Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja do Meganki z 2002r 1,6 16V


derk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam od wczoraj Meganke z 2002r z silnikiem 1,6 16V 107KM.

Chce założyć instalacje lpg, zastanawiam się gdzie to zrobić w okolicach Bytomia.

Tak prawdę mówiąc jaka będzie (zestaw) optymalna dla tego silnika.

Mam jeszcze pytanie czy bedzie do niej potrzebny emulator?

Proponowano mi już

STAG 4+

reduktor AC R01

wtryski AC W01

2500zl

 

BRC

Sequent 24

2800zł

 

"W przypadku Pana samochodu w zupełności wystarczy STAG 4 plus ale jeżeli będzie nacisk na ISA to też można założyć. Instalacja posiada dwuletnią gwarancję bez limitu kilometrów.

Jeżeli zaś chodzi o koszty to cena za zestaw z listwą AC W01 to 2300 zł, natomiast zestaw z wtryskiwaczami Hana 2600 zł. Do sterownika ISA 2 dopłata 50 zł."

 

Jaki zestaw i gazownika polecacie z ok. Bytomia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam staga 4+ z osprzętem jak napisałeś, mam w megane scenic 1.6 16V od miesiąca taki zestaw i chodzi rewelacyjnie, pali około 8,5L gazu ( przejechane na gazie 2500km ) .

Powiedz gazowanikowi żeby włączył funkcje "ciepły start" silnik jak jest zagrzny +30 stopni odpala odrazu na gazie

Ja zakładałem w Lubecku koło Lunlińca około 50km od Bytomia. Cena 2600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG 4+

reduktor AC R01

wtryski AC W01

2500zl

Zestaw wydaje się rozsądny, ale na Twoim miejscu wziąłbym wtryski Hany. Ja na Stagu 4+ przejechałem już prawie 17 000km na razie 0 problemów i mam nadzieję, że tak zostanie. Silnik mam dokładnie taki sam jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w Megance będę zakładał gaz, a że czeka mnie wymiana oleju zastanawiam się jaki wlać?

Wcześniej jeździła na pełnym syntetyku i ma przebieg 109tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 21 mar 2013 - 11:50

Do tego samochodu SQ 24.11, reduktor 1200, pomarańczowe wtryskiwacze. Jeżeli auto posiada karte to najprawdopodobniej trzeba będzie zastosować czujnik poziomu paliwa.

Edytowane przez MAT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W końcu jestem wstępnie umówiony na montaż LPG w Bytomiu firma Davati, warsztat polecany na forum.lpg.

Będę zakład zestaw

STAG 4+

reduktor AC R01

wtryski AC W01

2450zl

 

Pytałem o wtryski Hanna czerwone, ale gazownik polecał AC. Dają lepszą możliwość regulacji, z serwisem tez na + i podobno z wtryskami Hanny bywaja problemy.

Nie wiem dlaczego uparty na te AC, pewnie ma większą marże :notacrook:

 

Emulator podobno nie jest potrzebny.

 

Dodano: 23 mar 2013 - 08:03

Wróce do tematu instalcji Lpg, a dokładnie mówiąc do wlewu w klapce paliwa.

Powiem szczerze jakoś nie widzi mi się ta opcja, mało miejsca pod klapką .

Pewnie będe musiał używać przejścia, w dodatku zastanawiam sie że ingerencja w błotnik może rozpocząć korozje.

Wlew "wstydu" w zderzaku mi nie przeszkadza.

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator podobno nie jest potrzebny.

Potrzebny może i nie, ale przydatny napewno, bo w przeciwnym razie będzie ci schodziło pb razem z lpg i co jakiś czas bedziesz musiał robic test zegarów żeby skasować rezerwę

Wróce do tematu instalcji Lpg, a dokładnie mówiąc do wlewu w klapce paliwa.

Powiem szczerze jakoś nie widzi mi się ta opcja, mało miejsca pod klapką .

Spokojnie wlew wchodzi pod klapkę i nie potrzeba żadnej przejściówki, mam tak w swojej megance. A wlew w zderzaku wg mnie szpeci bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odstawiłem Meganke do gazownika, podpięli komputer i niestety wyszły dwa błędy PO 136 i PO 141.

Podobno padnięta sonda lambda za katalizatorem :!:, czyli koszty wzrosną .

Dziwne że kontrolki nie wykazywały błędów .

 

Dodano: 30 mar 2013 - 15:36

Instalacja zamontowana, samochód na razie śmiga bez zastrzeżeń .

 

Co powiecie na temat montażu ?

post-16160-0-49593500-1364653885_thumb.jpg

post-16160-0-69884800-1364653935_thumb.jpg

post-16160-0-61125800-1364654169_thumb.jpg

post-16160-0-49431000-1364654187_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na temat montażu ?

Wtryskiwacze LPG wkręca sie w te nadlewy w kolektorze( nawet podobno one po ta są.) no ale jak chodzi to OK.

Instalacja zamontowana, samochód na razie śmiga bez zastrzeżeń .

 

- a na pb nie bylo problemow do tej pory ?, jakiego fejsa użyli do szczytania tych błedow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!