Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy które wykazał CLIP- a utrudnione odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie. Poczytałem sporo na forum na temat podobnych dolegliwości u innych uzytkowników ale w dalszym ciągu nie mam jasnej sytuacji.

Otóż od paru dni utrudnione odpalanie po nocy na zimnym silniku, choć dwa razy już teraz się zdarzyło to na ciepłym (muszę ze dwa- trzy razy zakręcić by odpalił). Rozrusznik słychać działa, świece były wymieniane w tym miesiącu.

Wczoraj z pomocą kolegi forumowicza badaliśmy CLIP-em autko, czy jeden z poniższych błędów może wskazywać na problem którego efektem jest utrudnione uruchamianie auta?:

 

1. DF006- obwód czujnika spalania stukowego (z tego co przeczytałem na forum- to chyba nie ma związku z uruchamianiem silnika)

2. DF054- zasilanie pierścienia

3. DF070- sterowanie ogrzewaniem przedniej szyby (nawet nie wiem jak się to włącza nie ma włącznika jest tylko na tylną szybę)

4. 2G- napięcie zasilania kalkulatora (dziwna sprawa bo auto na 100% jest bezwypadkowe)

 

Czy któryś z powyższych błędów może odpowiadać za utrudnione odpalanie? Czy są to bardzo poważne błędy? Nie mogę nigdzie znaleść info na temat tych błędów jak zasilanie pierścienia oraz napięcie zasilania kalkulatora- czego się tyczą te błędy?

Reszta wyszła ok, obroty na biegu jałowym ok. 750, ładowanie aku trochę małe 13,5V.

I jeszcze mam jedno pytanie, czy jeśli byłaby to sprawa czujnika położenia wału (zanieczyszczony, padnięty), czy zatkany filtr paliwa lub coś z pompą paliwa- czy CLIP by to wykazał jako błąd czy niekoniecznie??

Proszę o każdą możliwą wskazówkę, bo już nie wiem gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa, nie napisałeś, które błędy były stałe, a które zapisane w pamięci (migały na pomarańczowo, lub świeciły na czerwono).

1. DF006- obwód czujnika spalania stukowego

raczej nie powinien mieć wpływu na odpalanie.

2. DF054- zasilanie pierścienia

ten błąd ma 99,9% meganek i sceniców I i zawsze miga na pomarańczowo. Raczej nie ma wpływu na odpalanie, chyba że świeci ciągle na czerwono.

3. DF070- sterowanie ogrzewaniem przedniej szyby

To pewnie świeci cały czas na czerwono. Nie wiem skąd to się bierze, ale wiele sceniców ma ten błąd, mimo braku podgrzewanej porzedniej szyby. Najczesciej to się pojawia w wersji kaleido.

4. 2G- napięcie zasilania kalkulatora

Miałeś kiedyś słaby akumulator, odpaliłeś samochód i wskoczył błąd (wtedy prawdopodobnie dłużej świeciła się kontrolka od poduszek i ABS-u, jakieś 2 sekundy dłużej niż normalnie).

I jeszcze mam jedno pytanie, czy jeśli byłaby to sprawa czujnika położenia wału (zanieczyszczony, padnięty), czy zatkany filtr paliwa lub coś z pompą paliwa- czy CLIP by to wykazał jako błąd czy niekoniecznie??

Clip nie poinformuje Cię o mechanicznych usterkach/zbiegach okoliczności takich jak zakany filtr paliwa. Może jedynie poinformować o następstwach takiego zdarzenia, ale to chyba zrozumiałe.

Czujnik położenia wału jak jest brudny, to komputer też tego nie pokaże. Co więcej, jak czujnik jest uszkodzony to też komputer nie zawsze pokaże, że owy czujnik jest winny.

Auto ma 14 lat, jeżeli tam nic nie było robione przy tym czujniku, to warto dla świętego spokoju go wyjąć, wyczyścić, pomierzyć miernikiem, ewentualnie wymienić na nowy.

Z objawów, które opisujesz właśnie na ten czujnik bym wskazał w pierwszej kolejności, dopiero później sprawdził bym czy pompa paliwa od razu podaje paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Samochód mam od miesiąca toteż niewiele wiem na jego temat z przeszłości.

