Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy TCe130KM - nowy silnik


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, miałem nadzieję, że będzie się dało dostać równolegle 1.4 TCe i Energy TCe, ale jednak nie.

Patrzę dziś na konfigurator na renault.pl i 1.4 wyleciało z oferty. Jedyne "cywilne" benzyniaki to 1.6 16v i 1.2 (115KM lub 130KM). Co smutniejsze, ten 130KM ma przyspieszenie do setki gorsze o prawie sekundę od 1.4 TCe. Ba, jest teraz takie samo, jak w 1.6 16V (10,7 vs 10,8s)!

 

Jak dla mnie, cywilne Megany nie mają już fajnych, mocnych silników benzynowych :unsure: Szkoda, bo to świetne auta i w zasadzie tylko przez silnik zamówiłem Focusa z benzynowym 1.6T 150KM (240nm, jak w 1.5 dci, jest czym jechać). Wiem, że Renault umie zrobić fajny silnik 1.6 turbo, bo taki napędza np. Clio RS. Gdyby z niego zdjąć parę koni (bo 200 to już rejony mocno sportowe) to byłby spoko do cywilnej Megi. Albo żeby 2.0 TCe 190KM było dostępne w HB i kombi, jak w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i patrząc na to co jest dostępne obecnie dochodzę do wniosku że:

1. Albo przekonam się do Diesla i to niestety będą poszukiwania 2.0 dci.

2. Albo będę ujeżdżał długo i namiętnie mojego 2.0T chuchając i dmuchając na niego :unsure:

 

Chodzi o samochody które za 3-4 lata będa miały właśnie 3-4 lata, raczej nowego nie planuję póki co.

 

Za to moja opinia co do TCe z którym miałem do czynienia jest taka że z tym silnikiem można jeździć, ale przyjemności to mi zbyt wielkiej nie dawał. A jeżeli pojawi się 1,2 TCe S&S to już się załamię... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko ile to pojeździ.

ja myślę, że żywotność nowych silników Renault 1.2 czy też 1.4 nie będzie wcale taka mała, może 500 tys.km. bez remontu to lekka przesada ale powiedzmy te 300-350 tyś. przy normalnym traktowaniu jest do osiągnięcia, natomiast jeśli chodzi o nowy 3-cylindrowy 0,9 TCE 90 KM w clio IV już nie byłbym tego taki pewien :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko obawy że jeszcze tylko drobne 5 lat i S&S będzie obowiązkowe w nowych samochodach i usuną możliwość dezaktywacji... Przypominam co stało się z ABSem, za chwilę mają być obowiązkowe wideorejestratory w nowych samochodach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie wycofania 1.4 - na niemieckiej stronie Renault jeśli skonfigurujemy sobie Megane z tym silnikiem, a nstępnie damy pakiet GTline to wyskakuje komunikat, że silnik jest niedostępny i wybiera nam 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko obawy że jeszcze tylko drobne 5 lat i S&S będzie obowiązkowe w nowych samochodach i usuną możliwość dezaktywacji... Przypominam co stało się z ABSem, za chwilę mają być obowiązkowe wideorejestratory w nowych samochodach itp.

 

No to chyba dobrze, że ABS jest jako obowiązkowe wyposażenie każdego nowego auta.

ESP też już powinno być na porządku dziennym bez znaczenia jaką wersję wyposażenia weźmiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dla sceptyków downsizing'u, jeśli myślicie że 130 koni z silnika 1.2 TCe to dużo, zatem BMW zrobiło coś takiego:

