Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyby szyby...


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Posiadam Scenica 2005r 1,5 Dci

Mam pytanie, po praniu tapicerki pojawiła się usterka.

Szyba prawa tył otwiera się z panelu kierowcy a zamyka tylko z pasażera - domykanie z pilota działa.

Szyba lewy tył otwiera się i zamyka tylko z panelu kierowcy - domykanie z pilota działa.

 

Gdzie szukać problemu ?

Edytowane przez kwiatjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej odłącz na chwilę aku. Gdzieś zalano złączki, czy to na sterowaniu szybami, czy to pod fotelem pasażera i poszedł błąd / usterka. Jeśli nie pomoże chwilowe odłączenie aku, pomyśli się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podepnę się pod problem z szybą, chodzi mi o szybke od kierowcy. Gdy ją opuszczę na dowolnie jaką wielkość, to po chwili samoczynnie po troszku idzie do góry i nic nie mogę zrobić. Zamyka się całkowicie i dopiero po chwili reaguje na ponowne otworzenie. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam... To i ja dołącze do tematu, otóż oddałem swojego Scenica do prania tapicerki i po odebraniu stwierdziłem, że nie działa opuszczanie ani podnoszenie szyby w przednich drzwiach pasażera (ni to z przycisku w drzwiach kierowcy, ni to z samych drzwi pasażera, przełączniki od szyb klikają ale nic się nie dzieje). Jakież było moje zdziwienie kiedy następnego dnia pojechałem do sąsiedniego miasta (30km) i zostawiłem auto na parkingu, po powrocie żona stwierdziła, że szyba w owych drzwiach pasażera jest opuszczona na sam dół. Próbowałem "podnieść" ją używając przycisków, ale nic to nie dało i musiałem wrócić z otwartą szybą do domku (super uczucie pędzić z otwartą szybą). Na miejscu nie mając pomysłu jak to ugryżć, odłączyłem wtyczkę w słupku przy błotniku, troche przeczyściłem styki na sucho i zauważyłem że po jej podłączeniu sama szyba z przycisków się nie podnosi, ale próbując domknąć szyby z karty owa szyba skokowo domyka się (kilka rozłaczeń kostki w słupku i domknąłem ją do końca). Szyba nadal nie działa z przyciaków w drzwiach, ale skoro się podniosła z karty to silniczek jest ok, no i ... właśnie, no i co dalej ?? Czytałem różne tematy na forum i tak sam nie wiem za co mam się najpierw zabrać, co sprawdzić ??

Wymontowałem przełączniki (z drzwi kierowcy jak i pasażera), rozebrałem, wyczyściłem i wypsikałem Kontaktami S i U (wtyczki w słupkach też). Pomierzyłem miernikiem przejścia w przełącznikach przed jak i po zabiegu i jest tak samo. Mam jednak pytanie gdyż jeden z mikroprzełączników w drzwiach pasażera jest "rozwarty" i po naciśnięciu następuje jego "zwarcie", a w drugim jest zupełnie na odwrót (tzn. jest cały czas "zwarty", a po naciśnięciu jest "rozwarty"), za to w drzwiach kierowcy jest tak: oba mikropezłączniki od szyby kierowcy są "rozwarte", a od szyby pasażera są "zwarte" czy to norma bo czegoś tu nie kumam?? Zdobyłem dziś podobno sprawny przełącznik od drzwi kierowcy i podłączyłem w miejsce swojego okazało się, że szyba kierowcy zamiast podnosić się to się opuszcza i na odwrót, szyba pasażera nie działa wcale.

 

Przeczytałem wiele tematów, a może to sterownik / moduł silniczka szyby ??

 

(07.07) szyba zaczeła działać - sama z siebie, tak więc mój problem został rozwiązany. Dziękuję za uwage.

post-28162-0-11922900-1372451503_thumb.jpg

post-28162-0-60591700-1372451543_thumb.jpg

post-28162-0-32334400-1372451558_thumb.jpg

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam bardzo podobny problem z szybą pasażera. Po podłączeniu aku działają szyby poza szyba pasażera. Po kolejnym odłączeniu aku ponieważ musiałem go naładować prostownikiem i podłączeniu szyba działa przez jeden dzień i znów foch. Dziś chciałem domknąć szyby z pilota dwie otwarte domknęły się a szyba od strony pasażera całkowicie się otwarła. Nie działa sterowanie od kierowcy ani pasażera, również nie dział domknięcie brak reakcji silnika przy ponownej próbie domknięcia. Pomogło wyjęcie bezpiecznika domknięcie szyb z pilota i tak kilkukrotnie aż udało się domknąć. Czy może ktoś rozwiązał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Scenic sam się "od fochał" ni z tego , ni z owego. Przez ok 2-3 tygodnie nie było żadnej reakcji, a potem szyba zadziałała. Potem przez jakiś miesiąc miałem takie "skrzywienie" i chodziłem sprawdzać czy szyba się aby znowu sama nie opuściła, zwłaszcza jak padał deszcz. Wiem już z autopsji, że takie rzeczy nie tylko w reno się zdarzają, jakiś czas temu u sąsiada w Galaxy opuściły się szyby (każda na inną wysokość) wyglądało to dziwnie bo cały samochód w porannym szronie, a szyby na przestrzał potwierane. Potem sąsiad mówił, że padł mu "moduł komfortu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie za ma co..., ale jak już zwalczysz problem to napisz co i jak, tak dla potomnych. Oby się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!