Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęknięte szpilki obu przednich piast


Rekomendowane odpowiedzi

Historia zaczęła się 5 miesięcy temu, kiedy to wymieniałem opony na zimowe. Tak mi panowie rutyniarze koła dokręcili, że przy wymianie klocków w porządnym warsztacie urąbały się szpilki przy odkręcaniu kół, po jednej na stronie.

Pytanie do Was forumowicze, czy znacie działający sposób na wyjęcie zalegającej pozostałości tych szpilek z piast.

Pan w warsztacie wycenił mi wymianę wszystkiego na koszt ok. 1 tys. (dwie strony). Próby wyjęcia szpilek się nie podejmował, bo nie chciał mnie narażać na dodatkowe koszty. Wiercenie odpadło, bo w sumie nie wiem dlaczego, a podgrzanie grozi wylaniem łożyska. Tak czy inaczej groźba wymiany wisi nade mną. Póki co jeżdżę na trzech śrubach.

 

A żeby tego było mało, puścił cylinder przy bębnie z tyłu, i nie mam ciśnienia w układzie hamulcowym. Także wymianę bębnów i cylindrów mam w bonusie.

 

Jak by ktoś się zastanawiał czy jechać na wymianę opon do KS Serwis na Rdestowej 5 we Wrocławiu - nie jechać.

Czy jechać do Top-Auto-France na Karmelkowej we Wrocławiu - zdecydowanie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiercenie + odpowiednie wykrętaki + delikatne miejscowe podgrzanie. Nic się nie stanie zarówno z łożyskiem jak i piastą jeśli podejdzie do tego fachowiec.

Sadząc po opisie usterki i reakcji mechanika, to też bym już w tym warsztacie się nie pojawił....

1000 problemów z małej usterki i jak zazwyczaj- wymieniacze, a nie mechanicy.

Inna sprawa, to wkręcanie śrub do kół na sucho. W każdym swoim aucie, i to od zawsze, nim śrubę wkręcę (zazwyczaj przy sezonowej wymianie kół) to gwinty lekko natłuszczam. Kiedyś wazeliną techniczną, obecnie smarem miedziowanym. Wystarczy 3-4 początkowe zwoje gwintu w smarze zanurzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 razy stosowałem tą metodę w reszcie śruby co jest wkręcona małym wiertłem wierci się otwór tak z 2-3 mm i tak 2-3 otwory koło siebie w linii prostek, bierzesz śrubokręt młotek i lekko w tą linię wbijasz śrubokręt i wykręcasz metoda prze zemnie sprawdzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś urwanej szpilki wystaje to przyspawać(elektrycznie) do niej nakrętkę (przez otwór w niej) i zaraz polać schłodzić) wodą i próbować odkręcić. Po takiej terapii szokowej, z reguły urwana pozostałość za pierwszym razem puszcza. Przy takiej operacji z łożyskiem nie powinno się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udarowa wiertarka plus metal?? :!:

 

Normalna wiertarka, wolne obroty i najlepiej wzmocnione wiertła do metalu (takie złotego koloru). Trochę cierpliwości, precyzji i da radę :!:

..albo rzeczywiście do fachowca oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytamy ze zrozumieniem, nie ekspresowo- pierwszą literę i reszta w domyśle.....

Wkrętarka udarowa nie dała rady, więc śrubokrętem raczej niewiele zdziałam.

To ona nie potrafiła śrub ruszyć i zostały ukręcone...

patent ze śrubokrętem może być lepszy od wykrętaków, gdyż te są stożkowe i mogą rozwierconą centrycznie śrubę dodatkowo rozpęczyć w gwintowanych otworach piasty.

Są śrubokręty wzmacniane z sześciokątnymi trzpieniami, gdzie można sobie kluczem pomagać.

http://allegro.pl/wkretaki-do-pobijania-wiha-zestaw-wkretakow-hit-i2983319771.html

W ten sposób pomocny także może być wkrętak udarowy

http://www.ceneo.pl/2078264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze szpilkami sprubuję w sobotę i napiszę co się udało zrobić.

Dzisiaj byłem wymienić szczęki w bębnach i cylinder. Halulce znów sprawne, ale żeby nie było zbyt nudno, zepsuły się rano wycieraczki z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A czy to nie jest tak, że urwaną szpilkę można chwycić jakimś kluczem z drugiej strony (jeśli wystaje)i po prostu wykręcić. Zdaje mi się, że robiłem tak u siebie z przodu o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. A czy to nie jest tak, że urwaną szpilkę można chwycić jakimś kluczem z drugiej strony (jeśli wystaje)i po prostu wykręcić. Zdaje mi się, że robiłem tak u siebie z przodu o ile dobrze pamiętam.

 

Faktycznie istnieje taka możliwość, ale wiąże się ze zdejmowaniem piasty i rozkręceniem całego elementu. Wolę nie ingerować aż tak mocno.

 

Doradziłem się u kuzyna, który zajmuje się podwoziami, jak to jest z tym wykrętakiem. Mówi, że nigdy nie używał i nie będzie używał, bo jak już zostało tu wspomniane, szpilka jeszcze bardziej się rozpręża i jest trudniej. Trzeba ją rozwiercić prawie do gwintu i wydłubać resztki.

W mojej sytuacji nawet to nie pomogło, gdyż przykręcając koła po wymianie opon, wymieniacz wyrobił nowy gwint wkręcając krzywo, i ni hu hu nie idzie tego wyjąć. Trzeba rozwiercić do końca i zrobić nowy gwint. Na ekstremalny przypadek nie ma innego sposobu.

 

Dodano: 17 maj 2013 - 21:33

Trochę po czasie, ale wynik sprawdzony.

Na pękniętą szpilkę jak u mnie, dobrym rozwiązaniem jest wywiercenie otworu idealnie na środku, rozwiercenie go prawie do piasty, i wydłubanie resztki.

W jednej piaście resztki szpilki wyleciały w całości - gwint zdrowy. W drugiej, trzeba było wiercić do piasty, następnie gwintownik, i wszystko działa.

Także uporem i precyzyjnym wierceniem można zaoszczędzić ok 1.000,00 PLN na wymianie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!