Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana czujnika świateł cofania- jak to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do wymiany czujnika od wstecznych. Dzisiaj zabralem się za to ale zobaczylem że czujnik wkręcony jest w skrzynię. wykręcając go będzie mi sie wylewał olej. czy dużo oleju ubędzie? czy po wymianie trzeba dolewać olej do skrzyni? może ktoś już wymieniał i opisze jak rozwiązał ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden olej nie będzie Ci się wylewał ze skrzyni. Przynajmniej u mnie w starej LII nic się takiego nie stało. Czujnik wymieniałem od góry. Dostęp beznadziejny. Sprawdź jaki będzie potrzebny klucz i zaopatrz się w jakiś "specjalny" - łamany, skrócony (ewentualnie sam go skróć). Z długim kluczem masz bardzo mało miejsca na wykonanie ruchów. Praktycznie robisz to po omacku. Możesz też to spróbować ściągając koło i nadkole. Mnie się od tej strony nie udało. Zaznaczam jednak, że ja wymieniałem w Lagunie II z silnikiem 1.9 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostęp do czujnika jest od dołu z tego co patrzyłem(nawet dobry) tylko zastanawia mnie ten olej wg mnie powinien sie polać przecież to jest wkręcone w skrzynie a tam mamy olej. PS. gdzie jest jakaś miarka ile jest oleju w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już opisano, że były dwa rozwiązania tego ustrojstwa. W jednej wersji były dwa czujniki dwupinowe, z czego jeden od światła cofania i druga wersja z jednym czujnikiem trzypinowym. W jednych skrzyniach jest od góry, w innych poziomo obok lewej półosi.W ostatniej wersji olej sie poleje i to strumieniem 14mm. miarki oleju nie znajdziesz jest za to otwór do sprawdzania jego poziomu. Zazwyczaj słuzy on do uzupełniania oleju. Wszystko to na forum już opisano..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik masz z boku, poziomo, obok półosi to musiałbyś auto bardzo wysoko podnieść lewą stroną, by nie leciało. Można wymienić czujnik ale trzeba to zrobić bardzo sprawnie i trzeba się liczyć z niewielkim wyciekiem. Musisz jakąś wanienkę albo kuwetę pod to miejsce podłożyć.

Będziesz miał mniej roboty i mniej do uzupełnienia jak przy spuszczeniu całości oleju przez korek spustowy. No chyba, że przy okazji masz zamiar cały olej w skrzyni wymieniać na nowy, wtedy spuszczasz go, odkręcając korek od dołu i czujnik wymieniasz na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź,

 

A jak ten post ma się do tego tematu "Wymiana czujnika świateł cofania- jak to zrobić?"

To co niezwiązane z tematem wyleciało. :lol:

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej,.. a czy opłaca się wymieniać ten czujnik, jeżeli światła cofania po zmianie drążka w pozycji R działają bez zarzutu, jednakże nie zawsze pojawia się sygnał dźwiękowy? ( nie ma reguły raz jest, innym razem trzeba poruszać drążkiem pare razy..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niech ktoś mi powie, co w tak prostym czujniku może się popsuć ?

Dobre pytanie, zwykle ulatywały blaszki na wtyczkę, ale parę razy się zdarzyło, że czujnik ot tak sobie przestał działać. Po wyjęciu z auta dalej nie działał. Dziwne, bo czujnik to zwykły stycznik, zwierający sygnał do masy.

W swojej karierze wymieniłem kilka tych czujników. Co prawda nie w Renault, ale w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!