Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Panowie i Panie (jeśli są :lol:)

 

Zdiagnozowałem w swojej meganie problem, który nurtuje mnie średnio co drugi dzień od około 2 tygodni... czasami auto jeździło normalnie, a czasami nie miało mocy i telepało na boki. Wyczytałem na forum, a mechanik to potwierdził, że do wymiany jest cewka. Wskazał nawet która. I tu pojawia się moje pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem: czy wymiana cewki jest skomplikowana? Czy dam sobie z tym radę sam? Jest to kwestia wykręcenia elementu i włożenia nowego, czy trzeba jeszcze coś czyścić, smarować, sprawdzać? Czy jeśli padła mi jedna cewka, to wymieniać jedną, czy obie? Pytam, bo nie chcę bez sensu wydawać pieniędzy na mechaników, jeśli mógłbym to zrobić sam.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana cewki to kwestia tylko wypięcia wtyczki(poprzez podważenie metalowego drucika ) i wykręcenia paru torxów i po kłopocie .Tylko trzeba kupić cewkę z odpowiednimi końcówkami na kable ,oraz wybrać lewą albo prawą-czarna albo biała końcówka na wtyczkę ,choć jak ktoś się uprze to da się je zamienić .

thumb_hosting_zdjec_1362402689__dsc04060.jpg

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy zakupie muszę zwrócić uwagę na to, czy kostka jest biała, czy czarna, i czy końcówki to chłopczyki czy dziewczynki tak? :lol: a wymieniać tylko tę popsutą czy od razu obie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: Ja wymieniałem obie bo wyznaję zasadę,że części wymieniam parami ,nawet jak druga jest jeszcze dobra .Do tych z mojej fotki są tańsze kable ,szwagie rmiał z wystającymi bolcami i tam kable były już sporo droższe ,pamietam,nawet,że kiedyś tu fotkę dawałem do jakich cewek jakie kable się stosuje .Jak masz kasę wymień obie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wystające bolce, to typ SAE. Ten drugi tym, to złącze M4. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że cewki ze złączem SAE lepiej się sprawują w Megi 1.6 8V. Miałem obydwa rodzaje u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

trochę odgrzewam kotleta związanego z wymianą cewek w Renault Megane I 1.4.

Nie chce płacić w warsztacie za wymianę bo z tego co czytam nie należy ona do trudnych.

Znalazłem pewną instrukcje:

 

 

1. Na początek jak rozpoznać, że mamy do czynienia z awarią cewki. Po pierwsze zapali się kontrolka awarii silnika, a po drugie samochód zacznie bardzo dziwnie pracować. Dziwną pracę można porównać do pracy traktora. Czuć wyraźne drgania na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, na niskich obrotach samochód gaśnie.

 

2. Po otwarciu maski samochodu zdejmujemy plastikową osłonę silnika (widoczna jest na zdjęciu). Jest ona na metalowych zatrzaskach, które powinny ustąpić po lekkim szarpnięciu.

 

3. Po zdjęciu osłony mamy już dostęp do czterech cewek zapłonowych. Na zdjęciu zaznaczone są czerwonymi kółkami.

cięcie

 

4. Teraz należy zdiagnozować, która cewka uległa awarii. Przy pracującym silniku odłącz pierwszą cewkę po lewej. Jeśli samochód zgaśnie, oznacza to, ze cewka była sprawna więc podłącz ją i ponownie uruchom samochód.

 

5. Odłącz kolejną cewkę. Jeśli silnik dalej pracuje jak pracował oznacza to, że to jest właśnie wadliwa cewka, którą należy wymienić.

 

6. Zastąp wadliwą cewkę nową, przykręć i podłącz. Załóż osłonę silnika i ruszaj w dalszą drogę

 

Powiedzcie czy wypinanie cewek podczas pracy silnika to jedyna metoda na sprawdzenie która faktycznie wysiadła?

Nie znam sie za bardzo ale nie wiem czy wypinanie cewek gdy silnik chodzi jest normą w ich sprawdzaniu.

 

Nie chce zakładać nowego wątku więc jeśli ktoś może w miarę szybko pomóc będe zobowiązany, weekend sie zbliża a pogoda ma być ładną więc watro skorzystac z niej :-)

 

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie chce zakładać nowego wątku więc jeśli ktoś może w miarę szybko pomóc będe zobowiązany,

W silnikach 1,4/8V i 1,4/16V sa inne cewki, tak naprawdę to zupełnie inne rozwiązanie. Należało właśnie założyć nowy temat lub podłączyć się pod już istniejący ale dotyczący silnika 1,4/16V

w silnikach 16V Renault cewki połączone są szeregowo 1-4 i 2-3. Jeżeli zdejmiesz wtyczkę z jednej cewki to tak naprawdę rozłączasz dwie. Na 95% w takim przypadku silnik zgaśnie.

Zanim zaczniesz cokolwiek komentować odsyłam do opcji <szukaj>. Konstrukcyjnie silniki 16-zaworowe mają identyczną konstrukcję cewek i filozofię ich zasilania. Proponuję poczytać forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, podłącze się pod temat. Pomierzyłem przed chwilą rezystancje na cewkach i tak na jednej mam 10.6kΩ i 0.6Ω a na drugiej 10.5kΩ i 0.5Ω. Takie wartości mieszczą się w normie czy kwalifikują się do wymiany? Jeśli chodzi dlaczego chce je wymieniać to rano potrafi mieć problem z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieści się w normach, a już na pewno jeśli korzystasz z najtańszego miernika ;) Prędzej bym się skłaniał ku czujnikowi położenia wału korbowego w tym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj podłączyłem się pod komputer, co prawda nie udało mi się odczytać błędów z ECU ale w parametrach live zauważyłem coś takiego (screen w załączniku). Czy wskazuje to na awarie cewki? Jeśli tak to można wywnioskować której? Dodam że iskra jest na wszędzie, tylko coś nie tak jest ze spalaniem na drugim cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!