Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Moduł" ksenonów...


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem z xenonami, najpierw padł jeden, po tygodniu drugi. W serwisie ksenonów diagnoza - lewa przetwornica zalana, wymiana na sprawą ori, prawa przetwornica dobra, nie dochodzi napięcie. Bezpiecznik spalony, wsadzony nowy - od razu pali (10A). Włożone na próbę 20A - ksenon świeci, leci dym ze sterownika. Nie widziałem na oczy sterownika, podobno jest pod lewą lampą (tą w której przetwornica była zalana). Jak szukać takiego modułu, jak to się nazywa dokładnie, jest uniwersalne czy musi być z wersji z ksenonami, czy musi być z megane?

Elektryk stwierdził, że jak nie znajdzie się ori to można zamiast niej zamontować przekaźniki... co o tym myślicie, co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dobrze wpisane to masz megane przed liftem phI.W megane przed liftem moduł Xeonów masz w każdej lampie osobno czyli dwa.Nie rozumiem co elektryk ma na myśli z tymi przekaźnikami .Modułu niemi nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, padały pomysły - podłączyć tą lampę zamiast do "modułu" to do postojówek.. Albo obie lampy razem - wtedy zapytałem czy ten moduł jest dwusekcyjny skoro jedna lampa działa, a druga nie - tak, jest. Hmm, czyli pewnie miał przed oczami ph2, bo mówił, że niedawno sporta już robił, a nie wie jak to wygląda w ph1.

Lampy miałem obie rozebrane przy sprawdzaniu przetwornic, obie już są dobre - przy próbie z bezpiecznikiem 20A pechowa prawa lampa świeciła, ale poszedł dym z okolic lewej lampy, gdzieś pomiędzy aku a pasem przednim. Jakieś pomysły co to mogło być, co jest po drodze? Wychodzi na to, że trzeba rozebrać przód i sprawdzić gdzie jest jakieś zwarcie, pewnie na wiązce zasilającej prawą przetwornice, zgadza się?

 

EDIT

W tym poradniku do ph2 http://megane.com.pl/topic/34698-regeneracja-lamp-ksenon/ jest tekst "...pod lampą znajduje się moduł od systemu poziomowania ksenonów...." więc chyba już wiem o co biega, w ph2 poziomowanie jest właśnie w tym module, a w ph1 poziomowanie jest w każdej z przetwornic - to na oczy widziałem bo w mojej zalanej przetwornicy podłączonej na stole do lampy poziomowanie działało a sama przetwornica napięcia już nie.

 

Czyli teraz pytanie brzmi - czy coś tam jest po drodze od bezpiecznika do lampy co może mieć zwarcie i przy większym bezpieczniku puściło dymka, czy po prostu będą to kable przetarte?

Edytowane przez Tanner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli każda lampa ma swoją przetwornicę z regulacją wysokości.Żarówka xenonu działa na napięcie 85 Volt a instalacja w samochodzie ma napięcie 14 Volt , więc nie możesz jej podłączyć bezpośrednio do instalacji samochodu.Jeżeli pali ci bezpiecznik to musisz sprawdzić przewody pomiędzy tą czarną skrzynką bezpieczników pod maską a lampą (przetwornicą). Każda lampa ma swój bezpiecznik , sprawdź od której lampy pali ci bezpiecznik i tam szukaj.Instalacja do prawej lampy(pasażer) idzie po wzmocnieniu przednim (tam gdzie jest zamek maski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za nakreślenie sytuacji.

Skończyło się tak - dym leciał z wtyczki czujnika ugięcia wahacza dla samopoziomowania. Aby było śmieszniej, wiedziałem od jakiegoś czasu, że czujnik nie działa - wyszło na CLIPie oraz lampy świeciły w dół, ale nie miałem pojęcia, że może się zacząć topić jego okolica. Elektryk zrobił jakieś obejście, bo bez tego czujnika lampy nie świecą, dostałem go do ręki razem ze stopionymi wtyczkami, lampy dalej świecą w dół. Szukam ori czujnika z wiązką :)

Edytowane przez Tanner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!