Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interfejs kenwood <-> pilot renault


Rekomendowane odpowiedzi

Wydra_Scenic, wyżej napisałeś:

Mi centralny nie działa przy użyciu pilota (ani jednego ani drugiego - baterie są dobre, dioda także świeci).

chodzi o diodę od immo, czy tą w kluczyku? Teraz napisałes, że zamek radiowy i w sumie nie wiadomo o co chodzi.

Jak masz kluczyk z diodą, to sterowanie na podczerwień.

Kluczyk bez diody to radiówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek mam radiowy (bo nie mam przy przysufitce podczerwieni) ale kluczyk ma diodę - jeden i drugi kluczyk ma diodę.

I ta dioda w kluczykach świeci. Natomiast dioda od immo nie - świeciła gdy zamek działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiem Wam, że z moim zamkiem i moim kluczykiem już chyba nic nie zrobię. Dam sobie spokój i zostawię do bez naprawiania.

Nie pomagają sposoby opisane tutaj na forum, a pojechałem do Servisu Reanult i gościu powiedział, że 200 zł za samo podłączenie do kompa,a gdzie tu dopiero naprawa.

Trudno muszę męczyć się kluczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Jakiś czas temu wykonałem do swojej starej Megane I (oczywiście bez większych przeróbek powinien działać także w nowszych wersjach), interfejs pozwalający na sterownie radiem Kenwood z pod kierownicy. Mam nadzieję że moderatorzy nie będą mieli mi za złe że wkleję tutaj tekst z mojej strony internetowej :lol:

 

Opis

Interfejs pozwalający na podłączenie oryginalnego sterowania Renault (w moim wypadku w Renault Megane I) pod kierownicą do radia samochodowego Kenwood. Projekt powstał w jedno popołudnie. Całość została zamontowana w samochodzie pod deską rozdzielczą.

 

Dość długo szukałem opisu protokołu poprzez który można komunikować się z radioodtwarzaczem poprzez pin znajdujący się z tyłu. Jedyny opis jaki znalazłem dla radioodtwarzacza kenwood, to ten, jednak to rozwiązanie, wymagało zastosowania diody IR i bezprzewodowej komunikacji z radiem, co mi nie odpowiadało. Po wstępnych oględzinach radia okazało się że na pinie od sterowania, radio podaje napięcie +5V. Po przejrzeniu instrukcji serwisowej oraz schematu radia, zauważyłem że dekoder IR oraz pin od sterowania przewodowego są połączone. Postanowiłem więc sprawdzić czy protokół dla IR i wersji kablowej jest taki sam. W tym celu wykonany został układ z procesorem Attiny2313. Po kilku testach okazało się że protokoły są identyczne.

 

Pilot renault jest to prosta klawiatura matrycowa z dodatkowym impulsatorem. Funkcje klawiszy zostały ustawione następująco:

Przycisk pilota => Funkcja

Source+ => CD/USB

Source- => Tunner/Standby

Rolka - => Poprzednia ścieżka

Rolka + => Następna ścieżka

Volume+ => Głośność +

Volume- => Głośność -

Mute => Wyciszenie

Disc => Odtwarzanie/Pauza

 

Budowa

Projekt jest bardzo prosty. Na płytce znalazły się między innymi: stabilizator napięcia 7805, mikroprocesor AVR Attiny2313 oraz tranzystor NPN. Procesor w pętli odczytuje stan klawiszy pilota a następnie wysyła (poprzez "zwieranie" przez tranzystor sterowania radia do masy) odpowiednie polecenia. Interfejs w samochodzie wymaga podłączenia 3 przewodów:

* zasilanie +12V (łączymy do zasilania radia)

* GND (łączymy do masy radia)

* sterownie (łączymy z kabelkiem REMOTE radioodtwarzacza)

 

Schemat oraz projekt płytki:

thumb_hosting_zdjec_1361739646__interfejs-schemat.png thumb_hosting_zdjec_1361739671__interfejs-pcb.png

Wersję w PDF do termo-transferu oraz gotowy wsad do procesora można znaleźć w załącznikach.

 

Efekt końcowy

Całość po zmontowaniu na biurku wyglądała tak:

thumb_hosting_zdjec_1361739759__interfejs-kenwood.jpg

 

Interfejs działa już długo w samochodzie, nie było z nim żadnych problemów więc polecam! Koszt budowy układu to mniej niż 20zł, co przy cenie oryginalnych interfejsów jest dużym plusem :)

 

W załącznikach:

- projekt płytki (wersja PDF)

- schemat & projekt płytki w eagle (spakowane w ZIP)

- kod źródłowy

- gotowy wsad do procesora

 

Mam nadzieję że komuś się to przyda.

 

PS.: Jeżeli ktoś jest zainteresowany mam projekt (nie skończony) komputera pokładowego do Renault Megane I do silnika E7J (tak, do tego do którego nie da podłączyć się zegarów z ph II)

 

Pozdrawiam.

matryca.pdf

interfejs.hex.txt

main.c.txt

pilot.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!