Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana czujnika świateł cofania- jak to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do wymiany czujnika od wstecznych. Dzisiaj zabralem się za to ale zobaczylem że czujnik wkręcony jest w skrzynię. wykręcając go będzie mi sie wylewał olej. czy dużo oleju ubędzie? czy po wymianie trzeba dolewać olej do skrzyni? może ktoś już wymieniał i opisze jak rozwiązał ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden olej nie będzie Ci się wylewał ze skrzyni. Przynajmniej u mnie w starej LII nic się takiego nie stało. Czujnik wymieniałem od góry. Dostęp beznadziejny. Sprawdź jaki będzie potrzebny klucz i zaopatrz się w jakiś "specjalny" - łamany, skrócony (ewentualnie sam go skróć). Z długim kluczem masz bardzo mało miejsca na wykonanie ruchów. Praktycznie robisz to po omacku. Możesz też to spróbować ściągając koło i nadkole. Mnie się od tej strony nie udało. Zaznaczam jednak, że ja wymieniałem w Lagunie II z silnikiem 1.9 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostęp do czujnika jest od dołu z tego co patrzyłem(nawet dobry) tylko zastanawia mnie ten olej wg mnie powinien sie polać przecież to jest wkręcone w skrzynie a tam mamy olej. PS. gdzie jest jakaś miarka ile jest oleju w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już opisano, że były dwa rozwiązania tego ustrojstwa. W jednej wersji były dwa czujniki dwupinowe, z czego jeden od światła cofania i druga wersja z jednym czujnikiem trzypinowym. W jednych skrzyniach jest od góry, w innych poziomo obok lewej półosi.W ostatniej wersji olej sie poleje i to strumieniem 14mm. miarki oleju nie znajdziesz jest za to otwór do sprawdzania jego poziomu. Zazwyczaj słuzy on do uzupełniania oleju. Wszystko to na forum już opisano..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik masz z boku, poziomo, obok półosi to musiałbyś auto bardzo wysoko podnieść lewą stroną, by nie leciało. Można wymienić czujnik ale trzeba to zrobić bardzo sprawnie i trzeba się liczyć z niewielkim wyciekiem. Musisz jakąś wanienkę albo kuwetę pod to miejsce podłożyć.

Będziesz miał mniej roboty i mniej do uzupełnienia jak przy spuszczeniu całości oleju przez korek spustowy. No chyba, że przy okazji masz zamiar cały olej w skrzyni wymieniać na nowy, wtedy spuszczasz go, odkręcając korek od dołu i czujnik wymieniasz na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź,

 

A jak ten post ma się do tego tematu "Wymiana czujnika świateł cofania- jak to zrobić?"

To co niezwiązane z tematem wyleciało. :lol:

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej,.. a czy opłaca się wymieniać ten czujnik, jeżeli światła cofania po zmianie drążka w pozycji R działają bez zarzutu, jednakże nie zawsze pojawia się sygnał dźwiękowy? ( nie ma reguły raz jest, innym razem trzeba poruszać drążkiem pare razy..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niech ktoś mi powie, co w tak prostym czujniku może się popsuć ?

Dobre pytanie, zwykle ulatywały blaszki na wtyczkę, ale parę razy się zdarzyło, że czujnik ot tak sobie przestał działać. Po wyjęciu z auta dalej nie działał. Dziwne, bo czujnik to zwykły stycznik, zwierający sygnał do masy.

W swojej karierze wymieniłem kilka tych czujników. Co prawda nie w Renault, ale w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!