Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile wam pali LPG "renówka" ?


derk

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia mam instalacje LPG

Megane 1,6 16V 107KM

Instalacja

Elektronika: Stag 4 +

Wtryskiwacze: AC W01

Reduktor: AC R01

 

Przed montażem instalacji kilka razy sprawdzałem ile pali w czasie jazdy miejskiej. Wyszło że spala 8,5l/100km.(tankowanie pod korek)

Po zamontowaniu instalacji zatankowałem gaz oraz Pb do pełna.

Dzisiaj po przejechaniu 160km w cyklu miejskim i większość odcinki 9km.

Weszło 2,4l 13zł) Pb oraz 14l (35zł) LPg w sumie 48zł.

Czyli przejazd 100km =30zł

Jeżdżąc na samej benzynie 100km=47zł

Oszczędność 17zł na 100km, instalacja się zwróci po przejechaniu ok 15000km

 

Powiem szczerze, myślałem że będzie taniej:(.

Muszę przyznać że kilka razy jeździłem sportowo, aby zobaczyć jak się sprawuje instalacja.

Po 1000km mam regulacje, z pewnością poproszę o obniżenie temperatury przejścia na gaz.Obecnie ma 40*, myslę o 30*.

Wiem że duży wpływ maja moje odległości które pokonuje samochodem, 9km to trochę krótkie.

Zobaczymy co będzie dalej.

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie spala koło 11 l gazu 2.0 16v. (Tech 214, ac r01, barracuda). Moja rada, filtr z włókna szklanego/odstojnikowy, korekta po temp., ciśnieniu wszystko co się da + afr na perfekt i temperatura przełączenia na 15 stopni. W techu się da na 10 ja tak jeżdżę już 1,5 roku i rozkręcałem swój reduktor (katowany przełączaniem przez 2 zimy) i taki, który przepina się od 1,5 roku przy 35 i gumy mają identyczną elastyczność, twardość i jakoś nie widzę, szybszego zużycia czegokolwiek. Wtryskiwacze leżą poziomo i jak chodziły tak chodzą, na testerze też nie widać zmiany wydatku, na zimnym ani się nie kleją, ani nie leją.

Wg. mnie szkoda benzyny na takie zabiegi, też nie jeżdżę na długich odcinkach, a w tęgie mrozy przepinało mi się po 700m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie przejście z Pb na LPG powinno sie odbywać od 40* gdy silnik bedzie odpowiednio nagrzany. Co prawda nie zauważysz róznicy zużycia po 2 lub 3 latach tylko wiecej ale wtedy czeka Cię większy wydatek gdyż jak wiadomo gaz jest suchy i nie ma takiego smarowania co na benzyna. Podobnie z mocą silnika po jakimś czasie spada i auto jest "mozolne" i brak tego zrywu co początkowo na benzynie. Co do spalania styl jazdy i warunki na to też wpływaja, tak jak i jakość gazu nie zawsze jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam temperaturę przejścia 30 kilka stopni i jest ok. Instalka Stag 4+, czerwony Valtek, Tomasetto spalanie takie jak w podpisie (można kliknąć na niego), lekkiej nogi nie mam raczej, statystyki prowadzone od listopada 2012, zeszłego lata na standardowym ogumieniu 195/65/15 palił 8-8,5L/100km średnio, przy podobnej jeździe jak teraz. Zobaczymy jak będzie na 17". Benzyny wychodzi mi z przybliżonych obliczeń, że spala średnio ~1L/100km.

 

Silnik 1.6 16V K4M720, Laguna I ph II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed montażem instalacji kilka razy sprawdzałem ile pali w czasie jazdy miejskiej. Wyszło że spala 8,5l/100km.(tankowanie pod korek)

Po zamontowaniu instalacji zatankowałem gaz oraz Pb do pełna.

Dzisiaj po przejechaniu 160km w cyklu miejskim i większość odcinki 9km.

Weszło 2,4l 13zł) Pb oraz 14l (35zł) LPg w sumie 48zł.