Coś forumowicz który podłączał do CLIP-a mówił o tym błędzie "zasilanie pierścienia", że jest to coś związane ze stacyjką? Może coś tam nie styka przy przekręcaniu kluczyka?

Jeśli chodzi o stałe czerwone (mam screeny z badania) błędy których nie dało się wykasować, to były błąd obwód czujnika spalania stukowego oraz sterowanie ogrzewaniem przedniej szyby.

Wrzuciłem screeny na hosting zdjęć (można podejrzeć), ale nie mogę jakoś wkleić tego jako miniaturki, a nie chcę zaśmiecać tematu wielkimi fotkami.

Czyli diagnostyka CLIP-em niewiele z tym przypadku mnie naprowadziła? Trzeba szukać krok po kroku- czujnik wału, pompa itd...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obwód czujnika spalania stukowego świeci na czerwow, to trzeba od tego zacząć, w końcu to ma wpływ na pracę silnika - trzeba by przeszukać serwisówki i poczytać, co pisza o tym blędzie (może być notka, że wtedy uruchomienie silnika jest utrudnione).

Zasilanie pierścienia - nie wiem w jakich warunkach pojawia się ten błąd, bo zawsze jest zapisany w pamięci. Być może po zbyt szybkim przekręceniu kluczyka. Tym błędem raczej bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sterowanie ogrzewaniem szyby przedniej masz na stałe, reszta to błędy zapamiętane i powinny się bez problemu skasować.

Zacznij od czujnika położenia wału, w 1.4 masz dobry dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną prozaiczną rzeczą a mianowicie- ŚWIECE.

W tym miesiącu wymieniałem komplet na nowe NGK (właściciel poprzedni jeździł na jednym komplecie od nowości 80tys.km!), ponieważ na starych świecach występował dziwny problem- przy wrzuceniu na drugi bieg przy większym obciążeniu auta, samochód w początkowej fazie jakby dławił się, co objawiało się szarpnięciem przy dodaniu gazu.

Po wymianie świec problem ustąpił, ale właśnie jakoś tak się złożyło w czasie, że pojawiły się problemy z odpalaniem (najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej)- na starych świecach ich nie było.

Może to jakaś wadliwa partia świec (czytałem, że niektórzy forumowicze narzekali na te świece NGK po wymianie), a może coś mechanicy źle podokręcali.

Tylko czy nie byłoby problemów w czasie jazdy również? Czy to dobry trop czy raczej nie?

Czy wykręcając czujnik położenia wału odpinać wcześniej akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tylko świec NGK i nigdy problemów najmniejszych nie miałem.

Świece być może i mają wpływ, ale wątpię, żeby były przyczyną.

Zeby wykrecić czujnik nie trzeba odpinac akumulatora.

 

P.S. Ktoś przed Tobą nie dbał przez 80tys km, a teraz się zaczynają schody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz tu trochę racji. Właścicielem był starszy facet- już samo to, że świec nie wymienił przez 80 tys.km mówi za siebie wiele. Z tego co wiem wymienione są napewno wszystkie cewki na Denso- podobno niedługo po kupnie nowego auta zaczęły nawalać fabryczne chyba Sagemy i serwis wymienił wszystkie jeszcze na gwarancji.

 

Chciałem dokupić kable zapłonowe przy wymianie świec, a tu mi powiedzieli że w tym silniku nie ma kabli zapłonowych. Jednakże są tam jakieś kable podające prąd na cewki, na 100% są nie wymieniane od nowości, może tu też jest problem?

 

Ok zacznę od tego czujnika położenia wału.

 

Dziwna sprawa bo dzisiaj pierwszy raz słoneczna pogoda z mniejszą wilgotnością powietrza i odpalił bez zająknięcia za każdym razem. A w dni deszczowe były problemy.

 

Nie wiem czy to reguła czy zbieg okoliczności, ale gdyby tak było że w dni o dużej wilgotności powietrza są problemy a w dni suche nie, czy to by na coś konkretnego wskazywało?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że gdyby padła któraś cewka to chyba byłyby zakłócenia w pracy silnika podczas jazdy (szarpanie, nierówna praca, słabsza moc) natomiast silnik pracuje równo bez żadnych zarzutów.

