Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym przedstawić problem mojego ojca, jako że na Renault kompletnie się nie znam chciałbym spytać was co może być przyczyną wybijania płynu chłodzącego, auto to Megane I 1.9dTI. Problem wygląda następująco, po odpaleniu auto ojca zdaniem bardzo szybko łapie temperaturę i nie wiedzieć czemu wybija płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, który też wzrasta w zastraszającym tempie. Miał nawet taka sytuacje, gdzie podczas normalnej jazdy auto grzało mu się utrzymując temperaturę ponad 90'. Jakiś czas temu planowana była głowica i wymieniana uszczelka pod nią przez długi okres nic się nie działo. W zbiorniczku brak oleju a w oleju brak płynu poza wybijanym płynem auto zachowuje się normalnie. Od czego można ewentualnie zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo szybko łapie temperaturę i nie wiedzieć czemu wybija płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, który też wzrasta w zastraszającym tempie.

Nie bardzo wiem jak rozumieć to podkreślone przeze mnie - chodzi o poziom czy temperaturę płynu (silnika). Wg mnie należy przypuszczać, że jest prawdopodobnie przedmuch do układu chłodzenia, albo jest za dużo lane do zbiornka wyrównawczego i bez odpowietrznika na chłodnicy poziom płynu w zbiorniku będzie jeździł między zimnym i gorącym stanem silnika. W tym drugim przypadku przy poziomie płynu w połowie między min-max na zimnym silniku nie powinno dochodzić do wybijania płynu ze zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jak rozumieć to podkreślone przeze mnie - chodzi o poziom czy temperaturę płynu silnika.

Chodzi o to, że kiedy wzrasta temperatura silnika razem z nią wzrasta poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli chodzi o poziom płynu kiedy auto stoi i nie jest odpalone płyn chłodzący jest miedzy minimum a maksimum.

 

2) Odpowietrzyć układ chłodzenia.

Układ był odpowietrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrasta temperatura silnika razem z nią wzrasta poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.

To jest logiczne, ze wzrostem temperatury zwiększa się objętość i tu jest niuans objetość cieczy niewiele się powiększa, ale gaz (powietrze)bardzo mocno powieksza swoją objetość, ogranicza to, ale nie likwiduje, wzrost ciśnienia w układzie, a wynika to ze stałej objetości układu chłodzenia.

Jeżeli chodzi o poziom płynu kiedy auto stoi i nie jest odpalone płyn chłodzący jest miedzy minimum a maksimum.

Auto może stać z gorącym silnikiem. Pytanie, czy trzeba często uzupełniać płyn.

To co napisałe w poprzednim poście, to są moje doświadczenia z meganką-zagazowanym benzyniakiem i na dodatek z lekkim przedmuchem. Jeżeli u mnie poziom na zimnym silniku podkreślam zimnym silniku jest poniżej połowy między max/min, to poziom jeździ w zbiorniku, ale go nie wyrzuca.

Układ był odpowietrzany

jak nie masz odpowietrznika na chłodnicy, a górny króciec w chłodnicy nie jest na samej górze tylko w 2/3 wysokości chłodnicy (tak jest w mojej megance) to nie masz szans pozbycia się całego powietrza z chłodnicy powyżej górnego króćca - więc układ nie jest całkowicie pozbawiony pęcherzy powietrza. To powietrze w chłodnicy powoduje duże ruchy poziomu w zbiorniku wyrównawczym, ale do tego dochodzi dopiero wtedy jak się termostat otworzy i chłodnica zaczyna się nagrzewać.

Jeżeli poziom zaczyna szybko wzrastać przed otwarciem termostatu, to oznacza że pęcherz powietrza jest w małym obiegu (blok, nagrzewnica). Jeżeli ta sytuacja się powtarza, to wg mnie oznacza, że jest przedmuch do układu (układ jest na bieżąco zaopatrywany w powietrze). Po otwarciu termostatu otwiera się naturalna droga dla powietrza do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz.

Pisałem o powietrzu, ale to mogą być również spaliny. Przy przedmuchach nie musi dochodzić do mieszania się płtnu z olejem i odwrotnie.

Ten silnik ma chyba turbo i czy turbospręzarka nie ma kontaktu z układem chłodzenia?

Trochę sie rozpisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest logiczne, ze wzrostem temperatury zwiększa się objętość i tu jest niuans objetość cieczy niewiele się powiększa, ale gaz (powietrze)bardzo mocno powieksza swoją objetość, ogranicza to, ale nie likwiduje, wzrost ciśnienia w układzie, a wynika to ze stałej objetości układu chłodzenia.

Wiem, że to normalne że płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość ale nie na tyle żeby go wybijało ze zbiorniczka na zewnątrz

 

Auto może stać z gorącym silnikiem. Pytanie, czy trzeba często uzupełniać płyn

Wcześniej co jakiś czas z tego co ojciec powiedział od czasu do czasu musiał go trochę uzupełnić, ale było to robione na bieżąco.

 

jak nie masz odpowietrznika na chłodnicy, a górny króciec w chłodnicy nie jest na samej górze tylko w 2/3 wysokości chłodnicy (tak jest w mojej megance) to nie masz szans pozbycia się całego powietrza z chłodnicy powyżej górnego króćca - więc układ nie jest całkowicie pozbawiony pęcherzy powietrza.

