Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jaki malo awaryjny silnik?


gorylpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem posiadaczem megane z 98r 1.9 dTI. Samochod sprawuje sie bezawaryjnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Chcialbym jednak zmienic go na cos nowszego, Czytajac wszelkie opinie o awaryjności megane II, laguna II, scenic II zastanawiam się czy jest sens pozostawać nadal przy tej marce.

Szukam samochodu do 15 000zl, min 2003 r: megane II, laguna II, Scenic II może byc diesel lub benzyna (min 1,6 i raczje do przerobienia na LPG.)

Ktory z tych samochodow oraz wersji silnikowych polecacie jako najmniej awaryjny. Czy którys model byl w wersji bez kart hands free-?-chcialbym wyeliminować potencjalne usterki typu ta "wspaniala" karta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tej opini o awaryjnych kartach. Jeszcze nigdy nie spotkałem nikogo kto narzekałby na to rozwiązanie, sam też nigdy nie miałem z nią problemu.

Jeśli chcesz diesla, najlepiej 2.0 dci, unikaj 1.5.

Sam mam 1.9 i mam mieszane uczucia. Przez dziewięć lat nie działo się absolutnie nic, pare miesięcy temu padło turbo i serwis od tego czasu nie potrafi naprawić auta.

Zgadzam się z przedmówcą - nawet nie patrz na Lagunę, bo jest ładna i jeszcze ją kupisz. A tego możesz żałować... :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic 2.0 dci w tych pieniadzach raczej cięzko. Czy scenic jest mniej awaryjny od megane? lagune raczje odpuszczam z żalem bo faktycznie łądny, powierzchownie fajny samochód

karta słyszałem że lubi się zepsuć czy rozładować i unieruchomić auto, a naprawy drogie-

 

zależy mi abrdizej na bezawaryjności silnika, bo kupienie diesla ktory zaraz bedzie wymagal remontu wtryskow, turbiny i kola dwumasowego jest zadna oszczednosćia...dlaczego Renault zrezygnowal z moim zdaniem idealnego silnika 1.9 dTI

Edytowane przez gorylpl1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego Renault zrezygnowal z moim zdaniem idealnego silnika 1.9 dTI

Po prostu z czegoś chcą żyć. A co do silników, to jest prawdziwa loteria. I wszystko zależy jak poprzedni właściciel dbał o auto. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorylpl1 co masz za Megankę?

Szukałem jakiś czas temu coupe z dti jako drugiego auta, ale awaria Scenica pokrzyzowala plany.

Zaczynam się zastanawiać nad zaproponowaniem Ci zamiany, póki co czysto teoretycznie :notacrook:

Mam nowe wtryski i turbo, do zrobienia zostal rozrzad.

Co do awaryjnosci, moim zdaniem nie ma większej roznicy. Scenic ma (w większości egzemplarzy) hamulec postojowy który jest wielkim udogodnieniem, ale czasem nawala (u mnie w zimie regularnie zapala sie kontrolka).

Na Twoim miejscu wybralbym to nadwozie które bardziej jest Ci potrzebne. Jeśli nie potrzebujesz minivana weź megane. Lepiej się prowadzi i zdecydowanie lepiej sprawdzi się w mieście. Scenic jest bardzo praktyczny i wygodny ale coś za coś: przy wyższych prędkościach jest nieprzyjemnie, na zakrętach prowadzi się trochę gorzej niż inne osobowki, jest szerszy od innych aut co czuć w mieście.

Rekompensuje to jednak dużym bagaznikem, wygodnymi pięcioma fotelami z osobną regulacja, milionem schowków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników-im prostszy i mało wyżyłowany,tym lepszy.

A laguna II zwana królową lawet? Za szybko została wdrożona do produkcji i początkowo występowało masę usterek,które stopniowo eliminowano.Niesmak i zła opinia pozostały jednak.Ew.można rozglądać się za modelami z końca produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16v jest świetny, i nie słuchaj że są problemy z kzfr. Ja wymieniałem tylko raz przy 70tyś. Jest o wiele bardziej dynamiczny i elastyczniejszy niż 1,4 i nie pali sporo więcej, niektórzy twierdzą, że nawet mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

laguna dostała ten przydomek głównie za sprawa silnika 1,9dci a raczej za sprawą zaleceń firmy renault co do wymiany ojeju co 30tyskm. ten sam silnik był w volvo i nissanie ale tam wymiany oleju były co 12,5-15tys km i problemów z silnikiem nie było.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!