Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja Renowka zgasła i śpi dalej...


Szczawik

Rekomendowane odpowiedzi

pociesze Cię Szczawik, też właśnie sie dowiedziałem że u mnie padł rozrząd. odblokowali kompa bo nie dawał napięcia na pompę a auto nadal nie zapala. co prawda pasek nie jest zerwany ale przeskoczył. czekam na najgorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wcale nie ma się z czego cieszyć :mrgreen: Coś mi sie zdaje, ze dziś bedzie ten dzień...Dziś zaczynamy grzebanine i się wszystko okaże co i jak. Ale mam pytanko-da się jakoś zajrzeć do paska i zobaczyć czy sie zerwal, czy moze przeskoczył? I czy jest możliwosć, ze zaworom nic sie nie stalo, gdy tłok uderzył tylko przy rozruchu silnika? Aby jeden stuk usłyszałem i nic wiecej, bo aku padl :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do paska czy nie zerwany to ściągnij osłonę. jak sie będzie trzymał to niech ktoś zakręci rozrusznikiem a ty zobacz czy pasek sie przesuwa. co do zaworów to nie mam pojęcia. myślę że pozostaje ściągniecie głowicy ale nie jestem tego pewien. sam sie chętnie dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię: uszczelke pod głowice,zaory,uszczelniacze zaworowe,pasek rozrządu,napinacz paska i rolke,a pasek wielorowkowy od pomp niedawno był wymieniany. Od razu go napnę bardziej, bo nieraz piszczy :-/ Tylko boję się potem, ze auto nie odpali.....nie wiem czemu, ale takie przeczucie mam,albo odpali tyle, ze bedzie źle pracował...Dalej borykam się z problemem tego czujnika ciśnienia powietrza,bo jak go podłącze i odpale auto, to nie chce pracować a niekiedy pochodzi,ale nie bedzie chciał w obroty wejsć...Co go mogło uszkodzić? To, zę odłaczyłem go na właczonym zapłonie? I czy jakbym pojechał go podpiać pod kompa,to czy mogłoby to rozwiązać problem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Niestety muszę odgrzebac temat :P

Mój Sceniczek F3R wyciął mi dziś taki sam numer, czyli umarł podczas jazdy. Sturlałem się na parking (całe szczęście że przytrafiło mi się to w mieście i to niedaleko od domu, a nie np. zimą, w nocy, za granicą, z dziecmi na pokładzie :shock: ) , raz zakręciłem rozrusznikiem w nadziei, że to nie TO i autko odpali. Niestety bez rezultatu. Wszystko stało się w absolutnej ciszy, tzn. nie było żadnego stuku, po prostu zgasł silnik, stwardniał mi pedał hamulca, stężała kierownica i koniec. Nie jechałem szybko, może z 40 km/h na 3 biegu i po zgaśnięciu silnika przeturlałem się najwyżej 20 metrów. Także podczas próby uruchomienia silnika nic niepokojącego nie usłyszałem, poza kręceniem rozrusznika jakby na lekko zwolnionych obrotach.

Bezpieczniki zdrowe, uderzeniowy wciśnięty.

Teraz mam pytanka - jak najbezpieczniej (przy założeniu że poleciał pasek) przetransportowac auto do mechaniora ? Czy można normalnie holowac, oczywiscie ostrożnie - majac na wzgledzie brak wspomagania ? Czy holowanie nie pogłębi negatywnych dla silnika skutków, o ile takie zaistniały ? Czy może konieczna będzie laweta ?

Jutro rano zabieram się do działania, więc z góry dzięki za jakieś konstruktywne porady.

A za tydzień miałem zmieniac pasek z rolkami pompą :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz ciągnąć tylko ostrożnie bo hamulce nie są za wesołe. ja tam swojego holowałem 40km po tym jak zgasł w czasie jazdy. a słyszysz pompkę paliwa czy pracuje? może nie będzie najgorszy scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pompa chodzi. Zakręciłem tylko raz, a że byłem sam to nie miał kto się pod maską przysłuchiwac.

Teraz boję się jeszcze kręcic, żeby biedy nie narobic (większej).

Co do holowania - jakos go powoli zaciągnę do warsztatu. Może się uda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wiem już więcej.

Zerwany pasek. 4 zawory do wymiany. Głowica do naprawy.

Przy okazji wyszła jeszcze zerwana poduszka pod silnikiem i pęknięta obudowa termostatu.

Ludzie, wymieniajcie paski zawczasu, chyba że macie kieszenie pełne pieniędzy na zbyciu :/

Ja już niestety nie mam wyboru ...

Napiszę ile zapłacilem, jak zrobią

 

**********************************************************

 

Otoż - koszt ogólny 1500 zł

 

Wymiana rozrządu (pasek+3rolki), naprawa głowicy , 4 zawory (2 ssące i 2 wydechowe), uszczelniacze, termostat, pasek klinowy, prawa poduszka silnika, 4 świece (moj pomysł, stare już byly), uszczelka p. głowicę, uszczelka kolektora, uszczelka pokrywy zaworów

Materiały 1100 zł, robocizna 400 zł

 

Ta wymiana poduszki dużo wniosła, bo teraz muszę się wsłuchiwac, by usłyszec silnik, wcześniej były wibracje jak w dieslu :!:

 

W sumie nie wyszło tak srogo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!