Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie silnika i błąd za niskie ciśnienie na rampie


bioly1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją megi gdyż ostatnio jak ją odpalę i zaczynam jechać zaczyna szarpać silnikiem. Zrobi tak parę razy po czym jedzie normalnie. Kiedyś po dłuższej trasie przy wyprzedzaniu również zaczeła szarpać aż silnik zgasł i zapaliły sie czerwone kontrolki STOP i kontrolka wtrysku z napisem stop. Po kilku próbach samochód zapalił ale owe kontrolki świeciły już cały czas. Po wizycie u elektryka okazało się że komputer zapamiętał błąd: za niskie ciśnienie na rampie. Po wykasowaniu kontrolki zgasły i ciśnienie na rampie było w normie. Dzisiaj jak wracałem z pracy było podobnie. Podczas jazdy zaczeło szarpać silnikiem i gdy gwałtownie przyśpieszyłem silnik zgasł i zaświeciły się owe kontrolki. Wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa, tankowałem już paliwo z różnych stacji nawet dodałem do baku jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków i nic to nie pomogło. Na komputerze tylko ten jeden błąd. Dodam że czasem lekko falują niskie obroty.

Z góry dziękuję za jakieś sugestie. Silnik 1.9 DCI 125 tyś km nie kopci, lekko odpala.

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 20:12

Przeczytałem dzisiaj błędy i było iż aż 5: za wysokie ciśnienie paliwa, za niskie ciśnienie paliwa, wyciek paliwa, za niskie ciśnienie paliwa, niskie ciśnienie na listwie. Czy może być to wina regulatora ciśnienia a może czujnika ciśnienia, a może pompy? Co wy o tym myślicie? Nie za bardzo mam jak podjechać tym autem do mechanika bo obecnie jestem nim w Niemczech. Dodam że przed usterką zapsikałem kontaktem wtyczki od tych czujników oraz od sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie ciśnienie w waszych 1.9 dci? Mi CLIP pokazuje na wolnych obrotach około 300 barów a jak zwiększam obroty do 3000 to i ciśnienie wzrasta do około 500 barów.

Czy regulator ciśnienia nie powinien utrzymywać jednakowego ciśnienia bez względu na obroty silnika? Jak jest u was i ile powinno wynosić to ciśnienie paliwa?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jeszcze raz. Auto jeździło poprawnie. Zaaplikowałeś "konatk" i zaczęły dziać sie takie rzeczy? Sprawdź połączenia tam gdzie psikałeś. Wyczysć do sucha. Podjedź gdzieś do serwisu i zpaytaj czy nie podmienią Ci czujnika ciśnienia paliwa i sprawdź jak się będzie auto zachowywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kontakt" zapodałem jako lekarstwo na szarpania silnika. Niestety nie pomogło połączenia już sprawdzałem złącza dodatkowo pozaciskałem. Dziwi mnie to różne ciśnienie paliwa wyświetlane na Clipie stąd pytanie o ciśnienie w waszych autach. Nie mam za bardzo gdzie podjechać gdzyż jestem teraz w Niemczech. Nie wiem czy wymienić czujnik ciśnienia czy raczej zawór regulacji ciśnienia. Czy jakby był uszkodzony czujnik ciśnienia to samochodem też by szarpało? Mam wrażenie że jak samochód się trochę nagrzeje to przestaje już szarpać. Strach jechać do Polski. W związku z tym proszę o jakąś pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym u mnie pokazuje ok 330 barów. Na postoju gazujac nigdy nie osiąniesz wysokiego ciśnienia bo nie ma takiej potrzeby, ECU odpowiednio steruje dawką. Zrób test pod obciążeniem na drodze. Przeciagnij go od 1000-4000 na 3,4 biegu pod delikatna górke i zobacz co komputer wyswietli w trakcie jazdy.

