Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Całkowity brak zasilania - RN Megane 2 ph I


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

od dwóch miesięcy jestem właścicielem RN Megane 1.5 DCI ("03) 80 KM i od poniedziałku samochód odmówił posłuszeństwa całkowicie. Mianowicie nie działa prawie nic. Działa centralny zamek oraz światła awaryjne - ale nic poza tym. Nie mogę nawet otworzyć tylnej klapy bagażnika... Sprawdziłem poziom naładowania aku - jest na 100%. Klemy czyste. Bezpieczniki pod maską wymienione przeze mnie ( parę ku* i ja pie* poszło niestety... )ale dalej nic. jak otwieram drzwi - światła w kabinie nie zapalają się. nie działa nic - oprócz awaryjnych - na desce rozdzielczej totalna pustynia). Sprawdziłem przewód od masy ( od aku do skrzyni biegów ale też nic ), przewody odchodzące i dochodzące do aku i nadal nic. sprawdziłem kable wewnątrz kabiny ( zapłon, czytnik karty, radio ) i nadal głucha cisza. dodam że nie świeci się nic - żadnych błędów czy innych oznak życia... Czy zna ktoś może dobrego mechanika w Krakowie który mógłby wyjaśnić to misterium ? czy jest gdzieś jeszcze jedna puszka z bezpiecznikami - np w kabinie czy bagażniku ? samochód stał dosłownie 7-8 godzin i nie mam pojęcia co mogło kruszynkę unieruchomić..

 

Pozdrawiam -

Piotrek xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód stał dosłownie 7-8 godzin i nie mam pojęcia co mogło kruszynkę unieruchomić..

 

Przypadkiem nie padało i nie zalało skrzynki bezpieczników obok akumulatora? Tam będzie problem. Ewentualnie zalało moduł komfortu w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zero wody na pewno bo są tam takie prowizoryczne uszczelki

Że są to nie znaczy, że wodę zatrzymują. Posprawdzał kolega bezpieczniki, które są w dolnej płytce zakryte drugą od góry? Moduł komfortu znajduje się w kabinie za bezpiecznikami. Ewentualnie bezpieczniki padły na klemie plusowej akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie ze tak - jak otworzyłem klapę to było ładnie, schludnie i sucho przede wszystkim. Każdy bezpiecznik dostał nowe czyściutkie styki ( przeczyszczone spray'em ). Te które wydawały się mi starsze - zostały wymienione na nowe. Druga warstwa dostała nowe styki tylko ( 70'ek nie wymieniałem tylko i tych czarnych standardów ).

 

Czy moduł mogę wymienić sam ? Gdzie są bezpieczniki na klemie ( nie wiedziałem ze tam są też ;) )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a już miałem krztynę wiary... a gdzie są te bezpieczniki do klemy "+"-owej ? standardowo płaskie czy może już sześciany ? a jeśli wszystko jest sprawne ? gdzie szukać dalej ? możliwe że deszcz zalał jakiś moduł ? Czy jest możliwe ze jakieś stworzonko przegryzło kable i dlatego nie ma części prądu ? bo działają tylko awaryjki i centralka. Zna ktoś może zacnego mechanika który nie zedrze a zrobi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież one nie są zamontowane w samochodzie. Są skierowane w górę na akumulatorze. Sprawdzić można omomierzem. W ostateczności sprawdzić przejście żarówką z przewodami i baterią.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee ok - nie bardzo rozumiem twoją odpowiedź teraz... takie bezpieczniki mam na klemie dodatniej już zamontowane. Natomiast one są widocznie od razu jak się zdejmie klapę ochraniającą akumulator. są one bezpiecznikami do góry.. stąd moje pytanie - jak mogę sprawdzić czy one są dobre czy nie ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - super. dziękuję ci bardzo za pomoc !! sprawdzę to jutro rano i mam nadzieję że to tylko taka pierdółka a nic poważniejszego.. ;)

 

Pozdrawiam -

 

Piotrek xD

 

Dodano: 17 cze 2013 - 11:07

problem rozwiazany - padl glowny bezpiecznik ( CAL2 ) na klemie plusowej ^^ 65zl zaplacone w ASO i wszystko bangla i hula ;)

 

dzieki wielkie za pomoc !!

 

Piotrek

 

P.S

 

Do Adminow - przepraszam za brak polskich znakow ale niestety nie mam takowych w pracy ( klawiatura angielska ).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!