Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jeśli był już taki temat to podajcie proszę link do niego zanim mój post wykasujecie <szukaj>

Kupiłem megane w zimę. Sprzedający uprzedził, żeby go nie zaciągać w mrozy bo "nie odbija". Jeździłem więc bez niego bo koła się nie blokowały. I chciałbym w końcu go zrobić. Dziś więc zdjąłem koła i zobaczyłem, że linki ręcznego nie cofają się płynnie. Muszę im "ręcznie" dopomóc po spuszczeniu ręcznego. Znalazłem na forum foto na którym jest przedstawiony układ niemal identyczny jak u mnie. Zauważyłem, że u mnie brakuje tej sprężynki którą wziąłem w kółko na czerwono. Nie ma jej ani przy prawym kole ani przy lewym więc na początku w ogóle nie wiedziałem że one tam występują. Wprawdzie temat dotyczył hamulca elektrycznego ale to co mnie interesuje działa chyba tak samo jak w moim manualnym ręcznym.

I teraz mam dwa pytania. Gdzie można dokupić takie sprężynki? Jeśli są na allegro to mogę jakiś link do nich? Bo domyślam się, że jeśli w serwisie w ogóle je same można dokupić to cena będzie kosmiczna :) I dlaczego u mnie ten ręczny nie działa? Bo dziś w końcu odważyłem się zaciągnąć tą kosmiczną dźwignię ręcznego ale reakcja układu hamulcowego jest prawie że zerowa. Dźwignię podciągnąłem na maxa do góry a ręcznego tak jakby nie było. Sama dźwignia za wiele do góry nie poszła. Jeśli patrzeć na ten tunel w środku auta to mniej niż do połowy jego wysokości.

Także z góry dzięki za wszelkie sugestie:)

post-56328-0-13830200-1369501348_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny nie działa , bo do wymiany masz linki ( w pancerzu złazi warstwa ślizgowa) linki się zastaja i pupa. Smarowanie linek pomoże na 2 dni może dłużej. Wymień linki i po problemie. Sama wymiana może nie jest trudna ale z jakiś bliżej nie określonych powodów miejsca przez które wychodzi linka z nadwozia potrafia korodować i ciężko taka linkę wyszarpać. Mi urwał się kawałek obudowy linki w gnieżdzie i trza było kombinować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzik a nie linka... Miałem dokładnie tak samo. Ręczny nie puszczał. Zdjąłem koło, zauważyłem miejsce gdzie powinna być sprezyna. Ani w jednym ani w drugim zaciski jej nie było. Pewności nie miałem czy w ogóle powinna tam być, ale wszystko na to wskazywało. Pojechałem do pierwszego sklepu z artykułami metalowymi i kupiłem sprężynę z pasującą mniej wiecej. Odpowiednio dociolem ja pod wymiar i założyłem. Od tej pory ręczny odbija bez problemów. Koszt to jakieś 4zl. Do serwisu nawet nie zagladaj bo za kawałek drutu policzą Ci 60...

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężynki są stosowane przy elektrycznych hamulcach w scenikach 2. W megankach 2 są identyczne zaciski ale już przyoszczędzili na sprężynkach. Idzie je w ASO dokupić, bo są koledzy którzy je zakładali sobie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu ja też głos zabiorę:mrgreen: W moim mieście w ASO nie bardzo wiedzą o ich istnieniu. A już na pewno nie ma możliwości dokupienia samych sprężynek. W grę wchodzi tylko kupno całego zacisku. Tak to u mnie wygląda. Ale na temat aso w ogóle nie warto rozmawiać bo to jest pomyłka. U kolegi standardowo obróciło panewkę w 1.5 dci gdy wyjechał nad morze. Auto się zepsuło przy samym aso renault. Poszedł więc do serwisu :) A tam nie wiedzieli co w silniku stuka :mrgreen: No comments :)

A jeśli ktoś wie ile kosztują takie sprężyny w aso oraz w którym aso je można kupić to niech da znać.

Edytowane przez maruder1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,u mnie ręczny przy zaciąganiu luzno poszedł w górę,a myśle chyba linka pękła,podjechałem do ASO i diagnoza zacisk tylny zablokowany i trzeba wymienić cały zacisk.Cena w ASO 800zł,regenerowany ,chyba poszukam gdzie inndziej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Sprężynki właściwie nie mają znaczenia dla działania ręcznego. W Twoim przypadku najprawdopodobniej linki są do wymiany. Ja u siebie zmieniłem na francuskie Maurice-Lacoy (przepraszam jeżeli przekręciłem nazwę) ponieważ wyglądały tak jak oryginały - miały specjalne osłony w miejscu przechodzenia przez tylną belkę czyli tam gdzie się zwykle przeciera pancerz. Dodam tylko ku przestrodze, że w pewnym serwisie w Krakowie, w którym pytałem o linki panowie stwierdzili, że u mnie na 100% jest zepsuta dźwignia ręcznego i chcieli mi sprzedać nową. Po wymianie linek ręczny działa idealnie, a też nie mam sprężynek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem linki na nowe i faktycznie pomogło :) Dopasowałem jeszcze sprężynki na wszelki wypadek, gdy będzie okres zimowy żeby to ewentualnie sprawniej działało. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maruder1, opisz proszę wymianę linek, co i jak, krok po kroku. czy miałeś jakieś problemy? ja nie mogę wyjąć lewej linki z tego kanału pod autem. u mnie jest tam jakieś zwężenie na samym końcu tzn. przy tym otworze w podłodze. miałeś to samo? jak sobie poradziłeś? dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że linkę już wyjełeś z tego kanału( tzn. wyszła ci ta obudowa z oringami z kanału i blokuje Ci się końcówka linki która jest przy ręcznym ? jeżeli tak to ja miałem taki sam problem, ja zrobiłem tak: dalem linkę do przodu tak żeby ktoś ją mógł złapać w kabinie jakimiś kombinerkami, a ja ja poprosu uciełem pod samochodem, i póżniej już tylko nową linkę wkładać, mam nadzieje że pomogłem :)

 

PS. ja miałem w ogóle problem żeby ruszyć te linki z tych kanałów ;/ trochę nerwów poszło na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie jest z mojego auta. http://megane.com.pl/topic/34518-hamulec-reczny/page__pid__268973#entry268973

Więc sprawa wygląda tak:

- są dwa rodzaje zacisków: ze sprężynkami oraz bez

- mam elektryczny ręczy i fabrycznie były zamontowane zaciski BEZ sprężynek (patrz moje zdjęcia)

- kiedy kupowałem mojego szczeniaka od dilera to zgłosiłem mu szereg zastrzeżeń i był miesiąc naprawiany; w tym czasie wymieniono jeden zacisk na nowszy więc mam jeden ze sprężynkami a drugi bez; wydaje mi się, że są to zamienniki.

- wszystkie problemy z nieodbijającym ręcznym odeszły jak ręką odjął po wymianie modułu ręcznego, który jest w komplecie z linkami;

 

I teraz najlepsze:

- te bez sprężynek tak czy inaczej mają sprężynki, ale są zabudowane w zacisku; macałem ten zacisk podczas wymiany klocków to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!