Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dwa nurtujące pytania dot. elektroniki i elektryki


Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm mam ogólnie dwa pytania bo właściwie nie wiem czy ten temat lub podobny już się pojawiał na forum ale głównie chodzi o to że po pierwsze: podczas wyłączonego silnika przy uruchomionym zapłonie dlasze uruchomienie auta jest nie możliwe (sądzę, że winą jest komputer który zapodaje paliwo do silnika wówczas gdy ono tam jest i auto po prostu się dławi) nawet przy chwili relaksu z dźwięków wypływających z radia. Więc aby nie drażnić serduszka mojej meganki od razu wkładam kluczyk do stacyjki i uruchamiam silnik aby posłuchać jakiejś nutki. Czy to jest jakiś poważny objaw?? Noo i po drugie to zauważyłem że podczas naciskania pedału hamulca zapala się kontrolka informująca mnie że mam włączone światło przeciwmgłowe tyle gasnące zawsze po zwolnieniu hamulca. I tutaj zastanawiałem się czy jest to związane z tym że żarówki światła stopu są umieszczone w tym samym miejscu co światła przeciwmgłowego tylnego. Czy i ten objaw znaczy że to jakiś problem z instalacją elektryczną czy coś innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsze pytanie nie odpowiem bo nie rozumiem o co chodzi :)

AD2) tak to już jest w większości aut, że bez zapłonu nie da się włączyć radia, trzeba pobawić się kabelkami i będzie działać

AD3) Brak, masy styku w tylnych lampach, było wielokrotnie poruszane na forum, użyj :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD2 przecież stacyjka ma 4 stany:

0- wszystko wyłączone prócz możliwości włączenia postojówek

1- tu słuchamy radia i jeszcze kilka innych czasami przydatnych rzeczy ale uwaga na akumulator, pozycja ta jest bez włączonego zapłonu.

2- tu włączamy zapłon, pompa paliwa podaje paliwo, wszystko jest zasilane jak przy pracującym silniku.

3- tu wszystko włączone jak w poz 2 ale jeszcze kręcimy rozrusznikiem.

Pomiędzy pozycjami 1-2 oraz 2-3, radio się czasowo wyłącza.

To normalny i zgodny założeniami projektantów objaw.

Wynika z powyższego, że do słuchania radia nie trzeba włączać silnika, ani nawet zapłonu w pozycji 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien i oto mi między innymi chodziło z tym że jak mam wyłączony silnik a kluczyk jest przekręcony w pozycji 1 to po kilku minutach już nie ma szans na odpalenie auta. Wymieniałem kostkę pod kierownicą ale widocznie to niewiele pomogło. A co z tymi światłami stop mogę zrobić żeby przy hamowaniu nie zapalała mi się kontrolka od tylnych świateł przeciwmgłowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po kilku minutach już nie ma szans na odpalenie auta.

Co się dzieje, nie kręci, nie ma siły zakręcić :)

A co z tymi światłami stop mogę zrobić

Ja już odpowiedziałem.

AD3) Brak, masy styku w tylnych lampach, było wielokrotnie poruszane na forum, użyj :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak to opisano w tematach gdzie jest zastosowany zwrot "choinka w tylnych lampach".

Zazwyczaj to zły styk masowy w kostce przyłączeniowej tylnej lampy. Wystarczy wyczyścić i podgiąć styki, by były ciaśniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wczoraj to samo się działo. Czyli tak: wyłączyłem silnik auta i na pierwszym poziomie zapłonu słuchałem radia to po godzinie już reni odpalić nie mogłem. Kuźwa już mnie męczą takie zwody z jej strony.

Edytowane przez megane86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po godzinie grania radia (w sceniolu II, włączane co 20 minut przyciskiem na radiu, bo się samo wyłącza, i bez dodatkowego poboru przez inne czuwające urządzenia) też już mam problemy z odpaleniem. A aku. mam z 2007 roku. Może to tu jest problem, a nie w podłączeniach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchałem radia to po godzinie już reni odpalić nie mogłem

Tzn. co się dzieje? Kręci rozrusznik, nie kręci :lol:

Ty jesteś przy aucie i widzisz co się dzieje, napisz to !

Nie lubię się domyślać, a tym bardziej wyciągać na siłę!

BTW

Po godzinie grania radia w aucie istnieje duże prawdopodobieństwo rozładowania akumulatora i nie jest to nic dziwnego. Zależy od bardzo wielu czynników, a przede wszystkim od kondycji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po godzinie grania radia w aucie istnieje duże prawdopodobieństwo rozładowania akumulatora i nie jest to nic dziwnego.

Może i tak.

Ja już kilka razy robiłem swoim autem za zestaw grający na imprezie ogniskowej trwającej z 5 godzin i cały czas grało, z drobnymi przerwami gdyż mi automat wyłączał ale zaraz było włączane. Po takim czasie nie miałem problemów z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. co się dzieje? Kręci rozrusznik, nie kręci :)

Ty jesteś przy aucie i widzisz co się dzieje, napisz to !

 

Podczas odpalania auta po godzinnym graniu radia rozrusznik wogóle nie kręci, zachowuje się jakby akumulator był jakiś z 87 roku a nie jest. Wczoraj też miałem podobną sytuację więc podjechał fachowiec z taxi i po podłączeniu kabli do akumulatora odpalił za pierwszym razem. Nie wiem, ale chyba udam się do jakiegoś elektryka samochodowego niech mi całą elektrykę sprawdzia jeżeli to nie pomoże to porozglądam się za nową baterią bo to staje się [Cenzura].

 

Na forum wysławiamy się cenzuralnie :lol:

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zachowuje się jakby akumulator był jakiś z 87 roku a nie jest

A z którego roku jest??

Mój z 2007 i przy takim dłuższym zasilaniu radia też ledwo potrafi rozrusznikiem kręcić. Pisałem to wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!