Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik temperatury wewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowym posiadaczem Meganki II phI 1.9dci. Przeszukałem całe forum dotyczące tego czujnika lecz nic nie znalazłem. Wszystkie informacje dotyczą czujnika są z wiatraczkiem, lecz u mnie takiego nie znalazłem, jest sama płytka z termistorem. Jaka powinna być rezystancja tego czujnika. Po pomiarach zanotowałem wartość 12kohm. Sprawdzam ten czujnik ponieważ klimatyzacja u mnie nie działa.Czy ten wiatraczek jest konieczny czy są różne konfiguracje w lusterku. Dodam, że w obudowie nie ma miejsca na ten wiatraczek i jest jeszcze jedna wolna kostka nie podłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być sam termistor widoczny w małej dziurce od dołu. Wstawiałem w któryś temat fotki takiego, jak to u mnie w sceniolu wygląda. Klima działa poprawnie, a dodatkowym plusem tego rozwiązania jest brak szumów i pisków z obudowy podstawy lusterka.

post-2372-0-19038300-1366186671_thumb.jpg post-2372-0-86055900-1366186661_thumb.jpg post-2372-0-47164100-1366186657_thumb.jpg post-2372-0-88018100-1366186667_thumb.jpg

Czujnik jest podłączony przez brązową kostkę, jakiego koloru jest ta niepodłączona i która to część, ta od strony taśmy, czy na przewodach z lusterka??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nie podłączona kostka jest koloru szarego z dwoma przewodami na tasiemce. Wszystko wychodzi z podsufitki nad lusterkiem. Czujnik deszczu podłączony. Czy ta rezystancja którą zmierzyłem 12kohm jest prawidłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest prawidłowa bo nie mierzyłem jej, nie przyszło mi to do głowy. Ja to rozbierałem ponieważ zmieniałem lusterko na elektrochromatyczne. Co do kostek skoro masz szarą połówkę na tasiemce to instalacja jest przygotowana pod właśnie takie lusterko. Można je zakupić w allegrowie i podmienić. U mnie tej kostki nie było i zasilanie z lampki w podsufitce brałem.

post-2372-0-57720000-1366187688_thumb.jpg post-2372-0-49406400-1366187681_thumb.jpg post-2372-0-58725000-1366187684_thumb.jpg post-2372-0-48139100-1366187693_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info. Dalej będę szukał tej rezystancji jaka powinna być. A jak nie znajdę to serwis z tą klimą mi pozostaję. Lecz na razie jestem po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą i trochę kasy brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę przemierzyć jak znajdę trochę czasu, wynik jednak będzie uzależniony od temperatury jaka będzie w aucie, trudno to będzie porównać, bo nie posiadam termometru w środku, a tylko ten na wyświetlaczu, a jego czujnik jest na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przypuszczam że to nie ten czujnik jest powodem śmierci klimy, jest wiele innych, bardziej podatnych na awarie i kiepskie styki miejsc w tym układzie. Przestudiuj posty o awariach klimy i wywnioskuj czy to nie czasami presostat, albo same złączki w innych miejscach, lub nawet niski stan czynnika w układzie. Czujnik zewnętrzny też wysyła info do modułu połaczeń w kabinie, a z tego miejsca jest także do klimy dostarczany, szczególnie jak klima jest automatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem i w międzyczasie zmierzyłem rezystancję mojego czujnika. Wyszło 10,63KΩ mierzone na bolcach wtyczki przy zewnętrznej temperaturze 14°C. Auto wcześniej było pootwierane czyli teoretycznie czujnik wewnętrzny powinien odczytać tą samą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sprawdzenie. Czujnik na 100% mam sprawny.

 

Dodano: 19 kwi 2013 - 11:03

Dziękuję za sprawdzenie. Czujnik na 100% mam sprawny.

Po zastanowieniu jednak nie jestem do końca przekonany co do sprawności mojego czujnika. Ponieważ przy w wzroście temperatury rezystancja czujnika maleje. Czyli jeżeli przy 14C jest ok. 10kohm to przy 19C będzie sporo mniej. Ale z drugiej strony Przemo napisał 20C 12,5kohm. Więc zamówiłem dzisiaj czujnik ntc 2,2kohm. Przetestuję jego zachowanie przy różnych temperaturach . Mam nadzieję, że rozwieję swoje wątpliwości. Jak sprawdzę to napiszę swoje wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle oryginał nie jest taki nietypowy jak w zewnętrznych czujnikach, gdzie jest wsadzony 2,5K i kto chciał sobie go podmienić w sceniolu i megi, I to musiał go szlifować 2,2K, by było to 2,5K

http://megane.com.pl/topic/3465-tempreatura-80-stopni/page__st__20

By uniknąć szlifowania, można zakupić skalibrowany czujnik zewnętrzny, rozebrać delikatnie jego obudowę i wyłubać ze srodka odpowiedniej rezystancji termistor..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo napisał 20C 12,5kohm

zgadza się napisałem też

Znalazłem w swerwisówce (na Dowloadzie) tabelkę z °C/rezystancja.

Czy Kolega oglądał ten dokument?
Temperatura Ohm

-30 °C - 175200

-25 °C - 129300

-20 °C - 96360

-15 °C - 72500

-10 °C - 55050

-5 °C - 42160

0 °C - 32560

5 °C - 25340

10 °C - 19870

15 °C - 15700

16 °C - 14991

17 °C - 14318

18 °C - 13679

19 °C - 13074

20 °C - 12490

21 °C - 11942

22 °C - 11422

23 °C - 10928

24 °C - 10458

25 °C - 10000

26 °C - 9574

27 °C - 9168

28 °C - 8783

29 °C - 8416

30 °C - 8059

35 °C - 6535

40 °C - 5330

45 °C - 4372

50 °C - 3606

55 °C - 2989

60 °C - 2490

Wedle mojej skromnej wiedzy elektronicznej to powinien być termistor NTC 12.5 kOhm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem i w międzyczasie zmierzyłem rezystancję mojego czujnika. Wyszło 10,63KΩ mierzone na bolcach wtyczki przy zewnętrznej temperaturze 14°C. Auto wcześniej było pootwierane czyli teoretycznie czujnik wewnętrzny powinien odczytać tą samą wartość.

Tylko te dane są nie zgodne z tym co zmierzył kolega "gojgien". I jak to ugryźć.

 

Dodano: 19 kwi 2013 - 12:59

Ja niestety nie znalazłem tych danych co "P_r_z_e_m_o" . Znalazłem natomiast przelicznik w serwisówce megane II dla czujnika temperatury zewnętrznej.

Kontrola oporności sondy temperatury

Temperatura w przybliżeniu (°C) Oporność sondy

Między 0 i 5 Między 5400 i 6200

Między 6 i 10 Między 4400 i 5400

Między 11 i 15 Między 3700 i 4400

Między 16 i 20 Między 3000 i 3700

Między 21 i 25 Między 2500 i 3000

Między 26 i 30 Między 2100 i 2500

Między 31 i 35 Między 1700 i 2100

Między 36 i 40 Między 1450 i 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!