Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meg 2 1,5 dCi-problem poczatkujacego właściciela turbodiesla


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy i fanów Renault!

 

Jako świeży właściciel Megane 2 1,5 dci, które przyjechało do mnie kilka miesięcy temu z Paryża, uświadomiłem sobie, że mam pewien problem. Instrukcja, którą dostałem jest niestety po francusku - jest to język, w którym znam jedno zdanie (i nie ma ono nic wspólnego z motoryzacją). Jako, że nie potrafię jej przeczytać, prosiłbym bardziej doświadczonych posiadaczy Meganek o porady eksploatacyjne dotyczące:

 

1) podgrzewanie świec żarowych (obecne Megane, to mój pierwszy turbodiesel, więc nie mam innych doświadczeń) - jak mam to zrobić, skoro mam tylko przycisk START a nie kluczyk, który mogę przekręcić i ustawić w odpowiedniej pozycji?

 

2) co oznacza zapalanie się światełka STOP na konsoli i komunikat INJECTION DEFAILLANTE (pierwsza usterka opisana na stronie 1.70 francuskiej instrukcji). Jak do tej pory zapaliło mi się to 2 razy (przy prędkości 60-70 km/h i na 4 lub 5 biegu) i zgasło po ok. 5 sekundach. Co to może być, bo zaczyna mnie niepokoić.

 

Będą bardzo wdzięczny za pomoc! Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Ten samochód po prostu sam nagrzewa świece i nie musisz się niczym martwić. Jest taka kontrolka (tam gdzie jest wyświetlacz komputera) i podczas "procesu" odpalania na chwile przed odpaleniem się zaświeca (to taka spiralka jakby).

2) Funkcja szukaj pokaże nam np. to

lub to ;-)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oznacza zapalanie się światełka STOP na konsoli i komunikat INJECTION DEFAILLANTE (pierwsza usterka opisana na stronie 1.70 francuskiej instrukcji). Jak do tej pory zapaliło mi się to 2 razy (przy prędkości 60-70 km/h i na 4 lub 5 biegu) i zgasło po ok. 5 sekundach. Co to może być, bo zaczyna mnie niepokoić.
Cos z wtryskami,ale moze to tylko swiece zarowe? autko przechodzi Ci w tryb awaryjny po zapaleniu sie kontrolki stop?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tryb awaryjny to włączona kontrolka SERVICE? Jeżeli tak, to jak tego nie mam
Jezeli Ci sie zapali kontrolka STOP i auto traci moc,to jest tryb awaryjny.Musisz podlaczyc auto pod kompa,ciezko tu zgadywac co sie dzieje,ale to cos z wtryskami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gaśnie jak ujmiesz gazu???? a jak byś dodał gazu to nie zgaśnie????

 

Nie, jedzie dalej normalnie. Komunikat nie ma wpływu na pracę silnika.

waldek708

Chyba rzeczywiście bez tego się nie obejdzie. Przeglądajac forum dokładnie można dojść do wniosku, że taki problem dotyka kilkadziesiąt % posiadaczy megane z DCI :shock:

A diagnoza w prawie każdym przypadku jest inna....

[proszę nie cytować całości postu pod którym bezpośrednio odpowiadasz]-Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów

 

miałem to samo poniżej ostatnie moje spostrzeżenia.

serwice zgasł zaraz po dolaniu oleju(sprawdź poziom)

albrecht poczytaj tematy z hasłem check iniektjon tam jest cała historia tego komunikatu

a sadzę że masz ten sam problem co ja miałem .

 

 

Po pół roku walki z tym CENZURA komunikatem od 08/12/2007 mam sprawne autko.Ostatnią częścią którą wymieniłem był zawór recyrkulacyjny za jedyne 250zł nówka z Renault (ceny na szrotach używek od 250 do 800zł )byłem w szoku że w salonie kupiłem taniej niż na szrocie.Będąc na skraju bankructwa psychicznego i finansowego po wyjeździe od mechanika postanowiłem dać po koniach mojemu scenikowi ,jak uzyskał graniczne osiągi pod górkę i 180km/h na prostej bez znienawidzonego komunikatu Check Injection osiągnąłem 100% zadowolenia. A w niedzielę z pełnym obciążeniem mojej rodziny wyjechałem w tereny górskie(trasa około300km)Scenic spisywał się znakomicie.

 

konkluzja: jesli jeszcze raz zobaczę taki komunikat u siebie to

1- zrobię test wtrysków około 230zł

2- wymienię zawór rectrkulacyjny 250zł

3- zrobię test uszczelki pod głowicą 150zł

Po tych trzech krokach będę wiedział jakie koszty mnie czekają a jakie mnie ominą.

 

A cała moja historia przypomina szukanie grzebienia przez niewidomego łysonia.

Skromnie licząc naprawy(około 5000zł) miałbym już świeżutki silniczek(z wysp brytyjskich) lub wypasione wakacje dla 4 osobowej rodziny w Bułgarii .

 

Następne moje auto na pewno nie Renault.

_________________

ralf1,5dci scenic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!