote myśli " jeżeli mechanik twierdzi ,że nie ma regulacji pompy i tego się nie robi proponuje podać mu kilka numerów do firm oferujących składanie długopisów ;-) ja jestem w tej dobrej sytuacji ze to wszystko posprawdzałem nawet miałem zamiar głowicę testować na wypadek pęknięcia bo są ponoć podobne objawy przy pęknięciu full komór -ale naszczęście był to opisany zresztą na forum pęknięty termostat i stąd ubytki płynu. Trafiłem na rewelacyjnego pompiarza (nie z nazwy tylko z fachu) ustawił mi pompę i panowie i panie auto może stać 48 godzin na mroziku czy w cieple pali na pół obrotu > Troche sie rozpisałem ale myslę ,że ci co mają nadal problemy wyciągną ostateczne wnioski .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinw21 nie napisałeś czy masz tylko problemy z uruchomieniem czy wogóle nie odpala. Jeśli wogóle nie odpala to może trzeba szukać w źle zrobionej obróbce głowicy i zaworów. Miałem taką samą sytuację. Panowie splanowali mi głowicę ale zapomnieli zebrać trzonków zaworów i zawory się nie domykały. Oznacza to nic innego jak brak kompresji czyli brak możliwości odpalenia auta. Niestety głowica musiała pójść do poprawy. Teraz jest już ok. A kąt wtrysku sprawdź sobie mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!