Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup Meganki HB


makgajwer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

przymierzam się do zakupu Meganki HB, na którą przypadkowo trafiłem przeglądając neta.

Wcześniej przymierzałem się do i30, nowego cee'da czy też procee'da ale nie ukrywam, że linia Renault

bardziej mi się podoba. Ponadto wyposażenie nawet w wersjii SE jest niezłe w porównaniu do konkurencji. Celuję w benzynę wersję 110 KM SE, Dynamique lub 130 TCe. A może brac coupe???

Wszystko zależy jaką ostateczną cenę otrzymam u dilera. Jeśli różnica pomiędzy modelami nie będzie znacząca być może zdecyduje się na 130 TCE.

W związku z tym mam pytanko, czy wersja z silnikiem 110 KM jest wystarczająco żwawa do przemieszczania się po mieście+czasem trasa, wypady na wakacje. Czy kultura pracy silnika 110 KM oraz 130 TCe jest podobna?

Jak wygląda sprawa z wyciszeniem podczas jazdy ze stałą prędkością, który silnik będzie lepszy.

 

Z góry dziękuję za rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przemieszczania się po mieście + czasem trasa 1,6 w zupełności wystarczy. 1,4 zapewnia dużo wyższą kulturę pracy, jest zdecydowanie żwawsze, ma łańcuszek rozrządu, jest dużo cichsze ale troszkę więcej potrafi spalić (koniki czymś trzeba napoić ;) ). Jeśli nie jest problemem troszkę wyższe spalanie i wyższa cena zakupu to bierz 1,4 TCe 130KM. Jeśli planujesz założyć gaz to zostań przy 1,6. Mam zrobione już trochę kilometrów jednym i drugim silnikiem i jakbym miał ponownie wybierać to również byłoby to 1,4 TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zupełnie nie rozumiem tego zachwycenia TCE.

Miałem okazję dłużej pojeździć autem z tym silnikiem i rewelacji nie ma. Przy takim samym stylu jazdy spalał mi więcej niż 1.6.

Na trasie fakt, dynamiczniejszy. Ale mówię tu o prędościach powyżej 110km/h, autostradowe. A tu nie potrzeba w sumie czegoś elastycznego do wyprzedzania. Jedziesz 130/140 i wyprzedzasz. Taką mam przynajmniej subiektywną ocenę. Najdłuższą trasę robiłem 700km z jednym postojem i zmęczony nie byłem, tak jak i 2 pasażerów i pełny bagażnik ;)

 

Jednak jeśli chodzi o wyciszenie to TCE wypada lepiej. W 1.6 już przy prędkości 100km/h jest dość głośno. Ale jak się przyzwyczaiszych to nie jest to denerwujące. Przy 160km/h da się jechać i komfortowo rozmawiać z pasażerami, przez zestaw głośnomówiący.

 

Ale najlepiej sam się przejedź i oceń. Tylko najlepiej wyjedź poza miasto. Bo tak to nie odczujesz różnicy większej między tymi silnikami. Chyba, że nie będziesz wkręcał 1.6 na obroty to wtedy co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po jeździe testowej Meganką, cee'dem i jestem mile zaskoczony jadąc Renault.

Model 130 KM TCe Dynamique wyposażony chyba we wszystko z kamerą cofania esp, czujniki parkowania, tempomat, nawigację.

Auto nieźle wybiera nierówności, tłumi lepiej niż cee'd. Fajnie wchodzi na obroty, silnik b. elastyczny. Ciężko powiedzieć coś więcej po 40 min. jeździe na dodatek w mieście nie na trasie i kiepskiej pogodzie bo dziś cały dzień walił śnieg.

Silniczek żwawo przy prędkości 40-45 km z 4-ki przyspiesza. Dość cichy w warunkach miejskich nawet przy 80 km.