 

O które przewody chodzi? Z tego co wiem w tym modelu 1.4 16v nie ma przewodów zapłonowych.

 

(dzisiaj drugi dzień słonecznej pogody i drugi dzień pod rząd zapala bez problemu, czekam na deszczowe dni).

 

Co można dokładnie posprawdzać w całym układzie zapłonowym, co miałoby wpływ na takie utrudnione odpalanie w dni o dużej wilgotności powietrza?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna diagnostyke wykonales,a sprawdziles autko po kilku dniach ponownie?

np blad zasilanie pierscienia moze sie pojawiac ponownie i wymienisz pol samochodu a okaze sie ze gdzie jest wadliwe polaczenie i immo glupieje.

poza tym po kupnie samochodu ,(szczegolnie jak napiosale gosc jezdzil prawie 80 tys km na jednych swiecach) wymienia sie sie wszystkie filtry ,swiece,rozdzielacz zaplonu jezeli taki istnieje.

Filtr paliwa moze dawac takie efekty,przewody zaplonoiwe rowniez ,swiece.

orzyczyn moze byc wiele,dlatego trzeba wykluczyc po kolei wszystkie opcje.

podlacz autko pod clipa jeszcze raz i sprawdz czy pojawily sie nowe bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stąd pytałem wcześniej co to za błędy i czy mogą powodować utrudnione odpalanie auta. Błąd "zasilanie pierścienia" nie został dokładnie mi wyjaśniony na czym to polega, a nawet zbagatelizowany jako niezbyt istotny. W internecie też nic nie znalazłem na ten temat.

 

Jeśli byłaby to kwestia immobilisera, to chyba po przekręceniu kluczyka w pozycje "zapłon" (a tak odpalam auto dopiero jak zgasną kontrolki) dalej migałaby czerwona kontrolka immo, a za każdym razem gaśnie więc chyba to nie to?

 

Możesz jeśli wiesz podzielić się informacją co należałoby przejrzeć pod kątem pojawienia się tego błędu (czego on dokładnie dotyczy)?<piwko>

 

(świece wymienione, filtr oleju, powietrza). Filtr paliwa zostanie wymieniony w tym tygodniu. Kabli zapłonowych podobno przy tym silniku nie ma.

 

Nie wiem co o tym myśleć, bo od 4 dni samochód odpala za każdym razem i czy problem powróci czy został usunięty a jeśli tak co miało na to wpływ.

 

Dodano: 12 cze 2013 - 14:13

Ok zabieram się powoli za robotę auta. Do wymiany jeszcze jak narazie filtr paliwa. Do przeczyszczenia czujnik położenia wału.

 

Auto jak narazie odpala (ostatnio dociskałem kable przy tym czujniku połozenia wału)- może to pomogło.

 

W każdym razie dzisiaj zauważyłem dziwny objaw- po nocy na zimnym silniku po odpaleniu na ssaniu strasznie obroty falowały- trochę ponad 1000 ale tak jakby nierówno silnik pracował. Dodatkowo przy pierwszych 200m po ruszeniu na każdym biegu tak jakby auto coś przyduszało- wyraźny spadek mocy przy dodawaniu gazu.

 

Po tych 200m gdy obroty spadły do ok. 750, silnik normalnie pracował równo a moc przy dodawaniu gazu wróciła.

 

Czy na takie objawy wskazuje zużycie uszczelek przepustnicy? Czy wymiana takich uszczelek i uszczelnienie kolektora może pomóc?

 

Dodano: 22 cze 2013 - 02:37

A czy błędy które wykazał CLIP "napięcie zasilania kalkulatora" i "zasilanie pierścienia" nie łączą się ze sobą? Czy nie chodzi to o pierścień w stacyjce? Może on jest winowajcą tego, że auto czasem nie odpala za pierwszym razem, a nie bardzo jest reguła kiedy są problemy, czasem potrafi parę dni odpalać a potem jest problem ze 2-3 razy pod rząd.

 

Może trzeba przeczyścić jakieś styki na łączeniu cewki w stacyjce z kabelkiem? Co te błędy w/w dokładnie oznaczaja?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!