Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana przełącznika szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupiłem moją Meganę IIphI od francuza, rocznik 2003, silnik 1,5 dCi, 82KM. Auto wyposażone jest jedynie w przełącznik szyb przednich od strony kierowcy, pasażer ma sterownik tylko dla swojej szyby. Działa jedynie sterowanie szybą od strony kierowcy. Badałem temat, czytałem kilkanaście postów w podobnych tematach. Moja wersja wyposażenia zakłada zależność sterownika od strony pasażera od sterownika od strony kierowcy, ten główny zasila więc obwód sterowania szybą od strony pasażera.

 

Rozebrałem sobie sterownik od strony lewej, nie zauważyłem żadnych zimnych lutów itp. Wszystkie bezpieczniki w samochodzie są sprawne. Docisnąłem kable w przelotce prawych drzwi. Mimo to cały czas nie potrafię dojść co działa nie tak. Znalazłem poradę, żeby spiąć ze sobą 3 kable na sterowniku głównym, nie działa wtedy sterowanie szybą pasażera z tego sterownika, ale za to działa sterownik pasażera (jest wtedy po prostu zasilony, później mogę wrzucić temat z którego zaczerpnąłem ten sposób, teraz nie mam czasu na szukanie). U mnie to zadziałało, ale ten sposób jest taki łopatologiczny i ponoć może uszkodzić instalację elektryczną. Myślę, że można więc odrzucić hipotezę urwanych kabli.

 

Sterownik główny po rozpięciu ma czarny kolor kostki. Kupiłem sobie na allegro "100% sprawny" sterownik, z nadzieją że będzie rozwiązaniem problemu, jednak miał on szarą kostkę. Ilość i układ pinów jest taki sam, różnica była jedynie w umiejscowieniu wypustek obudowy, udało mi się to obejść. Sterownik działa inaczej niż tamten "czarny" - po kliknięciu w dół szyba sunie aż dojdzie do końca albo aż kliknę jeszcze raz (w "czarnym" po zwolnieniu kliknięcia szyba zatrzymywała się). Strona pasażera nadal nie działa.

 

Przepraszam że tyle literatury ale chciałem dobrze opisać problem. Mogę podesłać zdjęcia później, jednak raczej nie wiele pomogą. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytania:

1) Czy użycie inaczej działającego sterownika niesie jakieś zagrożenia?

2) Co może jeszcze być przyczyną nie działania prawej strony?

3) Czy spięcie kabelków tak, żeby działał sam sterownik prawej szyby rzeczywiście jest niebezpieczne?

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 5 drzwiowa hatchback, elektryczne szyby jedynie z przodu (kierowca i pasażer). Z tym sterowaniem impulsowym nie jestem pewien bo nie wiem po czym to stwierdzić, nie chcę więc głupot pisać. Jak mogę to sprawdzić?

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy kierowcy masz czarną kostkę to masz :szybę kierowcy sterowaną impulsowo - czyli jak mocniej wciśniesz na przycisk i puścisz to szyba sama zjedzie aż do dołu.Szyba pasażera nie jest impulsowa - czyli jak długo trzymasz przycisk tak długo działa opuszczanie szyby.Dołączam schemat tego rozwiązania może ci pomoże w diagnozie

post-3001-0-72697600-1372449344_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie wybrałem opcję spięcia kabelków. Szyba od strony pasażera działa jedynie dla przełącznika pasażera. Jeśli kiedyś uda mi się znaleźć sposób na uruchomienie sterowania z lewej strony to opiszę go tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Miałem parę problemów z szybą przednią od kierowcy. Wymieniłem wszystko, kości przełącznik, moduł komfortu, nawet wiązkę elektryczna z drzwi na nową. Wcześniejsze posty niby pomogły mi w sprawie domykania szyb pilotem i nie opadania owej szyby. Po wymianie wiązki mam problem z dwiema przednimi. mianowicie lewy przcisk od szyby kierowcy otwiera i opuszcza szybę od pasażera a prawy otwiera i zamyka szybę od strony kierowcy-powinno być na odwrót. Pytanie brzmi jak to teraz ustawić prawidłowo? Będę wdzięczny za pomoc

Megane II, pięciodrzwiowa 2003r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam problem z opuszczeniem szyby pasażera.

Megi '04 wersja tylko przednie szyby elektryczne. A dokładnie nie można opuścić szyby przełącznikami ani od kierowcy, ani od pasażera. Silniczek działa w obydwie strony po zmianie biegunów napięcia. Czy może ktoś napisać, które kable od przełącznika pasażera odpowiadają za opuszczanie? Chciałem na któtko podłączyć i wyeliminować (popsuty) przełącznik. Chociaż nie sądzę, żeby zepsute były obydwa swiche.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, wcześniejszy swój post poprawiłeś, a teraz znowu piszesz z błędami. To jak to jest. Radzę zwracać na to większą uwagę. damiar

 

A to wynika z tego, że piszę z telefonu i nie mam pl literek.

Ale nie zmienia to faktu, że mam problem z instalacją elektryczną i to nie tylko z szybą.

Proszę o pomoc.

Edytowane przez kefir-4x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż nie sądzę, żeby zepsute były obydwa swiche.

Wystarczy, że ten od pasażera będzie niesprawny i już nie zadziała, nawet sterowanie przełącznikiem od strony kierowcy.

Na schematach dla megane z 2003r występują dwa różne podłączenia tego przycisku, zależnie od wyposażenia. Musisz porównać to ze swoim i wtedy będzie wiadomo, który schemat jest prawidłowy. Można poznać np. po czarnym przewodzie masy.

thumb_hosting_zdjec_1396722083__przelacznik_szyby_pasazera1_megane_2003.jpg thumb_hosting_zdjec_1396722131__przelacznik_szyby_pasazera2_megane_2003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz fotki OK. Sprawdze rano i napisze.

 

Dodano: 06 kwi 2014 - 20:15

Damiar sprawdziłem

Po wyjęciu wtyczki w/g oznaczeń na przełączniku mam kolorystykę przewodów:

 

A1-Brązowo-Biały

B1-Czarno-Biały

A2-Żółto-Czarny

B2-Szaro-Biały

A3-Czarno-Biały

B3-Niebieski (taki jakiś cieńki)

 

Który przewód od masy jest? Czyżby ten czarno-biały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze napisz jaki kolor ma ta kostka przełącznika? Brązowy?

Jeśli tak, to masa jest na A2. Już chyba wiem w czym jest różnica. W tym przypadku nie ma opcji impulsowego zamykania szyb.

Ten niebieski przewód występuje w obu przypadkach i odpowiada za podświetlenie przycisku.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!