Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Może trochę OT - ale fajnie mi się czyta tą dyskusję - w końcu normalni kierowcy z doświadczeniem, co nie jedną sytuację awaryjną już zapewne zaliczyli i wiedzą, że nie da sie wyuczyć pewnych odruchów i te systemy są pomocne (działają szybciej i lepiej). Z każdym kolejnym wpisem bałem się, że zaraz zabierze głos jakiś nastoletni napinacz "co łun to na parkingu pod oszołn" autem tatusia nie wyrabia HO HO HO i jemu te wszystkie bajery są zbędne, a nawet dla niego niebezpieczne... taki dobry jest(!!), a co... on jest najlepszy, najszybszy i najpiękniejszy.... na placu 200x200 metrów bez żadnych przeszkód to i niewidomy by sobie poradził. Trochę już sobie pojeździłem przez te dwadzieścia lat (za młodości też się dużym fiatem nie takie rzeczy robiło (tylni napęd, żwirowe boisko - więc rozumiem młodych na tych parkingach) i na pewno wiem jedno: sytuacjia awaryjnja - to nie głupie zabawy na parkingu pod marketem. Nie ma czasu na nic - wszystko zależy od szczęścia i tych systemów. A po fakcie... oj wtedy to możemy sobie znów mówić, co ja bym nie zrobił wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT

Ostatnio miałem taką sytuację, na myjni, w kolejce przede mną przyjechał taki młody szczylo, młodszy ode mnie ;) betą 3 i coś mu odje... przepraszam, za słownictwo, ale stojąc w kolejce postanowił palić gumę na kostce brukowej, przez jakieś 30 sekund pisk, i dym, ludzie nie wiedzieli co się dzieje, powiem wam że burak niezły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się znaleźć kawałek nie odśnieżonego placu, bo drogi to już u mnie wszystkie czarne i mogłem sprawdzić ASR i niestety auto wyło kolą się kręciły a ja stałem w miejscu. Także zostaje mi sprawdzenie w ASO czy auto wyjechało z fabryki z układem ESP/ASR. Jeśli był założony to trzeba będzie uruchomić, jak go nie zamontowali no to trudno. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego tłumacza Ty korzystasz? W mojej ocenie najlepszy jest google (z menu wybierasz tłumacz)

Do lewego okienka wkleiłem cały Twój teks po prawej było tłumaczenie. Nieprztłumaczył mi tylko "Dakrelings" czyli chyba relingi dachowe. Niestety o ASR/ESP nic tam nie było.

A oto tłumaczenie z googla:

KONTROLA I INSTRUMENTY KONTROLI

- Tempomat / ogranicznik prędkości

- System monitorowania ciśnienia opon

Bezpieczeństwo czynne i bierne

- Anti-lock system hamowania (ABS)

- Przednie poduszki powietrzne boczne i tylne kurtyny powietrzne

- Silnik immobilizer

Wykończenie zewnętrzne

- Dakrelings

- Felgi aluminiowe 16 "" Nervastella "

- Standard felgi

Ogrzewanie i wentylacja

- Elektronicznie sterowana klimatyzacja

- Filtr przeciwpyłkowy

COMFORT

- Szyby

- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy off (wyłączony)

- Karta Renault z funkcją zestawu głośnomówiącego

- Power skrótów okna

- Elektryczne szyby z tyłu

WYPOSAŻENIE RADIO I KOMUNIKACJA

- Bez Przygotowanie do telefonu komórkowego

- Radio z odtwarzaczem CD Renault 4x15W

ŚWIATŁO I WZROK

- Elektrycznie składane lusterka boczne

Światła przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku

FOTELE

Tapicerki "Ruche" antracyt

- Zagłówki z tyłu, z regulacją wysokości

- Siedzenie kierowcy z regulacją lędźwiową

- 1/3 - 2/3 dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem (z tyłu i siedziba)

- Bez podgrzewane przednie fotele

Fotel pasażera z systemem mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych

wykończenie wnętrza

Osłony przeciwsłoneczne w tylnych szybach bocznych

- Skórzana kierownica

- Zestaw dla palących

pakiety opcji

- Normal zawieszenie

- Skrzynia biegów manualna, 6 biegów

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Tu masz filmik. 1:35 koles wyłacza ASR (zaświeca się kontrolka na desce rozdielczej) i wciska gaz do dechy, obroty wzrastają auto wyje. POtem robi to samo z włączonym ASR. W trakcie działania systemu przeciwuślizgowemu błyska na wyświetalczu symbol ASR/ESP - obroty są na poziomie 2 tys mimo wciśnięcia nogi do podłogi

 

 

i filmik - już klasyka testów ASR/ESP - nas chyba zainteresuje od 4:58

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

u mnie jest coś takiego nie wiem czy to już było ale nie znalazłem a wiec nie zawsze ale zapala mi sie ESP/ASR i serwis do tego lekko dotkne pedału gazu odrazu wysokie obroty że aż wyje ja zgasze auto i zapale to jest normalnie na jakiś czas megan 2 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!