Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampy przednie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

samopoziomowanie jest przy fabrycznej instalacji a tu regulacja jest od przełącznikiem w kabinie. Dlaczego mają zabrać dowód skoro lampa jest oryginalna. Zabiorą wtedy jak do zwykłego reflektora założysz zestaw HID i światło będzie rozproszone i dlatego oślepia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dupa blada tak samo będziesz oslepial innych bez samopoziomowania :-( spryskiwacze i sampoziomowanie są wymagane obowiązkowo prz ksenonie - na 100% leci za to dowód rejestracyjny przy kontroli/przeglądzie (dlatego nie opłaca się zakładać takiej instalacji samemu)

 

Pierwszy lepszy artukuł z netu:

 

"... Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, obowiązującym również w Polsce, światła mijania w pojazdach mechanicznych poruszających się po drogach publicznych, posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 Lm, takim jak światło ksenonowe, powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania... Zestawy ksenonowe są homologowane do konkretnego modelu auta. Bez spryskiwaczy reflektorów i systemu samopoziomowania ksenonów nie wolno używać... Lampy ksenonowe można też zamontować w samochodach, które fabrycznie nie posiadały ich na wyposażeniu. Oczywiście nie wystarczy wymienić samych żarówek. Konieczny jest montaż całego zestawu składającego się z żarnika, przetwornicy, okablowania, siłownika samomopoziomującego i spryskiwacza reflektorów. Musi być to zestaw homologowany do danego modelu auta... Samochodu z lampami ksenonowymi bez samopoziomowania i spryskiwaczy mogą nie przejść przeglądu rejestracyjnego. Kierowca takiego pojazdu może mieć też kłopoty w przypadku kontroli drogowej."

 

reflektor + samopoziomowanie + układ oczyszczania = homologacja na lampę

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dupa blada tak samo będziesz oslepial innych bez samopoziomowania :-( spryskiwacze i sampoziomowanie są wymagane obowiązkowo prz ksenonie - na 100% leci za to dowód rejestracyjny przy kontroli/przeglądzie (dlatego nie opłaca się zakładać takiej instalacji samemu)

Jeżeli będziesz dbał o to żeby reflektor był dobrze ustawiony (zgodnie z zaleceniami w książce serwisowej) to będzie świecił identycznie jak z samopoziomowaniem i nie będzie nikogo oślepiać. Po drugie reflektor soczewkowy skupia światło więc jeżeli wiązka będzie ustawiona dobrze nie ma mowy o oślepianiu.

Nie wiem czy wiesz ale producenci powoli odchodzą od samopoziomowania i spryskiwaczy w xenonie ponieważ tną koszta. Wtedy jest troche słabsze światło.

Edytowane przez ignas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale czytajmy ze zrozumieniem - w artykule jest mowa o żarnikach które mają prawie 2 krotnie mniejsza jasność niż nasze - czyli jak sam autor zauważył: świecą tylko trochę lepiej niż lampy z żarowkami halogenowymi...

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery ;) :) ;) Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc 25W a 35W to nie połowe mniejsza moc : ) Chodzi tutaj bardziej o to, że można wcisnąć drogówce historię, że właśnie takie lampy posiadamy : ) Jeżeli chodzi o oślepianie to tak jak wspomniałem ręką i manualnym przełącznikiem możemy ustawić identycznie jak automatyczne poziomowanie. Wystarczy stosować się do zaleceń producenta.

Edytowane przez ignas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz dbał o to żeby reflektor był dobrze ustawiony (zgodnie z zaleceniami w książce serwisowej) to będzie świecił identycznie jak z samopoziomowaniem i nie będzie nikogo oślepiać

Jeżeli chodzi o oślepianie to tak jak wspomniałem ręką i manualnym przełącznikiem możemy ustawić identycznie jak automatyczne poziomowanie.

Bredzisz kolego i to strasznie ;) Ale traktuję to jak próba usprawiedliwienia chęci posiadania czegoś czego nie masz.

Nigdy ręcznie nie zrobisz tego tak szybko jak czujniki i elektronika zamontowana w aucie. ;)

Samo ustawienie jak to piszesz raz a dobrze nic nie daje. ;)

Drogi są różne i o różnej równości, wzniesieniach i spadach i po to właśnie jest system samo-poziomowania, aby to szybko weryfikować w czasie normalnej jazdy.

Spryskiwaczy na reflektory też pewnie nie zamotujesz bo i po co :) Wysiądziesz raz na jakiś czas i przetrzesz szmaticzką :)

Na naszych polskich drogach musiałbyś stawać co kilka km ponieważ taki syf na nich jest a jaszcze teraz jak zaczną niedługo sypać to dopiero będzie :)

Dlaczego mają zabrać dowód skoro lampa jest oryginalna

Ponieważ sama oryginalna lampa nie wystarcza, jak już tutaj pisali.

Swoją drogą to już dawno na drodze nie widziałem kontroli, czyli jest jakaś szansa, że nie załapią szybko, ale czy na tym ma to polegać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc 25W a 35W to nie połowe mniejsza moc : )

Pisałem o strumieniu a nie o mocy...

 

ręką i manualnym przełącznikiem możemy ustawić identycznie jak automatyczne poziomowanie

Tylko że podczas jazdy na odcinku kilkuset metrów czujnik potrafi nawet kilkurotnie obniżyć/podnieś wiązkę strumienia - widać to bardzo dobrze nawet podczas zwykłego przyspieszania lub hamowania przed światłami. Czyli w Twojej wersji jedna rękę masz na kierownicy a drugą na potencjometrze od wysokości wiązki...

 

Wystarczy stosować się do zaleceń producenta.

Hmmm - sam sobie strzeliłeś w stopę?? Zalecenia producenta to samopoziomowanie + spryskiwacze + lampy ;)

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bredzisz kolego i to strasznie Ale traktuję to jak próba usprawiedliwienia chęci posiadania czegoś czego nie masz.

Proszę Cię... spryskiwacze i samopoziomowanie to kwestia czasu. Nie mam tak dużo czasu żeby nad tym siedzieć a jest nad czym siedzieć. Jeżeli bym mógł przy zakupie domówić bi-xenon to bym to zrobił ale, że auto w takiej postaci było skonfigurowane i jechało już do Polskiego salonu to niestety bixenonu zabrakło.

Ja po prostu tymi metodami staram się obecnie aby nie razić i jeszcze nikt nie mrugał mi jakobym go raził. Więc mniemam, że Ty bixenon masz i próbujesz pokazać teraz swoją wyższość ;)

Edytowane przez ignas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!