Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Będzie gdzieś z tydzień jak w Megane II z 2003 chciałem nacisnąć przycisk od wł/wył kontroli trakcji. Nie wiem czy się włączyła czy wyłączyła ale na desce rozdzielczej zapaliła się kontrolka od ESP a na wyświetlaczu komputera pojawił się napis "ASR AUS". Nie wiem o co z tym chodzi i tutaj mam do was pytanie. Nie wiem też jak wcześniej z tym było bo nie naciskałem tego przycisku.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Megi masz z Niemiec? Jak wyłączysz ESP to kontrolka od niego powinna się zapalić, natomiast "ESP AUS" to moim zdanie skrótowo napisane ESP ausschalten (czyli z niemieckiego wyłączone), jak naciśniesz ponownie to powinna kontrolka zgasnąć i napisać "ESP EIN" (einschalten - włączone)

 

PS Nie wiem jak w II ale w Scenicu/Megane I ph II ESP i tak przy 50 km/h włącza się samoczynnie, nawet jak wcześniej na guziku wyłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASR AUS znaczy zablokowana kontrola uślizgu kół przy ruszaniu i do tego służy ten przycisk, a że przy okazji blokuje układ kontroli ESP, to inna bajka. Dlatego też w komunikacie informacyjnym jest skrót ASR. Z tego też względu, po przekroczeniu ustalonej prędkości ta blokada jest automatycznie wyłączana, jak wyżej kolega napisał, by ESP w czasie jazdy działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, teraz to i mnie zaskoczyłeś albo się błąd wkradł. Może trochę głupie pytanie ale chciałem wyjaśnić wątpliwości. Kolega pcz_07 napisał

nie wiedziałem że od jakiejś tam prędkości ESP i tak działa, nawet jeśli monit kontrolki oznacza o dezaktywacji. W każdym megane/scenic tak jest?

Ja nie testowałem ESP ale wiem, że Ty takie testy wykonywałeś w swoim sceniolu II. I teraz pytanie, czy faktycznie ESP jest aktywny od pewnej prędkości (<50 km/h) mimo, że kontrolka na wyświetlaczu się nadal świeci? Nawet jeśli nie przekroczy się tych 50 km/h? Zgodnie z instrukcją tak nie powinno być. ASR na pewno nie działa, a jak z ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie testowałem jego działanie, a nie stan wyłączenia i próg samoczynnej aktywacji.

Rzeczywistego progu włączenia ESP, czy też jego fizycznego niedziałania nie stwierdzisz tak prosto na 100%. Kontrolka jest jedna dla obydwu systemów i jak świeci to informuje o ich dezaktywacji. Tu nie wiadomo czy próg ponownego włączenia zarówno ASR i ESP jest identyczny. Należy przyjąć, że dopóki świeci to zarówno ASR i ESP są nieaktywne. Pamiętamy że zadziałanie ASR/ ESP jest sygnalizowane mruganiem tej kontrolki, jak wiec ma to zrobić skoro świeci, co z kolei jest informacja o dezaktywacji układów lub ich awarią (razem z SERVIS)

To oczywiście tylko sygnalizacja, a nie powód niedziałania, bo nie ma czym mrugać ;)

W normalnych warunkach po przekroczeniu tej ustalonej szybkości kontrolka powinna zgasnąć, informując nas, że ręczna dezaktywacja układów została skasowana czyli układy są na powrót aktywne.

Nie powinno być takiej sytuacji o jaką pytasz, że kontrolka jeszcze świeci, choć przekroczono ustaloną prędkość i ESP działa. Przynajmniej nie w megankach i sceniolach. Laguny z tego co czytałem maja to inaczej zaprogramowane i tam takie automatyczne samoczynne włączenie systemów może nie wystepować.

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w instrukcjach meganek i scenioli, przycisk służy do wyłączenia ASR kiedy nie chcemy pozwolić na automatyczną utratę mocy silnika podczas ruszania na podłożu z małą przyczepnością kół. Gdy już ruszymy i osiągniemy przewidzianą szybkość, układ samoczynnie zostaje ponownie aktywowany. Nic nie napisano o zastosowaniu tego przycisku, by celowo dezaktywować ESP, przykładowo dla "polatania bokiem".

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Megane II 05r wersja wyposażenia Luxe Dynamique, auto przyjechało z Holandii i nie mam przycisku do wył/zał ESP ale kontrolka na desce rozdzielczej zapala się przy rozruchu, stąd moje pytanko czy jest u mnie ASR/ESP ?? Czy w niektórych krajach nie było dostępnej opcji wyłączania ESP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna procedura kontroli działania kontrolek na wyświetlaczu, czy liczniku. Nic poza tym.

Dla pewności sprawdź po podaniu VIN w ASO w specyfikacji auta z czym z fabryki wyjechało.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już na forum czytałem takie coś, tylko teraz nie mogę tego znaleźć. Sytuacja była odwrotna tzn. wyłącznik ESP/ASR był w aucie ale systemy te nie działały, również podczas zapłonu nie było testu kontrolki. Ostatecznie okazało się, że był podmieniony wyświetlacz z auta, które tych systemów nie posiadało, i to było przyczyną niedziałania tych systemów. Po zamianie na właściwy wyświetlacz wszytko działało. Nie jestem tylko pewien, czy to było dla MI czy MII.

Nie wiem czy to możliwe ale może w Twoim przypadku jest odwrotnie, czyli masz wyświetlacz dedykowany do auta z ESP/ASR i dlatego podczas uruchamiania wyświetla się przedmiotowa kontrolka.

Teraz to piszę z pamięci. Jak będę miał trochę czasu to może jutro to znajdę żeby jeszcze potwierdzić, bo nie chcę wprowadzać Cię w błąd.

A fizycznie próbowałeś sprawdzać działanie tych systemów? Nawet samego ASR bo łatwiej.

 

edit

Znalazłem ta informację o wymianie wyświetlacza, o której pisałem wyżej: http://megane.com.pl/topic/14333-dziwna-sprawa-z-esp/page__view__findpost__p__146616

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!