Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łatwiejszy rozruch z wciśniętym pedałem gazu


maruder1

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że z rana, gdy wcisnę głębiej pedał gazu, to mój 1.5 dci 82 KM łatwiej odpala. Dlaczego tak jest? Myślałem, że nowsze auta nie wymagają wciskania pedału gazu przy odpalaniu. Wcześniej oglądałem thalię też z silnikiem 1.5 dci (nie pamiętam ile miała KM) i gość w komisie też wciskał pedał gazu bo inaczej by jej nie uruchomił. Na ciepłym silniku odpalała normalnie tak jak i moje megane. O co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo:

- rozłączasz cały napęd i silnikowi łatwiej wystartować, mając mniej elementów do poruszania

- są elektryczne blokady rozruchu - nie wciśniesz sprzęgła nie uruchomisz

- jest to w pewnym sensie zabezpieczenie - przypadkowo nie pukniesz nikogo, ani z przodu, ani z tyłu (wsteczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskając pedał gazu zwiększasz dawkę paliwa jaka jest do cylindrów wtryskiwana.

To coś jak dodatkowe ssanie przy rozruchu zimnego silnika. W benzyniaku takie postępowanie zazwyczaj kończyło się zalewaniem świec, w dieslu świec iskrowych nie ma, więc efektem jest łatwiejszy rozruch. Według starej szkoły, dla starszych diesli, było takie postępowanie nawet zalecane.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, mi chodzi ciągle o pedał gazu (potencjometr chyba fachowo nazywając). A Ty raczej napisałeś o pedale sprzęgła... Sprzęgło jest oczywistą oczywistością:P

ojaciee.... coś mi siadło na okach ;)

wracając do tematu - ja w swoim tego nie zauważyłem (pali jednakowo ciężko), w innych nowszych nie sprawdziłem, ale wydaje mi się, że to był dobry patent jak zasilanie do cylindra było mechaniczne, a nie elektroniczne.

sprawdzę to w kilku nowszych pojazdach w firmie...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie do rozwiązuje problem tylko połowicznie. Natomiast w tej thalii to gość naciskając na pedał odpalał bardzo przyzwoicie; i jak to zauważyłem to mu kazałem nogę na bok odsunąć... i uruchomienie było wtedy wręcz niemożliwe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A pozbyłem się ja tego 1.5 dci :) Kupiłem sobie megane I z silnikiem 1.9 dti 80 KM i jest to coś zupełnie innego. Odpala od strzała w każdej temperaturze, oleju też nic nie bierze. Spalanie troszkę większe ale niewiele. No tyle, że jest głośniejszy ale za to jak się zbiera od wolnych obrotów. To jest pocisk praktycznie od 1200 obrotów. Nie ma praktycznie żadnej turbodziury, na wyższych obrotach idzie tak samo jak megane ii 1.5 dci 82 no ale na niższych dti jest o wiele dynamiczniejszy. Ogólnie to się czuje, że megane I dti to jest prosta i mocna konstrukcja, czego tak do końca bym nie powiedział megane ii 1.5 dci. Także temat do zamknięcia bo problemu się pozbyłem automatycznie z wymianą auta :)

 

Problem rozwiązany, zamykam - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!