Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytam, czytam forum i postanowiłem napisać w tym wątku bo jest najbardziej zbliżony do mojego problemu.

 

Mam problem z odpalaniem mojej megi 1,9 DCi.

Rano po postoju jest w miarę ok. Pokręcę 3-5 obrotów rozrusznika i zapala (miałem wcześniej mazdę z dieslem wolnossącym i paliła na dotyk). Ten problem jest do przeżycia ale też chciałbym go usunąć.

Drugi poważniejszy problem to takie że jak już samochód się zagrzeje to dużo gorzej odpala. Muszę pokręcić rozrusznikiem 7-8 razy i dopiero pali. Jest to zupełnie odwrotnie niż większość użytkowników ma.

Ostatni problem to dość wysokie spalanie. W mieście mi łyka 9 a nawet więcej i wydaje mi się że jest to dość sporo (po włączeniu klimy jeszcze + litr).

Może ktoś miał podobny problem i chciałby się podzielić rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już samochód się zagrzeje to dużo gorzej odpala

Sprawdź czujnik położenia wału. Jak się nagrzewa to zmienia się jego rezystancja i to może powodować utrudniony rozruch.

Jaka to Meganka? I czy II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, źle uzupełniony profil.

Jest to megane I phII.

Dzięki za podpowiedź, muszę poszukać gdzie go znaleźć ;)

 

 

meganecoupe02:

Widzę że jesteś z Płocka/Warszawy. Ja mieszkam na Tarchominie. Może znasz jakieś zaufane warsztaty w Warszawie lub okolicach. Muszę koniecznie sprawdzić tą regulację na pasku rozrządu bo tego przy wymianie na pewno mi nie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doe, czujnik znajdziesz bez problemu, we wszystkich Megankach jest w tym samym miejscu.

W Warszawie niestety nie pomogę, jeżeli chodzi o warsztaty, natomiast w Płocku jest specjalista, który zna się na dieslach i mi pomógł, mimo że serwisy rozkładały ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej Megance też był problem z odpalaniem, ale już jest ok. Przy okazji robienia rozrządu mechanik zajął się również tym problemem. Okazało się że pompa jest nieszczelna i paliwo się cofało. Teraz już wsio sprawne i pali na dotyk <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety doświadczyłem podobnej sytuacji opisywanej na tym forum. Nigdy wcześniej nie miałem problemu przy odpaleniu Megi 1.9 dTi z rana, a tu nagle 12 stopni z rana i dopiero po długim kręceniu odpaliła. Dodam, że wcześniej każdego ranka paliła na dotyk. W czym tkwi problem? czy może to być wina przekaźnika świec żarowych? Świece sprawdzałem ostatnio i grzały bez problemu ale przy podłączeniu bezpośrednio do akumulatora. Proszę o poradę, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

tomlasz dostałeś ode mnie punkta pomógł. Dlaczego? Bo dzięki regulacji na pompie poranne problemy z rozruchem znikły jak ręką odjął. Odpala jak zaczarowana, a było zimno już (na minusie). Przed regulacją trzeba było kręcić po 3-4 razy po 5 - 6 sekund. Akumulator musiał być doładowywany co miesiąc, bo ledwo zipał. No i odpalał na 2 gary szarpał, a potem dopiero z trudem podejmował pracę. Na początek jak wszyscy - świece. Wymieniłem. Potem chciałem się zabrać za zawory zwrotne, czujnik położenia wału itp. Potem trafiłem tu, regulacja. I? Rano - przymrozek - 3 stopnie. Kręcenie max 2 sekundki i tyrka. Od razu na 4 gary. Po prostu silniczek jak nowy się zachowuje. Cudeńko. Dzięki chłopie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam i podzielam teorię kolegi. Przerabiałem poranny rozruch 1.9dti 2000r. kilka miesięcy. Zapalał dopiero po kilku kręceniach 3-5 razy po nocy lub dłuższym postoju.

Gdy zapalił od razu równo pracował bez(tarpania i kopcenia). Podczas kręcenia wskazówka obrotomierza wychylała się do 3000obr.Po sprawdzeniu cofania paliwa,świec,luzów zaworowych i profilaktycznej wymianie rozrusznika na regenerowany (możliwe zakłócenia na czujnik położenia wału)objaw nie ustąpił. Dopiero wizyta w profesjonalnym zakładzie Diesel-Servis koło Sandomierza rozwiązała problem. Okazał się nim nieprawidłowy kąt wtrysku. Ustawiony przy pomocy specjalnego programu plus nowa bateria i meganka pali od "strzała" nie ważne zimny czy ciepły silnik.(Koszt ustawienia kąta i sprawdzenie luzów zaworowych 170zł).Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

W lutym kupiłem lagunę dti i z paleniem sprawa wyglądała raczej średnio (w porównaniu do silnika tdi z vw golfa). Na początku maja zmienili mi rozrząd i dziś rano tylko +8 stopni i musiałem ją kręcić z 5 razy zanim zapaliła, jak jest ciepła pali na dotyk, ale jak zimna to tragedia. Proszę podrzucie jakiegoś sprawdzonego mechanika z mazowieckiego (najlepiej okolice ostrołęki, ciechanowa, płocka, pułtuska lub ewentualnie łódź i okolice, gdyż czasami tam bywam)który ma sprzęt do ustawiania tej pompy i potrafi to dobrze zrobić. Będę wdzięczny za jakiś namiar. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry specjalista od diesli jest (a na pewno jeszcze jakiś czas temu był) w Płocku, działa przy ul. Wspólnej. Dokładniejszych namiarów nie mam. To jest taka wąska uliczka, wjazd najlepiej od Wyszogrodzkiej. Warsztat mały, z zewnątrz może nie zachęca do odstawienia auta, ale najważniejszy tam jest specjalista <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich jestem tu nowy więc na sam początek się przywitam Witam i odgrzeję temat.Mam scenic I ph II 1.9 dti z 2002 80KM i nęka mnie już trzeci miesiąc usterka z którą już 5 mechanik sobie nie może poradzić. A mianowicie od wspomnianych na wstępie trzech m-c nic się dziwnego nie działo aż tu nagle nie chce zapalać po dłuższym postoju jak już zapali to pali od strzału był u różnych magików i Ci wymieniali filtry zakładali zaworki zwrotne podłączali do kompa wymieniali czujniki świece i sterownik oraz nawet zregenerowali mi pompę wtryskową i kasowali mnie jaki diabli a na koniec jest tak ja na początku czyli dalej nie pali. Poradźcie co można jeszcze sprawdzić ustawić ? Zadzwoniłem do mechanika by ustawił statyczny kąt wtrysku ale co zrobi zobaczymy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Na tym forum używa się zdań :!:

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez muniek134
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!