Czyli przejazd 100km =30zł

Jeżdżąc na samej benzynie 100km=47zł

Oszczędność 17zł na 100km, instalacja się zwróci po przejechaniu ok 15000km

Kolego takie wyloczanie, to można porównać do wróżenia z fusów. Miarodajne i wiarygodne wyliczenia tego typu zaczynają być, gdy sa wyliczane na dystansie co najmniej 1000km, a to dlatego, że są powtarzalne.

U kolegi nie wyszło to tak całkiem źle, bo koszt na gazie to 63% kosztu na benzynie. Jak kolega zrobi takie porównanie na odcinku ponad 1000km, to powinno póść trochę w dół. U mnie to wychodzi od 50-60% i zależy to, od widełek między ceną gazu i benzyny oraz gdzie się tankuje. Różnice w cenie gazu między Jastrzebiem, a Nowym Sączem dochodzą czasem do 30 gr. Ja nie mam żadnego problemu z takimi wyliczeniami, bo na bieżąco notuję: kiedy, co, ile i za ile nalałem. W megance spalanie benzyny (licząc narastająco) ustabilizowało sie po 1000km na poziomie 6.2 litra/100, a gazu (też po 1000 km) na 7.2 lira/100. W corolli: benzyna - 6.7 litra/100, a gaz - 8.0 litrów/100 i utrzymuje się na tym samym poziomie. Prowadzenie takiej statystyki jest trochę kłopotliwe, ale ma jeden niewątpliwy plus - daje w pewnym sensie, obraz stanu silnika i układu jezdnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się że mój sposób obliczania nie jest doskonały, a teraz będzie jeszcze mniej dokładny.

Mam pełny bak bp, ale teraz już nie mam zamiaru jej tankować. Będąc z wizytą u mechanika zostałem lekko zjeb.....,po co mi pełny bak. Wożę dodatkowy nie potrzebny balast.

Dzisiaj po dwóch dniach postoju jadę do pracy i tu zdziwienie. Przełączenie na LPG po 2km :P.

Nie miałem potrzeby odśnieżać samochód, więc wsiadłem odpaliłem i ruszyłem.

Dzisiaj próbowałem spuścić paliwo z baku, wężykiem od strony wlewu. Udało się spuścić 10l, więc jeszcze sporo zostało .

Zastanawiam się jak wyliczacie zużycie gazu/benzyny, nie tankując bp do pełna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zalałem do pełna w listopadzie i teraz by się przydało znów, bo mam 1/4 baku, ale w tkzw międzyczasie mi prawie 1/4 baku wyciekła jak mi wąż srzelił ;)

Będąc z wizytą u mechanika zostałem lekko zjeb.....,po co mi pełny bak.

Hehe, fajnego masz mechanika :E

 

PS ja wożę jeszcze pełnowymiarowy zapas i kilka innych niepotrzebnych balastów ;)

Edytowane przez MB17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc z wizytą u mechanika zostałem lekko zjeb.....,po co mi pełny bak

Bo po prostu chce na Tobie zarobić jak zatrzesz pompę paliwa. Przynajmniej nie będzie się skraplać woda z powietrza w zbiorniku teraz. Nic nie rób i pilnuj abyś miał ok 1/2 zbiornika i będzie OK. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance zawsze tankowałem benzynę do pełna jak była tania. W corolli też z początku stosowałem taką taktykę, ale po 50kkm ja padł mi wtryskiwacz benzynowy (na gwarancji) to wynikła zabawna sytuacja, bo ASO stwierdziło, że przyczyną było felerne paliwo i nie chcieli wymienić wtryskiwacza w ramach gwarancji. Na wiadomość, że to felerne paliwo siedzi już w baku do 5 miesięcy i nic się dotychczas nie działo wyjechali z argumentem, że przez ten czas zdązyło się już zestarzeć i zwietrzeć, ale w końcu wtryskiwacz wymienili w ramach gwarancji. Po jakimś czasie zacząłem mieć problemy z uruchomieniem zimnego silnika - nie startował na dotyk tylko przy drugiej lub trzeciej próbie. Zwróciłem również uwagę na to, że problem znika na jakiś czas, jak doleję do baku trochę świeżej benzyny i przypomniała mi się ta teoria o zwietrzałej benzynie. Zaczęło mi to trochę pasować, bo jeżdżąc na gazie, benzyna cały czas krąży w obiegu, a pochłaniacz oparów nie próżnuje i pozbawia benzynę najbardziej lotnych składników, tak potrzebnych przy rozruchu zimnego silnika. Zacząłem więc tankować mało, ale często i problemu z odpalaniem zimnego silnika raczej nie było. Teraz raczej się skłaniam do tego, że przyczyną tych kłopotów są nie zawsze szczelne wtryskiwacze gazowe. Takie dziwne zbiegi okoliczności powodują czasem wyciąganie niewłaściwych wniosków.