Mozesz wypiąc czujnik ciśnienia i zobaczyc czy jest róznica w jeździe. Sprawdź czy nie masz wycieków paliwa na rampie CR lub czy regulator ciśnienia się nie zawiesza. Moze pompka paliwa przed pompą CR się zacina i nie podaje paliwa?

 

http://megane.com.pl/topic/38549-niewielkie-falowanie-obrotow-19-dci/

Moze sie przyda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Dziś gdy na zewnątrz było okolo 5 stopni auto w ogóle nie chciało odpalić po nocy. Po kilku prubach zaskoczyło ale znowu zaczeło szarpać. Po odpięciu czujnika ciśnienia paliwa również szarpało. Wycieków paliwa nie mam nigdzie. Jak szarpie to widać spadki ciśnienia na Clipie. Jak sprawdzić czy regulator ciśnienia się nie zawiesza? Ile czasu u was pracuje pompka paliwa i gdzie w 1.9 dci sie ona znajduje? Aha i jeszcze jedno chcę samemu zrobić test przelewowy tylko nie wiem jak podłączyć wężyki? Czy zaślepić przewód powrotny ten przy pompie? Z której strony wtryskiwacza założyć przewód przelewowy i czy zaślepić jego drugą stronę?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich granicach wachały sie skoki napięcia (min-max)? Po odpięciu czujnika ciśninia CR obroty zawsze falują. Przy właczonym silniku pompka pracuje cały czas, po przekręceniu stacyjki na start działa przez ok 30s. Pompka znajduję się na nadkolu po stronie pasażera na wysokości nóg. Odkręcasz koło, demontujesz plastikowe nadkola i dojdziesz do pompki. Można sprawdzić pompkę - powinna utrzymywac ciśnienie od 2,5-4bar ( cieżko sprawdzić) oraz dawać od 80-100L/h (wystarczy odłączyć wężyk od filtra paliwa i przez 30s powinno wypłynąc ok 0,65-0,85 L paliwa). Czujnik ciśnienia CR powinien miec pomiędzy ścieżkami 1-2 oraz 1-3 opór 4,3M om (10^6 om) i 1050 om dla ścieżki 2-3. Regulator ciśnienia powinien mieć opór 5om. Filmik pokazujący sprawdzenie regulatora ciśnienia masz post wyżej. Co do próby przelewowej to musisz ściągnąć wężyki powrotne (uważaj na delikatne oringi), potrzebujesz 4 wężyki ok 1m, średnica chyba 6mm oraz 4 pojemniczki na mocz. Próbe wyonuje sie ok 4minut (2min na wolnych, 2min na 2000rpm) w pojemniczkach powinno byc porównywalna ilość ON.

 

 

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/97599-ga%C5%9Bnie-podczas-przyspieszania/?hl=%2Bregulator+%2Bci%C5%9Bnienia#entry8846544

 

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/85025-falujace-obroty-19dci-film/?hl=%2Bregulator+%2Bci%C5%9Bnienia#entry763706

 

