Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drania kierownicy po zmianie opon


mikim160

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Ostanim czasem, wymieniłem komplet opon z zimowych na letnie ( mam tylko komplet felg stalowych wiec przekladalem w warsztacie). Po zmianie opon zauważyłem, że podczas jazdy 110+ zaczyna mi dragć kierownica. Na zimowych oponach było wszystko OK. Opony letnie kupiłem używane, są w dobrym stanie bez dziór itp, były wyważane .

Co może być nie tak?

Dodam jeszcze, że poprzedniego lat miałem podobny problem.

Otóż po zakupie samochodu na ZIMOWYCH oponach wszystko było OK, zakupiłem więc 4 używane letnie opony, wtedy pojawił się problem. Tak samo jak teraz miałem dragnie kierownicy przy wyższych prędkościach, ale wydobywał się też ogromny hałas z tyłu samochodu ( nie jestem pewnie czy wyważył nam koła ). Na czym się to skończyło? - 2 przednie opopny nadawały się do wyrzucenia i tak też zrobiłem. Po zmianie opon na zimowe musiałem robić :

- drażek kierowniczy, końcówkę drązka, i tylne łożysko, po tych zabiegach autko śmigało normalnie.

Wracając do dzisiejszej sytuacji: założyłem więc te stare letnie opony na tył, a nowe któe teraz kupiłem (używane:D) na przód. Próbowałem, przekładać opony przód z tyłem, ale drganie jest może minimalnie mniejsze ( więc jednak nie naprawia problemu).

Jeśli ktoś się zamieszał to podaję jakie oponki miałem:

- 4 zimowe 185/60

- 4 stare letnie 195/55 i 185/55 ( z czego 195tki musiałem wyrzucić)

- 2 nowe (uzywane) 185/65

Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie są kiepsko wyważone, znam zakłady które nie wyważają do 0 tylko jak trzeba nabić odważnik 5g to już zostawiają i omijam je szeroki łukiem. Byłeś przy wyważaniu? Było 0 na każdym kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie są kiepsko wyważone, znam zakłady które nie wyważają do 0 tylko jak trzeba nabić odważnik 5g to już zostawiają i omijam je szeroki łukiem. Byłeś przy wyważaniu? Było 0 na każdym kole?

5 gram nie daje żadnej różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie są kiepsko wyważone, znam zakłady które nie wyważają do 0 tylko jak trzeba nabić odważnik 5g to już zostawiają i omijam je szeroki łukiem. Byłeś przy wyważaniu? Było 0 na każdym kole?

Każda wyważarka posiada określony próg tolerancji, który wprowadza się jako osobny parametr. Czyli jeżeli zostanie 5g to na wyświetlaczu pojawi się i tak zero( w moim przypadku mówi dodatkowo czy koło jest wyważone czy też nie).

Co do problemu to faktycznie jest to wina albo złego wyważenia jeżeli zakład wyważa na wszelkich typu castexach, variantach i innych pochodnych made in china, albo wina tkwi w feldze lub oponie. Wiele zależy też od wprawnego oka, samo wyważenie to niestety nie wszystko. Może trzeba było przekładać jeszcze raz koła i wybrać chociaż dwie na przód lepsze ale wulkanizatorowi się nie chciało bo miał kolejkę albo zły dzień. Ostatnia kwestia to ciekawe co to za opony te używki i ile mają lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej mówiłem, że zmieniałem koła przód z tyłem więc i na lepszych i na tych gorszych jest drganie ( fakt, że na lepszych mniejsza ale jednak jest)

Opony te co mam obecnie na przodzie są z 2008 roku, tamte z tyły baaardzo stare ale bieżnik 5mm jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony letnie kupiłem używane, są w dobrym stanie bez dziór itp, były wyważane

Co do opon to nie wiesz jak były eksploatowane wcześniej. Możliwe, że mają uszkodzony kord i stąd te problemy przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos kordu miałem taki przypadek gdzie klient przyjeżdza bo ma drgania. Jadę w końcu z nim na jazdę bo coś jest nie tak. Jedziemy i jest wszystko ok, więc zawracamy i w tym momencie przesuwa się kord a kierownica drży niemiłosiernie. Opona do wymiany i po problemie. Co do używek to jest to na zasadzie Niemiec wyrzuca a Polak kupuje bo to przecież lepsze jak nowa dębica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 gram nie daje żadnej różnicy

W takim razie przyjedź to pościągam Ci z każdego koła (albo tylko z przodu) po jednym 5-gramowym odważniku i zrobimy jazdę próbną z prędkościami 120km/h i więcej i zobaczymy czy rzeczywiście nic nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spróbuję zajechać do warsztatu i wyważyć jeszcze raz te koła, dam znać co potem.

 

Dodano: 04 cze 2013 - 15:49

Rzeczywiście koła musiały być źle wyważone, po ponownym wyważeniu już jest ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!