Co do ilości zatankowanego paliwa od zagazowania corolli na dystansie 117kkm (tyle mam podliczone - obecny przebieg na gazie 123kkm), to gazu zatankowałem 9080.6 litra za 19002 zł, a benzyny 634 litry za 2380 zł. Rozchód benzyny to głownie rozpałka plus dojazdy do stacji tankowania gazu i ok 50 litrów na jazdy testowe przy ustawianiu instalacji gazowej - to dla wyrobienia sobie poglądu jak wyglądają korekty krótko i długoterminowe na benzynie, żeby mieć odniesienie do gazu.

Kończę już to nudzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejście z Pb na LPG powinno sie odbywać od 40* gdy silnik bedzie odpowiednio nagrzany. gaz jest suchy i nie ma takiego smarowania co na benzyna.

bynajmniej. Nie ma pojęcia suchości paliwa, zapalają się tylko opary benzyny, a one też są "suche", a w dodatku w niskiej temperaturze spływa nieodparowana po cylindrach zmywając film olejowy i to powoduje zużycie silnika, na gazie tego efektu nie mamy, jest lepsze smarowanie, w krytycznych chwilach- opalenia, dobrze wystrojony silnik na gazie, przeżyje więcej niż zasilany benzyną. Więc prosiłbym o rzetelną wiedzę, podyktowaną doświadczeniem w tym temacie, a nie powielanie mitów które od lat słyszymy od "pana władzia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżdząć na LPG powinno się mieć 1/4 zbiornika paliwa - tak zalecają eksperci po to aby pompa paliwa nie chodziła na sucho.

Ja mam Megane Scenic I phI 1,6 8v (90KM) nie liczę za bardzo benzyny bo na krótkich trasach niestety na benzynie jeździ się dużo. Ja u siebie wsadziłem nowy termostat dzięki czemu temperature silnik szybko osiąga te 40st aby na LPG się załączyć. Jest to dobra temperatura, aby reduktor nie zamarzał w zime po przełączniu na LPG. Do tego silnik jak na Pb troszkę przejedzie to dla niego dobrze.

 

30zł/100km to dobry wynik po mieście na takich trasach krótkich.

Mi w trasie LPG spala przy jeździe do 140km ok. 8,5L instalacja LECHO 2-letnia po regulacji. Ale nie ukrywam dynamiczna jazda i samochód bardzo zrywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 stopni?? mam od dawna ustawiną instalację na 20stopni i nawet w najwieksze mrozy wszystko bylo w porządku. Dobrze silnikowi sie zrobi jak faktycznie pojeździ się czasem na PB ale jak na raz przejedziesz chociaż 50km - a to że minute dłużej popracuje zanim dojdzie do 40 stopni to odczuje to tylko Twoj portfel.

Spalanie u mnie 10l po miescie 90% na krotkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt instalacji do Megi I ph 2 1.6 16v ? wlasnie zastanawiam sie nad montazem i czy duzo bym zaoszczedzil

 

i jak silniczek 1.6 znosi gaz? wczesniej mialem 1,4 ale niestety musialem sprzedac

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!