Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Panowie i Panie (jeśli są :lol:)

 

Zdiagnozowałem w swojej meganie problem, który nurtuje mnie średnio co drugi dzień od około 2 tygodni... czasami auto jeździło normalnie, a czasami nie miało mocy i telepało na boki. Wyczytałem na forum, a mechanik to potwierdził, że do wymiany jest cewka. Wskazał nawet która. I tu pojawia się moje pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem: czy wymiana cewki jest skomplikowana? Czy dam sobie z tym radę sam? Jest to kwestia wykręcenia elementu i włożenia nowego, czy trzeba jeszcze coś czyścić, smarować, sprawdzać? Czy jeśli padła mi jedna cewka, to wymieniać jedną, czy obie? Pytam, bo nie chcę bez sensu wydawać pieniędzy na mechaników, jeśli mógłbym to zrobić sam.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana cewki to kwestia tylko wypięcia wtyczki(poprzez podważenie metalowego drucika ) i wykręcenia paru torxów i po kłopocie .Tylko trzeba kupić cewkę z odpowiednimi końcówkami na kable ,oraz wybrać lewą albo prawą-czarna albo biała końcówka na wtyczkę ,choć jak ktoś się uprze to da się je zamienić .

thumb_hosting_zdjec_1362402689__dsc04060.jpg

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy zakupie muszę zwrócić uwagę na to, czy kostka jest biała, czy czarna, i czy końcówki to chłopczyki czy dziewczynki tak? :lol: a wymieniać tylko tę popsutą czy od razu obie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: Ja wymieniałem obie bo wyznaję zasadę,że części wymieniam parami ,nawet jak druga jest jeszcze dobra .Do tych z mojej fotki są tańsze kable ,szwagie rmiał z wystającymi bolcami i tam kable były już sporo droższe ,pamietam,nawet,że kiedyś tu fotkę dawałem do jakich cewek jakie kable się stosuje .Jak masz kasę wymień obie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wystające bolce, to typ SAE. Ten drugi tym, to złącze M4. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że cewki ze złączem SAE lepiej się sprawują w Megi 1.6 8V. Miałem obydwa rodzaje u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

trochę odgrzewam kotleta związanego z wymianą cewek w Renault Megane I 1.4.

Nie chce płacić w warsztacie za wymianę bo z tego co czytam nie należy ona do trudnych.

Znalazłem pewną instrukcje:

 

 

1. Na początek jak rozpoznać, że mamy do czynienia z awarią cewki. Po pierwsze zapali się kontrolka awarii silnika, a po drugie samochód zacznie bardzo dziwnie pracować. Dziwną pracę można porównać do pracy traktora. Czuć wyraźne drgania na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, na niskich obrotach samochód gaśnie.

 

2. Po otwarciu maski samochodu zdejmujemy plastikową osłonę silnika (widoczna jest na zdjęciu). Jest ona na metalowych zatrzaskach, które powinny ustąpić po lekkim szarpnięciu.

 

3. Po zdjęciu osłony mamy już dostęp do czterech cewek zapłonowych. Na zdjęciu zaznaczone są czerwonymi kółkami.

cięcie

 

4. Teraz należy zdiagnozować, która cewka uległa awarii. Przy pracującym silniku odłącz pierwszą cewkę po lewej. Jeśli samochód zgaśnie, oznacza to, ze cewka była sprawna więc podłącz ją i ponownie uruchom samochód.

 

5. Odłącz kolejną cewkę. Jeśli silnik dalej pracuje jak pracował oznacza to, że to jest właśnie wadliwa cewka, którą należy wymienić.

 

6. Zastąp wadliwą cewkę nową, przykręć i podłącz. Załóż osłonę silnika i ruszaj w dalszą drogę

 

Powiedzcie czy wypinanie cewek podczas pracy silnika to jedyna metoda na sprawdzenie która faktycznie wysiadła?

Nie znam sie za bardzo ale nie wiem czy wypinanie cewek gdy silnik chodzi jest normą w ich sprawdzaniu.

 

Nie chce zakładać nowego wątku więc jeśli ktoś może w miarę szybko pomóc będe zobowiązany, weekend sie zbliża a pogoda ma być ładną więc watro skorzystac z niej :-)

 

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie chce zakładać nowego wątku więc jeśli ktoś może w miarę szybko pomóc będe zobowiązany,

W silnikach 1,4/8V i 1,4/16V sa inne cewki, tak naprawdę to zupełnie inne rozwiązanie. Należało właśnie założyć nowy temat lub podłączyć się pod już istniejący ale dotyczący silnika 1,4/16V

w silnikach 16V Renault cewki połączone są szeregowo 1-4 i 2-3. Jeżeli zdejmiesz wtyczkę z jednej cewki to tak naprawdę rozłączasz dwie. Na 95% w takim przypadku silnik zgaśnie.

Zanim zaczniesz cokolwiek komentować odsyłam do opcji <szukaj>. Konstrukcyjnie silniki 16-zaworowe mają identyczną konstrukcję cewek i filozofię ich zasilania. Proponuję poczytać forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, podłącze się pod temat. Pomierzyłem przed chwilą rezystancje na cewkach i tak na jednej mam 10.6kΩ i 0.6Ω a na drugiej 10.5kΩ i 0.5Ω. Takie wartości mieszczą się w normie czy kwalifikują się do wymiany? Jeśli chodzi dlaczego chce je wymieniać to rano potrafi mieć problem z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieści się w normach, a już na pewno jeśli korzystasz z najtańszego miernika ;) Prędzej bym się skłaniał ku czujnikowi położenia wału korbowego w tym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj podłączyłem się pod komputer, co prawda nie udało mi się odczytać błędów z ECU ale w parametrach live zauważyłem coś takiego (screen w załączniku). Czy wskazuje to na awarie cewki? Jeśli tak to można wywnioskować której? Dodam że iskra jest na wszędzie, tylko coś nie tak jest ze spalaniem na drugim cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!