Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o opinię przed kupnem


Hothar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukuję Scenica II ph1 lub ph2, z uwagi na KZFR w benzyniakach chciałbym zapytać się o diesla 1.5 dci 106 KM oraz o okaz który mam jutro oglądać czy koledzy obeznani coś wyłapią ze zdjęć i opisu. Mam na auto ok. 20000 zł i chciałbym kupić coś rodzinnego co nie będzie mega skarbonką jak mój poprzedni land rover freelander.

http://moto.allegro.pl/renault-scenic-ii-1-5-dci-panorama-dach-6-biegow-i3010888826.html

Aukcja się skończyła ale mam jutro go obejrzeć. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie lampy-nie dam glowy czy nie powinny mieć ciemnych "lamówek". Poza tym przedni zderzak jakby niezbyt ładnie spasowany przynajmniej przy prawej lampie. Strasznie wyplakowany. No i jaka piękna wiosna... liści pięknych na drzewach masa, ludzie na rowerach w krótkim rękawie jeżdżą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Auto jutro obejżę z bliska i jeśli nie odstraszy mnie to jedziemy do aso na przegląd przedzakupowy. Zdjęcia są z wakacji raczej niż wiosny, mam nadzieję że w międzyczasie nie podupadło za bardzo na kondycji. A co możecie powiedzieć o tym silniku ?? Ciężko się połapać które są awaryjne a które tylko trochę :lol: . Wyposażenie ma bardzo dobre, czy cena jest adekwatna do tego co widać czy raczaj podejrzanie niska???

Edytowane przez Hothar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie pasuje zestawienie parapetu, a właściwie suwaczków od nawiewów, z zwykłym lusterkiem wewnętrznym. Pierwsze wyglądają na privileg, a wtedy lusterko powinno być elektrochromatyczne.

Alusy też nie z tego modelu, a z I ph II. Na marginesie, w moim sceniolu mam identyczne ale to z własnego wyboru, fabrycznie takich nie było.

Co do silnika, też mam 1,5dCi 106KM i sobie chwalę. Spalanie trochę niższe od porównywalnego 1,9dCi 120KM, też w sceniolu, mocy trochę mniej, da się to odczuć, inaczej się zbiera, na moje potrzeby jest to jednak wystarczające. Praktycznie to najlepszy i najmniej kłopotliwy silnik z wszystkich 1,5 jakie były w sceniole II wstawiane. Na 100% jest już bez felernych wtrysków i pomp DELPHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Auto to książkowa "mina". Facet sprzedaje auto ale podstawowa odpowiedź na bardziej konkretne pytanie to "nie wiem",

np.

- Przerysowany był prawy bok?

- tak, syn przerysował.

- jak ? gdzie?

- nie wiem

- a lewy bok??

- to ja, też przerysowałem.

- jak? gdzie? z czym?

- nie wiem ....

Szkoda czasu i nerwów. :!:

Może coś o tej powiecie:

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-5dci-km-6-biegow-niski-przeb-C26777636.html

Przez telefon człowiek normalnie gada ma mieć książkę potwierdzającą przebieg, faktury z serwisu co i jak było robione. Umówiłem się na wtorek na oglądanie... Czy 105 KM wpisane w ogłoszeniu wysteępowały w tych rocznikach czy to tak naprawdę 106 KM??

Edytowane przez Hothar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to te same silniki 78kW, a różnica w ogłoszeniach i opisach wychodzi z błędnego przeliczania kW na KM...

Czasami z wstawiania już gotowych szablonów ogłoszeń, gdzie te 105 KM jest wielkością do wyboru, z bardziej popularnych aut jak renówki... Często potocznie się też tą wartość słyszy przy tych silnikach. Nawet w artykułach w prasie motoryzacyjnej wielokrotnie było tak opisane, a nie wspomniano nawet o 106KM.

 

Klimy dwustrefowej nie posiada, wydaje mi się, że był wymieniany panel nawiewów, albo środkowy albo oba boczne.

