Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ben1970, Z tego co czytam to moim zdaniem problemem mogą być:

1:Zacierające się łożyska wentylatora dmuchawy w kabinie. Objawia się to spadkiem siły nadmuchu(wiatrak co prawda jeszcze się kręci). Efektem takiego zjawiska będzie wzrost poboru prądu przez wiatrak co z kolei doprowadzi do uszkodzenia "regulatora nawiewu". Na początek temperatura roztapia plastiki na złączach potem uszkadza elektronikę i kompletnie przestaje dmuchać. Proponował bym wyjąć schowek następnie wykręcić regulator nawiewu i sprawdzić czy nie wtopiły się piny we wtyczkach (potrafią się niemal zespolić z gniazdem trzeba łamać żeby rozłączyć. Jeżeli tam jest tak jak opisałem to masz do wymiany wentylator dmuchawy (regulator pewnie będzie jeszcze sprawny).

2: Jeżeli nie ma takich objawów to pozostaje sprawdzić tor nadmuchu powietrza. Najczęściej zbierają się liście pocięte przez wentylator i wdmuchiwane głębiej. Zbierają się koło chłodniczki, od dołu systematycznie po sam jej czubek (jest tam wiecznie mokro więc liście chętnie się tam przyklejają). Łatwo do tego się dobrać jak jest już zdjęty schowek. Widać wtedy obudowę chłodniczki ma ona od spodu trzy lub cztery wkręty jeden niewygodny od strony grodzi silnika(daje się wykręcić na małym kardanie)jeden od strony kierowcy i jeden od pasażera nie pamiętam czy jest jakiś od przodu. Wyjmujemy całkowicie gumową rurkę z kaczym dziobem(możemy ją dokładnie wyczyścić)i odkręcamy ten spód obudowy chłodniczki. Od strony kabiny jest na tyle dużo miejsca żeby sobie poświecić i lusterkiem podejrzeć czy nie ma liści. U mnie było ze dwie garście zbitych namoczonych od kondensatu z klimy liści i tak szczelnie ubitych że w 3/4 blokowały przepływ powietrza przez chłodniczkę. Efektem tego niestety było skorodowanie żeberek i dziura w chłodniczce, oczywiście nie zapominając o spodku mocy nawiewu.

Napisz proszę co i jak, trzymam kciuki.

D.

Edytowane przez Dowmotrh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze bym obstawiał zły filtr kabinowy. Kanał dmuchawy jest tak zbudowany, że jak wyciągniesz filtr - to nic prawie nie dmucha - bo powietrze pita bokiem. Kupiłem kiedyś taki dupiaty filtr (za cienki) i mimo, że hałas był w kabinie to ledwo ledwo coś leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!