Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośno chodzi silnik


scenicool

Rekomendowane odpowiedzi

Sorki za odświeżenie tematu ale potrzebuję trochę pilnej odpowiedzi.

No to dałem auto do mechanika i dopiero dziś odebrałem mechanik chory.

W scenicu wymieniłem olej i filtry,za co skasowali mnie 320zł,ale to jeszcze nic mechanik powiedział mi że to nie jest koło faz rozrządu zepsute tylko wał panewki i woogóle bo on nie trzyma,jeszcze mnie dobił że inny silnik by trzeba.

czy jest takie prawdopodobienstwo,że to nie koło lecz panewki,wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku jeszcze się nie spotkałem z padniętymi panewkami, ale kto wie, w jakim stanie był Twój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zimnym było ciszej, a po nagrzaniu zaczyna stukać, to chyba nie panewki. Panewki stukają po uruchomieniu silnika i są to głośne stuki, jak seria z kałasza czy uderzanie młotkiem o kowadło, tylko że bardzo szybko.

Jak mechanik stwierdził, że to dół silnika? Zrzucał mise olejową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ten gościu nie zrzucał.

Jeden mechanik powiedział mi,że na komputerze mu wyskoczyło KZFR,i woogóle mówi że to jest zepsute,a zawiozłem do drugiego mechanika tak z ciekawości i ten powiedział że panewki do wymiany.

Zaznaczam też to że tamten mechanik pozmieniał oleje filtry i nic o tym nie wspomniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uwalone koło. Z tego co mi mój mechanik opowiadał to jeszcze sie nie spotkał z panewkami w tym silniku chyba że ktoś długo oleju nie wymienia to mogą paść ale panewki główne na wale a wtedy pali się ciśnienie oleju i motor nie równo pracuje. - nic wtedy nie grzechota, I jeszcze jedno jak można koło zmiennych faz sprawdzić na kompie bo przyciesz jest olejowe a nie tak jak w hondach elektryczne.

Ja swego czasu byłem nabijany w bambuko jak ty teraz przez tych pajaców ale w końcu znalazłem takiego co wie jak zrobić i mnie nie oszukuje.

Jedz do innego mechanika.

Edytowane przez mis666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra z góry dzięki,powiem ci że taki pewny mechanik,trochę drogi ale dobrze robi wymieniał mi olej i filtry nie dawno.

No też mi się tak zdaję że koło,no ale niewiem do jakiego mechaniki go dać.

Widać ze połowa moich mechaników niewie co to KZFR i gdzie to jest.

Chyba będe musiał zawitać do ASO bo za długo to auto zepsute stoi:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadam mi się najpierw przywitać, bo jestem nowym użytkownikiem forum i świeżym nabywcą pięknego samochodu jakim jest Renault Megane II 2.0 16V. Piszę w tym temacie, bo zdiagnozowałem zarówno przy pomocy tego forum jak i dzięki podpowiedziom znajomego mechanika, że w moim nowym autku jest właśnie koło zmiennych faz rozrządu do wymiany. Silnik mimo że benzynka to pracuje jak prawdziwy rasowy diesel - na pierwszy rzut ucha strasznie mnie to zdziwiło, bo w mojej lagunie 1.6 16V w ogóle silnika nie było słychać, ale po konsultacji zdecydowałem się i tak go kupić. Mam jedynie nadzieję że to na pewno będzie KZFR a nie usterka, której nikt nie może znaleźć... Dotychczasowy właściciel zdziwił się jak go poinformowałem co prawdopodobnie jest do wymiany, mówił że przecież ten silnik nie ma zmiennych faz (tym mnie trochę zmartwił), liczę jednak że ta dolegliwość okaże się "tylko" KZFR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja swojego szczeniaczka kupiłem w zeszłym roku w kwietniu w dniu zakupu długo się zastanawiałem czy go brać autko zimne pracowało ok ale po nagrzaniu strasznie klekotało. Wynegocjowałem dobrą cenę i jest teraz mój :angry: Wracając do tematu koło wymieniłem kilka dni temu po przejechaniu około 15 tys km tylko dlatego, że denerwował mnie dźwięk dizla pod maską. Co do mechaników to przynajmniej 1/3 nie ma pojęcia o KZFR najchętniej to wymienili by silnik i skasowali grubą kasę. Koło kupiłem na portalu aukcyjnym, znajomy założył mi je za 150 zł i nastała cisza :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!