Wszystkie 4 suwaki powinny być identyczne, tymczasem boczne są z srebrnymi wstawkami, a środkowe ich nie posiadają.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkę można dorobić, ale warto sprawdzić, z którego roku ona będzie. 95 tyś km w ciągu 6 lat (no 5, bo ten się zaczął niedawno). Wychodzi po niecałe 20 tyś km rocznie. Dieslem i po Francji? Tyle to ja wokół komina robię swoją benzynówką rocznie, a nawet mniej :!: Dodaj jeszcze z 50-60 tyś km i może przebieg będzie ok. Poza tym weź nr VIN i zadzwoń do jakiegoś ASO to Ci potwierdzą ile mniej więcej było robione rocznie kilometrów.

Wracając do benzynówek. Dlaczego nie chcesz wybrać scenica 1.6 16V? Ze względu na KZFR? Z wymianą rozrządu zapłacisz zapewne mniej niz jak Ci się panewki przekręcą lub padnie układ wtryskowy w dieslu. Nie będę wspominał o turbinie. Oczywiście to nie reguła, ale żaden sprzedawca Ci nie powie jak było auto traktowane i generalnie kupujesz kota w worku. Z benzynówką jest o wiele prościej, bo to dość proste silniki i poza wspomnianym kołem i cewkami po ok 200zł za sztukę nie psuje się nic (miałem w dwóch renówkach ten silnik i zupełnie nic nie robiłem poza wymianą płynów i filtrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny Expression tyle że z tempomatem. Raczej wymieniane zewnętrzne nawiewy, nie powinnny mieć sredrnych wstawek w kierownicach (tak jak wewnętrzne). Poza tym nie wygląda źle. Podał VIN więc może się okazać że przebieg jest rzeczywisty. Od razu bym go nie skreślał. Aaaaa, kierownica plastikowa ale byly i jedne i drugie w tej wersji wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z vin proponuję pytać nie tylko o ostatnią wizytę w ASO ale też wcześniejsze już przy kilku autach miałem

historię taką że auto na ostatniej wizycie miało 160k~ km a wizytę wcześniej 230k~ km ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za podpowiedzi, po obejrzeniu auta i sprawdzeniu vinu w renault wyszedł przebieg odokumentowany tylko do 50000 a dalej słodka tajemnica min. skąd się wzieło polskie menu w aucie z Francji, rozrząd do wymiany i straszny upór co do ceny auta.

Moglibyście napisać coś o tym egzemplarzu...

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-9-dci-130km-skora-serwis-C28177740.html

Ciekawi mnie awaryjność 1.9 dci 130 KM, postaram się doczytać i chętnie przeczytam coś od ekspertów z forum. :!:

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc to auto z końca 2007 roku a rejestracja już w 2008. Na przełomie tych lat wychodziły te modele z drobną różnicą dolnego wlotu powietrza. W 2007 listwa na dolnym wlocie powietrza pomiędzy przeciwmgłowymi była czarna i na tylnej klapie nie było napisu RENAULT. w 2008 roku listwy były zazwyczaj srebrne i napis na klapie był prawie zawsze.

Z powyższego można się domyślać, że przód nie był bity bo zakupić rocznikowo pasującą, czarną listwę na wymianę jest trudne.

Poza tym, patrząc na fotki nie ma się za bardzo do czego przyczepić.

Poza brakiem dywanika pod nogami kierowcy.. i nie wiadomo czy z tyłu jest bo fotek brak.

I nie podoba mi się wycieraczka kierowcy. Z fotki widać, że ma mocowanie jakby całe ramię było z modelu przedliftowego i dodatkowo brakowało osłonki na przegubie. Prawa jest taka jak być powinna, jak tak zostawisz to będą kłopoty pióra zakupić. Możesz tak jeździć ale to podstawa, by o obniżeniu ceny pogadać.

Prawej lampie a właściwie światłu mijania za soczewką też bym się dokładniej przyglądnął. Może to być tylko wina fotki i kąta z jakiej była robiona, ale na fotce z drugiej strony ta lampa świeci tak samo słabiej. Może tylko żarówka nie jest prawidłowo wstawiona, a może są jakieś problemy z zasilaniem.

No i uklęknij za tylnym zderzakiem i popatrz pod auto, czy na początku rury wydechowej jest okrągła puszka czyli FAP. Te silniki zazwyczaj go miały ale nie zawsze.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!