"BMW TwinPower Turbo 1.5-litre three-cylinder petrol engine with 170 kW (231 hp) of peak performance and up to 320 Nm of torque"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz downzising staje się standardem, nie ma co się tak bać tych silników TSI/TCE itp. VW, Skoda, Seat wprowadzają do pojemności benzynowej 1.4 140-160KM i 1.8 180KM, myślicie że wszystkie te marki decydują się na utratę reputacji za kilka lat? BMW wyciskało z takich pojemności takie moce już parę lat temu. Klasa średnia się zmienia. Trzeba tylko poczekać, którym markom te zmiany wyjdą najlepiej. Na dziś Renault zostaje daleko w tyle z mocami w swoich benzyniakach, może za rok czy kilka lat to się zmieni ale dziś jest słabo jeszcze. Wydaje mi się, że VW, Skoda i Seat mające pod maską te same silniki, są najgodniejsze zaufania. Jednak jeszcze kilka lat minie zanim się dowiemy jak z nimi będzie, także ewentualny zakup planować na za 3-4 lata :( Spójrzcie też na spalanie i przyśpieszenie nowych jednostek Octavii III Kombi 1.8 TSI na autocentrum -> dane techniczne chodzi o silnik 1.8.....

Średnie (cykl mieszany): 6,1 l/100km 5,7 l/100km - -

W trasie (na autostradzie): 5,1 l/100km 4,8 l/100km - -

W mieście: 7,8 l/100km

 

Prędkość maksymalna: 229 km/h 229 km/h - -

Przyspieszenie (0 do 100km/h): 7,4 s 7,5 s - -

 

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/octavia/iii/kombi/silnik-benzynowy-1.8-tsi-180km#ixzz2eyvrjaDs

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megane_pomocy takie spalanie możesz sobie włożyć między bajki, no chyba, że na trasie nie przekroczysz 90 km/h.

Nie zgodzę się również, że silniki Renault są w tyle za np VW. Ostatecznie Golf 1,4 TSI przegrał na torze z Megane 1,4 TCe. Niby gorzej wypadał pod względem spalania ale jak prześledzić forum i wypowiedzi użytkowników to 1,4 TCe potrafi mało spalić. Szkoda, że Renault wycofał ten silnik. 1,2 TCe pomimo podobnych (na papierze) osiągów zapewne nie da już takiej frajdy z jazdy. Osobiście z niecierpliwością czekam na silnik o którym pisałem wyżej (1,6 TCe) i może kolejne autko będzie wyposażone w ten właśnie motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab są dwie wersje tego Golfa 1.4 TSI 120KM i 140KM a wersja w Jetta 160KM, w Skodzie Fabia 180KM, pewnie chodzi Ci o tą starszą - 120KM? Masz link do tego testu?

To jest cała gama silników Renault:

2.0 16v TCe 180KM, od 2012

1.2 TCe 115KM, od 2012

1.4 TCe 130KM, od 2012

1.6 16v 110KM, od 2012

1.6 16v 100KM, od 2012

1.6 16v E85 110KM, od 2012

2.0 16v 140KM, od 2012

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/renault/megane/iii/hatchback-facelifting/#ixzz2ezRabzGR

 

Fabia

1.2 HTP 60KM, od 2010

1.2 HTP 70KM, od 2010

1.2 TSI 105KM, od 2010

1.2 TSI 85KM, od 2010

1.4 16V 85KM, od 2010

1.4 TSI 180KM, od 2010

1.6 16V 105KM, od 2010

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fabia/ii/kombi-facelifting/#ixzz2ezVRehyZ

 

Octavia III

1.2 TSI 86KM, od 2013

1.2 TSI 105KM, od 2013

1.4 TSI 140KM, od 2013

1.8 TSI 180KM, od 2013

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/octavia/iii/kombi/#ixzz2ezSKDoJi

 

A to np VW Jetta (za golfem nie przepadam)

1.2 TSI 105KM, od 2011

1.2 TSI BlueMotion 105KM, od 2011

1.4 TSI 160KM, od 2011

1.4 TSI 122KM, od 2011

1.4 TSI Hybrid 170KM, od 2013

2.0 TSI 200KM, 2011-2013

2.0 TSI 210KM, od 2013

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/jetta/vi/#ixzz2ezRx2HaH

 

Z drugiej strony.. jak tak pomyśleć, może odczekanie roku czy dwóch przyjdzie Renault na korzyść.. Może te jednostki okażą się bardzo awaryjne. Natomiast jeśli ma problemy z inżynierią to jest powód do obaw dla nich a dla nas może to będzie okazja, bo ceny pójdą w dół.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!