Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania w Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum piszę po raz pierwszy.Pozdrawiam wszystkich formułowiczów. Licze na owocną pomoc. Problem leży w ładowaniu akumulatora. O tym że akumulator nie jest ładowany dowiedaiałem się dopiero po jego rozładowaniu.Kontrolka ładowania akumulatora gaśnie i nie zazświeca się.Alternator w tym sceniku jest chłodzony cieczą o mocy 155A.Po rozebraniu okazało się że spalony jest mostek diodowy.Wymieniłem na nowy i efekt taki sam. Kontrolka ładowania się nie świeci i ładowania nie ma.Wymieniłem regulator i bez zmian.

Na kostce dwupinowej jest napięcie 4,6V przed uruchomieniem i 0,06V po uruchomieniu.Po podaniu napięcia bezpośrednio na szczotki alternator ładuje że aż silnik zwalnia. Proszę o każdą podpowiedź dotyczacą podobnych zjawisk. Może ktoś posiada schemat obwodu ładowani(chodzi mi o miejsce z którego wychodzi sterowanie regulatorem lub lampką ładowania.Proszę również o podpowiedź na temat ewentuaknej zamiany wspomnianego akternatora na zwykły bez chłodzenia wodą tj na jaki.

Pozdrawiam Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podaniu napięcia bezpośrednio na szczotki alternator ładuje że aż silnik zwalnia

Trochę kolega myli pojęcia. Bo podanie na szczotki napięcia powoduje zamianę alternatora w silnik elektryczny. Aby alternator sprawdzić trzeba go podłączyć na stanowisku probierczym. Podejrzewam u kolegi problem w uzwojeniu wzbudzenia alternatora (spalone, przerwa na nim). Proponowałbym oddać alternator do naprawy w specjalistycznym warsztacie. Ewentualnie kupić regenerowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem bardziej fachowej podpowiedzi.

Bez rozebrania alternatora na stole probierczym i sprawdzenia jego parametrów na nim, nic więcej nie zrobisz. Ewentualnie metodą prób i błędów możesz sobie wymienić wirnik na nowy z łożyskami, przewinąć stojan, wymienić regulator napięcia. I tak do końca nie masz pewności co jest nie tak z alternatorem. Wiem o czym pisze bo z zawodu jestem elektrykiem i zajmuję się hobbistycznie elektryką samochodową. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem bardziej fachowej podpowiedzi.

Kolego, otrzymałeś jak najbardziej fachową odpowiedź. Zdemontuj alternator i zanieś do dobrego warsztatu elektromechanicznego.

Będzie Ci trudno kupić taki alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup alternatora nie jest problemem. problem to jego cena.Ale my na forum nie mamy cytować instrukcji obsługi ale zabierać głos gdy możemy pomóc.

Sytuacja opanowana. Altek jest urzadzeniem sterowanym przez BSI i prad sterowania wynosi 0-5V. Po wymianie całosci (mostek diodowy i rsgulator) sytuacja opanowana i alternator poprawnie ładuje.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!