Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to może być problem z akumulatorem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Dzisiaj podczas jazdy dzień zepsuło mi zapalenie się kontrolki STOP oraz lampki sygnalizującej brak ładowania. Do domu szczęśliwie dotarłem, ale ciekawi mnie no mogło być tego powodem. Wiem, że wszystko wskazuje na padnięty alternator, ale czy przyczyna może tkwić w samym akumulatorze? Pytam ponieważ akumulator mam już dość stary i w fatalnym stanie na dniach przymierzałem się do zakupu, w związku z czym pocieszam się, że być może nie będę musiał inwestować dodatkowo w alternator.

Przy okazji chciałem zapytać jak to jest z wyjęciem akumulatora (chcę go doładować w domu aby jakoś dojechać do mechanika), dokładnie chodzi mi o słynne przyuczanie szyb jak to zrobić?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji chciałem zapytać jak to jest z wyjęciem akumulatora (chcę go doładować w domu aby jakoś dojechać do mechanika), dokładnie chodzi mi o słynne przyuczanie szyb jak to zrobić?

 

 

Na forum jest wątek z dokładnym wyjaśnieniem :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Na początku chciałem przeprosić, że omyłkowo swój temat umieściłem w złym wątku.

Próbowałem wyjąć akumulator, ale nie dałem rady znaleźć tej śruby trzymającej go od spodu. Przy okazji jednak zauważyłem dziwną rzecz. Mój akumulator jest cały otoczony dziwnym białym proszkiem, na górze przy klemach to jedynie nalot, ale na dole w miejscu gdzie szukałem śruby jest go bardzo dużo. Biały proszek podobny do mleka w proszku, na dodatek z przodu akumulatora warstwa proszku jest zbita i gruba na kilka centymetrów jakby ktoś nałożył tam gipsu. Próbowałem ją skruszyć aby znaleźć śrubę, ale po odłupaniu kilku kawałków i braku widocznego końca tej masy dałem sobie spokój. Boję się co to za substancja, jakiś wyciek kwasu czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się tego obawiam, ale czy w takim razie akumulator mógł normalnie działać przez dłuższy czas? (te masę widziałem już wcześniej myślałem jednak, że to powierzchowny osad) Jeżeli jednak stanie się najgorsze z czym oprócz wymiany akumulatora na nowy wiąże się jego rozszczelnienie? No i czy może powodować zapalenie kontrolki akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy w takim razie akumulator mógł normalnie działać przez dłuższy czas?

Spokojnie mógł działać dopóki miał trochę kwasu siarkowego na dnie. Osobiście miałem przypadek, że akumulator się wygotował w podnośniku nożycowym a działał dalej dopóki nie spalił się prostownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy akumulator kupię na pewno, martwię się tylko, że nie potrafię go wyjąć (śruba jest pod tą substancją) a nie wiem czy starczy mi napięcia aby dojechać do jakiegoś elektryka? Przy okazji zapytam czy aby dostać się do tej śruby trzeba coś demontować? Pytam bo z tego co widziałem jest tam mało miejsca chyba, że trzeba tam użyć klucza nasadowego z długą przedłużką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika zobaczymy co powie. Przy okazji stał się rzecz dziwna, samochód ledwo dojechał o własnych siłach, na kilkaset metrów przed warsztatem, zapaliły się kontrolki poduszek, ABSu, przestało działać wspomaganie. Czy samochód jest tak mądry, że odcina wszystkie systemy aby dojechać do celu czy też poprostu popsuło się coś jeszcze?

Edytowane przez the_saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!