Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak podświetlania przycisków sterowania szy


Rekomendowane odpowiedzi

gacek_fm - jakie uzyles diody zesli jak piszesz wymieniales je ?

Na forum czytalem o ddodach SMD 805 biala o jasnosci 240 do 40 mcd (ale post dotyczyl tablicy wskaznikow). Jaką Ty zastosowales ? Czy trudno jest rozebrac wlacznik ? Prosze Cie bardzo o jeszcze kilka szczegolow.

 

Proszę doczytać w regulaminie o pisowni postów na forum.- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebranie włącznika to bajka, podważasz od przodu i wyciągasz cały przełącznik. Od dołu odpinasz dwie kostki (przednie i tylne szyby), zwalniając cztery zatrzaski na każdy z dwóch przełączników (są w parach) wyciągasz interesujący Cię zestaw. O ile dobrze pamiętam to podważasz miejsce przy zawiasie przełącznika i ściągasz obudowę jednego z przełączników i już masz wszystko na wierzchu. Na diodach, tudzież żarówkach są kapturki gumowe, nie zapomnij ich przełożyć.

Co do rodzaju diody to niby jestem elektronik <piwko> ale po prostu wyciągnąłem diodę i poszedłem do sklepu a koleś dobrał mi odpowiedni zamiennik.

Problem polega na tym, że jak diody u mnie nadal świecą tak, żarówki u teścia znów się popaliły (polskie zamienniki).

Powodzenia

 

PS. Nie zamieniaj przełączników miejscami, to nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ja dziś kupiłem diody na Wolumenie (Warszawa) 12 Voltowe.

Tak, są takie! bez żadnych oporników pasują od razu.

Co do sprawdzenia biegunów wystarczy tak jak ja (Scenic II) diody montujemy "strzałką" do przodu

niestety nie posiadam foto ale jak ktoś weźmie diodę „pod światło” zauważy, że w środku jest tak jakby trójkącik….wystarczy skierować go do przodu auta przy lutowaniu…

wtedy świecą... jak nie świecą – nie martwmy się – przelutować o 180 stopni – nie ulegają spaleniu

Dziś wymieniłem we wszystkich drzwiach i świecą pięknie…

Nie wspomnę o trwałości diod LED w odróżnieniu od żaróweczek 12v

…przy okazji:

były to diody led 3mm średnicy

kapturki ( u mnie były niebieskie w aucie) po prostu przełożyłem

Można kupić diody od razu niebieskie, ale nie mieli w sklepie

Mieli białe, zatem użyłem kapturków z żarówek)

Koszt jednej diody 1,50 zl na dzień dzisiejszy

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam diody są dość "wytrzymałe" na krótkotrwałe skoki napięcia.

Mają też pewien zakres pracy.

O ich trwałości w odróżnieniu od żaróweczek świadczy chyba wypowiedź jednego kolegów.

Efekt Ruhmkorff'a tu chyba panuje... generalnie wytrzymałość urządzeń na krótkotrwałe skoki napięcia dążące do nieskończoności ale przy minimalnym natężeniu prądu.

 

Dodano: 20 lis 2012 - 22:42

co do rozbierania i wyciągania przełączników:

1. tylne - wkładałem płaski śrubokręt patrząc z przodu tzn. mając drzwi przed sobą - w tylnej części plastiku! zazwyczaj wszystkie plastiki mają z przodu blaszkę (owal plastiku patrząc odgóry w kierunku przodu auta)- nie połamać plastików mocujących przyciski!

2. Drzwi kierowcy- UWAGA tu wyjątkowo wkładamy śrubokręt od przodu - od przodu auta... tam jest taka metalowa blaszka.. trzeba ją z wyczuciem dobrze wcisnąć, a nic się nie połamie..

 

mnie się udało bez połamania niczego)

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wymieniałem żaróweczki w przyciskach otwierania szyb, z braku czasu nie bawiłem się w LED-y. Żaróweczki kupowalem po 3zł za sztkę bo nie chciało mi się latać po sklepach żeby zaoszczędzić parę groszy. Żarówki trochę wyższe niż orygilalne ale pasują i świecą ok.

Tak jak pisali wcześniej trzeba uważać na zaczepy przy wyciąganiu plastikowej oprawy z boczków drzwi, jedne od strony pasażera udało mi się połamać bo "zawias" mają z innej strony niż te od kierowcy.

 

thumb_hosting_zdjec_1353577111__imag1052.jpg thumb_hosting_zdjec_1353577076__imag1050.jpg thumb_hosting_zdjec_1353577021__imag1049.jpg thumb_hosting_zdjec_1353576995__imag1048.jpg thumb_hosting_zdjec_1353576975__imag1046.jpg thumb_hosting_zdjec_1353576895__imag1043.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja zrobiłem w sobotę to - nie świeciły 2 żaróweczki od przycisków szyb, więc wymieniłem całość na diody LED. częściowo skorzystałem z manuala usera z tego forum, lecz nie piłowywałem LEDów no i mam nieco wyżej je zamontowane. ważna jest polaryzacja LEDów

 

thumb_hosting_zdjec_1353619957__01.jpg

thumb_hosting_zdjec_1353619972__02.jpg

thumb_hosting_zdjec_1353619987__03.jpg

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeci ładnie, bo jest kolor zieleń/czerwień (blokada) ;)

 

jednak zapomniałem o jednym - dla ładnego efektu w całym zespole przycisków warto wszystkie wymienić 5 żarówek: 2x2 w przyciskach szyb oraz 1x w blokadzie drzwi, gdyż w blokadzie jest i żarówka i czerwona dioda.

 

thumb_hosting_zdjec_1353619852__20121118009.jpg

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no... z zielonym też ładnie:)

sam nie wiem, ja wykorzystałem niebieskie kapturki i ten niebieski mółgłby być wyraźniejszy, postaram się cyknąć jakąś fotkę i też wrzucić.

ale fakt faktem fajniej to wygląda niż tylko sama "białość"

 

i jeszcze jedno.. sami zauważyliście że żarówka moglaby być jeszcze dłuższa bo wchodzi w przycisk poprzez dziurkę , a sam przycisk by

nie ocierał się o żarówkę raczej bo żaróka ma średnicę około 3-5mm a miejsca w przycisku to jest kwadrat o obrysie około 1cm x 1cm

(mam na myśli - u mnie jest biały plasticzek już w samym przycisku - taki biały prostopadłościan)

 

co do kolegi który zrobił z opornikami - to tylko kwestia że wziął diodę 3v a nie gotową 12v

tak czy siak jak widać żaróki sie palą, a my oszczędzamy po ile zł na przycisku? w ASO by po 100zł za każdy przycisk skasowali?)))

Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!