Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

frein parking a controler... ??? co jest gra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wyskauje mi coś takiego i nie wiem co jest grane, pewnie coś związane z hamulcem parkingowym (elektrycznym ręcznym ) frein parkin a controler i trójkąt z literką P i service. Może klocki się kończa tylne ? Ale czy występuje tam jakiś czujnik ?

P.S czasami miga dioda na tym przełączniku. Ręczny działa ok.

Co jest ??

HELP...

 

 

pozdrawiam

paweł scenic II

ktm exc 520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Czy komuś udało się zdiagnozować ten problem ? Mam to samo - komunikat + 'P' + 'SERVICE'. Te ostatnie świecą się podczas czuwania, jeszcze przed odpaleniem auta. Płyn hamulcowy w normie, a nawet uzupełniony.

Będę wdzięczny z info.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CATRE NON DETECTEE- KARTA NIE WYKRYTA

PILE CARTE A CHANGER- BATERIA KARTY DO WYMIANY

INJECTION DEFAILLANTE- USZKODZENIE UKŁADU WTRYSKU

CREVASION CHANGER ROUE- PRZEBITA OPONA WYMIEŃ KOŁO

SRCHAUFFE DU MOTEUR- PRZEGRZANIE SILNIKA

DIRECTION DEFAILLANTE- USZKODZENIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

DEFAILLANCE ELECTRONIQUE- USTERKA ELEKTRONICZNA

FREINAGE DEFAILLANT- USTERKA UKŁADU HAMULCOWEGO

DEFAUT CHARGE BATTERIE- USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA

PRESSION HUILE DEFAILLANTE- NIEPRAWIDŁOWE CIