Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane RS 225


memphisto

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

na wstępnie chciałem pozdrowić wszystkich użytkowników z forum clio ! :> I pewno nie jednego z Was miałem okazję spotkać na spocie na M1 Zabrze !

 

Wróćmy natomiast do tematu. Obecnie śmigam Clio II, a w rodzinie mamy jeszcze Thalię oraz Clio III PH II - także made in france 100% :( Od jakiegoś czasu, przymierzam się do zakupu Megane RS, u nas w polsce jak to w polsce - różnie bywa, choć czasem da się kupić fajne autko. Ale w grę wchodzi również mój indywidualny wyjazd do rodziny w niemczech i poszukaniu tam czegoś.

 

Wracając do meritum sprawy - chciałbym się dowiedzieć takie małe FAQ bądź małe ABC dotyczące ponadprogramowych wad meganki. Troszkę tam się na autach znam, wiem co sprawdzić, miernik lakieru mam, wiem gdzie rdzy można szukać, od spodu wiem co i jak - no ogólnie nie jedno auto już kupiłem i pomagałem kupić :P Podjadę też na CLIPa itp. Chciałem jednak zadać parę pytań pomocnych oraz jedno kulminacyjne:

 

1) przy ilu kkm siedzenia, pedały i gałka biegów powinna być wytarta? Zdarza się, że oglądam auta 90k km a wszystko jest wytarte jak w jakiś 290.. :P Dlatego jak jest z jakością w megankach RS?

 

2) czy szyberdachy (jak są) lubią cieknąć, sprawdzać jakieś miejsca gdzie czasem gromadzi się woda? Np w kole zapasowym ?

 

3) czy w ogóle RS ma koło zapasowe? Bo clio nie ma :P

 

4) czy powinienem zwrócić uwagę na coś związanego z elektryką? immo, karta? (bo chyba megane ma kartę)

 

i pytanie kulminacyjne:

 

5) wszedzie pisze, że RS ma silnik 2.0 T albo piszą megane RS TURBO - czyli wnioskuję, że megi posiada turbo/turbinę - i tutaj rodzi się problem, bo NIGDY nie miałem styczności z turbinką. Kompletnie nic o niej nie wiem. Kolega kupował Audi A3 1.8T to mówi, że oglądał 6 bo w każdym turbina "się pociła" - można rozwinąć tą kwsetię? Czy turbuny w RS'ach są bezpieczne?

 

Byłbym zobowiązany za jakieś małe ABC dot. turbiny w megance - jak ją sprawdzić, na co zwrócić uwagę itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mój ma naltane ponad 100k i mam lekkie przetarcie na fotelu - gałka skrzyni i kierownica nie noszą śladów zużycia. Warto spojrzeć tez na uchwyty drzwi - mocno obdrapane świadczą o naprawdę sporym przebiegu (tam plastik jest pokryty jakby taką gumą - schodzi też od zadrapań bardzo mocnych)

2. W phase1 szyberdachu nie było - trafiają się (bardzo sporadycznie) w phase2. Wykonanie ok - nie słyszałem o wadach z innych MeganekII

3. 90% Meganek nie ma koła zapasowego (jest wnęka gdzie spokojnie koło sie zmieści - podobno były w opcji). Można też dostać auto z zestawem naprawczym - wtedy w bagażniku po prawej stronie jest taki schowek dodatkowy

4. Elektryka owszem - jak to w Renówkach z tamtego okresu. Każda ma kartę (powinny być 2szt. - dorobienie w ASO 500zł). Padają przetwornice w xenonach Phase1 jeśli auto miało stłuczkę itp. i dostanie się do przetwornicy woda. PRzetwornice specyficzne Valeo 12sto pinowe - nowe nie do dostania, użwyki baaaaardzo trudne.

5. Tak w Meganie jest silnik wspomagany turbiną. Na oko z zewnatrz nie ocenisz jak wygląda turbina. Najprościej zdjąć łącznik turbina-rura intercoolera (po zdjęciu plastikowej pokrywy rzuca się w oczy czarna guma - długość około 12cm). Jak będzie tam olej, dużo oleju to turbo zajechane. Resztę można sprawdzić poprzed demontaż turbiny a to już spore koszta - wtedy można sprawdzić luzy na wirniku i zobaczyć stronę goracą czy nie ma pęknięć itp.

Sprawdzić jeszcze oznaczenie turbiny! Winno być TD04L6-14T (sprzedawane są Megane "RS" po przeszczepach silnika 2,0T z Meganek II zwyklych - tam było inne turbo -12T i auto miało 173-175KM)

Auta z turbiną to ogólnie loteria dość spora - nigdy nie masz pewności czy poprzedni właściciel wiedział jak się z takim autem obchodzić...

 

Jak będziesz zainteresowany konkretnym modelem to proś o zdjęcia jak najwyższej rozdzielczości i się po nich auto wstępnie oceni. (VIN też mile widziany bo ponim częst wychodzi że auto było kiedyś 1,5dCi :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!