Nie wiem gdzie tam jest odpowietrznik tak jak pisałem nigdy nie miałem wcześniej styczności z Megane, spytałem ojca to z tego co zrozumiałem odpowietrzał układ po przez odkręcenie śruby w bloku silnika.

Edytowane przez marcin87GD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spytałem ojca to z tego co zrozumiałem odpowietrzał układ po przez odkręcenie śruby w bloku silnika.

Czyli tak jak u mnie- jest tylko jeden odpowietrznik i tym odpowietrznikiem nie odpowietrzy sie w chłodnicy przestrzeni nad górnym króćcem chłodnicy. A na chłodnicy jak go nie ma na lewym lub prawym górnym rogu lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie, to go nie ma.

Wcześniej co jakiś czas z tego co ojciec powiedział od czasu do czasu musiał go trochę uzupełnić, ale było to robione na bieżąco.

Jezeli ta częstotliwość uzupełniania się nie zmieniła, to nie zbytnich powodów do niepokoju. Tak jak napisałem trzymać na zimnym silniku poziom lekko poniżej połowy między max/min i częściej zaglądać pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ta częstotliwość uzupełniania się nie zmieniła, to nie zbytnich powodów do niepokoju. Tak jak napisałem trzymać na zimnym silniku poziom lekko poniżej połowy między max/min i częściej zaglądać pod maskę.

Teraz tej częstotliwości nie można utrzymać, stałego poziomu tez nie bo dajmy na to na zimnym silniku płyn jest miedzy min. max. a w momencie kiedy auto odpala jego objętość wzrasta do tego poziomu, ze go wyrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego koloru wylatują spaliny?

Pytam bo miałem taki sam problem w volvo(silnik renault) u mnie była pęknięta głowica

ale najlepiej na początek ta jak radzili koledzy wyżej sprawdzić termostat(najlepiej wymienić lub wrzucić do gorącej wody(96stopni C) i zobaczyć czy się otwiera jeśli nie to wymienić jeśli sie otwiera to wiadomo że jest dobry, założyc, dobrze odpowietrzyć i spróbować jeszcze raz jesli dalej jest to samo to według mnie będzie albo przedmuch na uszczelce albo pęknięta głowica

(jeśli głowica to koszt ok 400zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale najlepiej na początek ta jak radzili koledzy wyżej sprawdzić termostat

Kolego z tej informacji, której notabene wcześniej nie było

stałego poziomu tez nie bo dajmy na to na zimnym silniku płyn jest miedzy min. max. a w momencie kiedy auto odpala jego objętość wzrasta do tego poziomu, ze go wyrzuca.

wynika, że termostat jest dobry, a jest ewidentny przedmuch do układu i wszystko wskazuje na uszcelką pod głowicą, ale warto przy okazji sprawdzić głowicę i blok.

Gdyby autor tematu w pierwszym poście podał tą informację, to nie wylalibyśmy tyle atramentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPG chyba Cię czeka

UPG? Chodzi o uszczelkę pod głowicą? czy uszczelka i planowanie głowicy? Bo jakiś czas temu tak czy owak uszczelka była wymieniana i głowica była planowana.

 

Jakiego koloru wylatują spaliny?

Jeżeli chodzi o spaliny ich kolor nie budzi nic niepokojącego, nie kopci na biało.

Termostat z tego co się orientuje w tym modelu Megane znajduje się chyba w plastikowym króćcu, obudowie i jest wkręcony w blok? Czy źle kojarzę?

Edytowane przez marcin87GD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Piero dnia 29 kwiecień 2013 - 09:50 napisał

ale najlepiej na początek ta jak radzili koledzy wyżej sprawdzić termostat

 

Użytkownik gimak dnia 29 kwiecień 15:14 napisał Kolego z tej informacji, której notabene wcześniej nie było

 

 

gimak jak wcześniej niebyło

 

 

 

Użytkownik marcin87GD dnia 28 kwiecień 2013 - 14:31 napisał

Od czego można ewentualnie zacząć?

 

Użytkownik P_r_e_m_o dnia 28 kwiecień 2013 - 14:55 napisał

1) Sprawdzić termostat

2) Odpowietrzyć układ chłodzenia.

 

Dodano: 30 kwi 2013 - 09:21

Termostat z tego co się orientuje w tym modelu Megane znajduje się chyba w plastikowym króćcu, obudowie i jest wkręcony w blok? Czy źle kojarzę?

 

Dokładnie <piwko>

Edytowane przez Piero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piero bez urazy, tak jednoznacznej informacji na początku nie było,

a w momencie kiedy auto odpala jego objętość wzrasta do tego poziomu, ze go wyrzuca.

a ona jednoznacznie wskazuje na przedmuch i tylko taka może być diagnoza. Pozostaje jeszcze do zlokalizowania źródło przedmuchu, ale tu bez zrzucenia kapelusza się nie odejdzie.

Gdyby ta informacja była zaraz w pierwszym poście, to nie byłoby tyle główkowania i stąd ta uwaga o atramencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!