Kilka podobnych tematów z forum Laguny(może wymagac zalogowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Sęk wtym że u mnie obroty nie falują tylko silnik przerywa. Jak jest dobrze to po odpięciu czujnika ciśnienia nic się nie dzieje poza pojawieniem się błędu na komputerze. Ciśnienie sprawdzałem programem Clip i skoki w dół sięgały do 100 barów może i mniej tylko że są bardzo szybkie i być może program ich nie zdążył złapać. Oczywiście na wolnych obrotach. Jutro posprawdzam to co mi napisałeś. Najgorsze jest to że dzieje się tak tylko gdy na zewnątrz jest około od 5 do 7 stopni a jak dojadę do pracy to silnik robi sie cieplejszy i wszystko jest ok. Czy jest możliwe że coś zacina sie we wtryskach bo dziś jak przerywał to po nich postukałem i chyba mu przeszło. Mam jeszcze pytanie odnośnie jakiegoś czujnika który jest zamontowany na wężyku od powrotów paliwa z wtrysków. Co to jest za element i do czego służy? Ma dwa przewody i jest na pompie. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na powrocie znajduje sie czujnik temperatury paliwa. W niektórych F9Q732 temperatura paliwa ustawiona jest na stałe na 60 stopni. Hm z tego co piszesz to czujnik ciśnienia raczej bedzie sprawny. Skoki ciśnienia moga byc spowodowane lejącym lub wieszającym się wtryskiem. Jeśli wtrysk sie wiesza to możesz zastosowac dodatek czyszczący lub mixol s (100ml/50L). Zrób test przelewowy może sie coś wyjaśni. Mam jeszcze jeden pomysł, mianowicie czy szarpanie silnikiem występuję przy pedale gazu ustawionym w określonej pozycji (np w polowie wciśnięcia). Spróbuj też wyczyścic regulator analogicznie do silnika 1.9 JTD:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/23852-czyszczenie_regulatora_cisnienia_paliwa_jtd.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano znowu nie chciał odpalić. Zauważyłem jednak wtedy bardzo cichą pracę pompki po przekręceniu stacyjki. Zaczołem stukać po wtryskak po zaworze i nic. Dopiero za którymś razem zaskoczył i szarpał. Szarpanie występuje na różnych prędkościach obrotowych łącznie z biegiem jałowym. Jak już się trochę rozgrzał i chodził prawidłowo to po przekręceniu stacyjki słychać było dużo głośniejszą pracę pompki i szum przelewającego się wewnątrz pompy paliwa. Ciśnienie jakie wtedy pompuje pompka to około 8-9 barów. Mierzyłem oporność regulatora ciśnienia paliwa i u mnie wynosi ona 2,6 oma. Jak wysteruje ten zawór Clipem to słychać takie jakby piszczenie a Clip podpowiada że powinny być wyczuwalne jego drgania. Jak jest u was? Może pompka mi się zawiesza i to jest przyczyna albo ten regulator ciśnienia? Sam już nie wiem. Nie chcę wymieniać w ciemno bo nie są to tanie rzeczy tym bardziej w Niemczech. Testu przelewowego nie robiłem bo nie mam na razie takich wężyków. Jak ściągnąć te przelewy z wtrysków? Czy trzeba je podgrzać żeby je zsunąć? Aha i u mnie jak już jest dobrze to pompka paliwa pracuje 54 sekundy.

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz atrapę silnika, odkręcasz obudowę filtra powietrza (2 śruby 10mm) i podnosisz ją (przepływki nie musisz demontować, wystarczy poluzować opaskę na rurze do turbo). Żeby wyciągnąć przelew musisz najpierw wyciągnąć 4 spinki (uważaj żeby nie zgubić) a następnie ciągniesz do góry końcówki przelewów (znacznie trudniej wciśnąć z powrotem, musi kliknąć).

Słuchaj a może układ paliwa ci się zapowietrza. Sprawdź czy podczas pracy silnika w przewodach paliwa nie pojawia się powietrze. Ustal wydajność pompki, zrób kilka testów napełniając litrową butelkę (paliwo zawsze wróci do baku). Wtedy wyeliminujesz pompkę paliwa. I będziemy szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co u mnie buczy to pompka paliwa a brzęczy elektrozawór turbiny jak silnik pracuje. Próbowałeś popukać w regulator? Jeśli przelewy wyjdą ok to zostaje ten paskudny regulator. Nagraj może filmik z próby odpalenia samochodu i pracy silnika i wrzuć np na YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukałem i w regulator i w pompe oraz we wtryski. Nic to nie dawało. Dziś też nie chciał odpalić i było bardzo słabo słychać pompke paliwa. Polałem pompę wtryskową gorącą wodą. Odrazu nie odpalił ale wydaje mi się że po krótszym czasie niż bez polewania. Czy jest możliwe że pompa już wysiada? Dodam jeszcze że czasem po odpaleniu słyszę takie lekkie piszczenie na wolnych obrotach. Ustępuje po paru sekundach albo po dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!