Wnętrze raczej ok, chociaż miałem mieszane odczucia patrząc i dotykając plastik na desce z góry, który przypominał mi ten jaki miałem w Astra III. Reszta kokpitu ok, przyciski radia, klimy na swoim miejscu. Obsługa radia i tel. w dziwnym miejscu pod kierownicą, ale na pewno można się przyzwyczaić. Wg mnie kokpit w cee'd lub i30 jest za bardzo przekombinowany.

Oprócz tego nie za bardzo podobają mi się pióra wycieraczek, prawie takie jak w maluchu. Mam nadzieję, że będzie można je wymienić na szersze. Reszta na+. Na 99% jestem zdecydowany na Megane, chociaż na samym początku w ogóle nie brałem jej pod uwagę.

Jak uda mi się wynegocjować cenę to biorę w ciemno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy, że pióra wycieraczek jak w maluchu? Chyba szerszych nie dostaniesz. Banan to banan i ma raczej znormalizowaną szerokość. Co do długości to też nie masz zbyt dużego pola manewru. Wymiary 600 i 400 mm są optymalnie dopasowane do tej szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, że pióra są wąskie. To już w mojej starej kijance były szerokie.

Ale co tam pióra.

BTW: auto zamówione, kasa zapłacona odbiór w przyszłym tygodniu ;) ;)

Ostatecznie kupiłem auto demonstracyjne z X/2012, przebieg 1400 km w cenie Style Edition.

Wersja jak pisałem wyżej 130 TCe Dynamique+ nawigacja, ESP, czujniki cofania przód/tył+kamerka cofania, skórzana kierownica, alarm. Chyba ma wszystko co potrzebuje a nawet więcej.

Qna już się nie mogę doczekać pierwszej trasy, a to już będzie w czwartek więc będę miał możliwość zabawy poza miastem.

Witam w klubie ;)

 

aha i dokupiłem jeszcze przedłużenie gwarancji do 4 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzki koledzy ;)

Mam nadzieję, że będę zadowolony.

 

btw o co chodzi z tym ZEN z czym to się je?

Dokupię z pewnością ubezpieczenie GAP.

Czy te wydłużenie gwarancji jak wykupię u innego dealera będzie obowiązywało we wszystkich serwisach? Tam gdzie kupowałem auto cena 2800 a w necie widzę u innych dealerów, że 2100 WTF?

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz to zależy jak dawno temu ta demówka była rejestrowana. Jeśli nie minęły 3 miesiące to można. Oczywiście kupuje dealer i przepisuje na nowego nabywcę, a rozliczenie to juz odrębna sprawa.

makgajwer kontrakt ZEN obejmuje swoim zakresem przedłuzenie gwarancji (FNS) i pakiet serwisowy w ramach którego wszystkie wydatki związane z przeglądami w okresie gwarancji (części + robocizna) sa po stronie RP. Oczywiście dotyczy to materiałów przewidzianych w programie przeglądów, za pozostałe płacisz normalnie.

Jest nieistotne u którego dealera kupisz FNS obowiązuje ono wszędzie. Co do ceny to podali Ci normalną cenę bez rabatów. Aktualnie chyba nie ma żadnej oferty promocyjnej (wcześniej kosztowało to 999zł). Gdyby nie to, że FNS może wykupić I własciciel to sugerowałbym Ci wstrzymać się aż pojawi się jakaś promocja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab przy zakupie dostałem informację od ASO, a później potwierdziłem w centrali, że nie ma takiej możliwości. Chyba już dyskutowaliśmy na ten temat :P

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wyboru. Ja mam 1.4 TCe już ponad 2 lata i ciągle jestem zadowolony. Przyspieszenie OK, kultura pracy OK, wyciszenie OK.

Jeździłem 1.6 zastępczym i dużo gorsze wrażenia. Czuć różnicę w przyspieszeniu, 1.4 ciągnie od dołu...

Jak żona (przyzwyczajona do TCe) jechała tym 1.6 to stwierdziła "że to auto nie jedzie" :P

 

Jeszcze raz gratuluję i życzę szerokości ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!