Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post na tym forum tak więc na początek chciałbym sie przywitać.

Nazywam się Michał i mam Renault Megane II z 2006 roku. Silnik 1,6 16V. Jak narazie jestem bardzo zadowolony (pfu, pfu) no może nie licząc elektroniki ;) Ale to w końcu Renault ;) Mam za to inny problem. W momencie gdy się zrobiło cieplej zacząłem jeździć z otwartym oknami. Z prawego przedniego koła dochodziły jakieś niepokojące odgłosy. Takie metaliczne szeleszczenie. Podniosłem więc przednie koła bo chciałem ten odgłos z identyfikować. Pokręciłem dość energicznie prawym kołem (tym co hałasuje) i obróciło się dwa razy a to lewe koło gdzie wszystko jest OK. Obróciło się z 5 razy. Wygląda to tak jak by klocek nie odbijał do końca no i ocierał o tarczę. Nie wiem teraz czy ten problem występował wcześniej ponieważ mam tą Meganke od stycznia i do tej pory jeździłem w zimie przy zamkniętych oknach. W środku nic nie słychać. Co do hamowania też nie mam zastrzeżeń. Żylety ;) Ostatnio wymieniałem koła na letnie. Może to mieć jakiś związek? Niedługo czeka mnie dość długa trasa (2000 km) i przed nią chciałbym żeby samochód był sprawny w 100% . Czytałem że pewne ocieranie się klocków o tarcze jest normalne ale tutaj to chyba odbiega od normy. Jakieś rady? Odpuścić sobie temat czy jednak lepiej to w jakimś warsztacie naprawić?

 

Z góry dzięki i jeszcze raz WITAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć koła, zdemontować zaciski i przeczyścić prowadnice. Podpiłować pilnikiem blachy klocków, nasmarować prowadnice smarem miedzianym i złożyć do kupy. Jeżeli nie zapieka się cylinderek będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Zaciski są trzymane takimi dwiema śrubami prawda? Wiesz może jaki rozmiar? Jak już ściągnę zaciski to tą ruchmową część ściągam i pojawiają się takie dwa bolce (czyli prowadnice). To wszystko czyszczę, smaruję i składam do kupy. Dobrze to zdrozumiałem? Nie musze przewodu paliwowego odpinać ani nic z tych rzeczy prawda? Wiecie ja nigdy nie robiłem takich zabiegów no ale to chyba nie może być trudniejsze od zmiany koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!