Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania w Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum piszę po raz pierwszy.Pozdrawiam wszystkich formułowiczów. Licze na owocną pomoc. Problem leży w ładowaniu akumulatora. O tym że akumulator nie jest ładowany dowiedaiałem się dopiero po jego rozładowaniu.Kontrolka ładowania akumulatora gaśnie i nie zazświeca się.Alternator w tym sceniku jest chłodzony cieczą o mocy 155A.Po rozebraniu okazało się że spalony jest mostek diodowy.Wymieniłem na nowy i efekt taki sam. Kontrolka ładowania się nie świeci i ładowania nie ma.Wymieniłem regulator i bez zmian.

Na kostce dwupinowej jest napięcie 4,6V przed uruchomieniem i 0,06V po uruchomieniu.Po podaniu napięcia bezpośrednio na szczotki alternator ładuje że aż silnik zwalnia. Proszę o każdą podpowiedź dotyczacą podobnych zjawisk. Może ktoś posiada schemat obwodu ładowani(chodzi mi o miejsce z którego wychodzi sterowanie regulatorem lub lampką ładowania.Proszę również o podpowiedź na temat ewentuaknej zamiany wspomnianego akternatora na zwykły bez chłodzenia wodą tj na jaki.

Pozdrawiam Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podaniu napięcia bezpośrednio na szczotki alternator ładuje że aż silnik zwalnia

Trochę kolega myli pojęcia. Bo podanie na szczotki napięcia powoduje zamianę alternatora w silnik elektryczny. Aby alternator sprawdzić trzeba go podłączyć na stanowisku probierczym. Podejrzewam u kolegi problem w uzwojeniu wzbudzenia alternatora (spalone, przerwa na nim). Proponowałbym oddać alternator do naprawy w specjalistycznym warsztacie. Ewentualnie kupić regenerowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem bardziej fachowej podpowiedzi.

Bez rozebrania alternatora na stole probierczym i sprawdzenia jego parametrów na nim, nic więcej nie zrobisz. Ewentualnie metodą prób i błędów możesz sobie wymienić wirnik na nowy z łożyskami, przewinąć stojan, wymienić regulator napięcia. I tak do końca nie masz pewności co jest nie tak z alternatorem. Wiem o czym pisze bo z zawodu jestem elektrykiem i zajmuję się hobbistycznie elektryką samochodową. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem bardziej fachowej podpowiedzi.

Kolego, otrzymałeś jak najbardziej fachową odpowiedź. Zdemontuj alternator i zanieś do dobrego warsztatu elektromechanicznego.

Będzie Ci trudno kupić taki alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup alternatora nie jest problemem. problem to jego cena.Ale my na forum nie mamy cytować instrukcji obsługi ale zabierać głos gdy możemy pomóc.

Sytuacja opanowana. Altek jest urzadzeniem sterowanym przez BSI i prad sterowania wynosi 0-5V. Po wymianie całosci (mostek diodowy i rsgulator) sytuacja opanowana i alternator poprawnie ładuje.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!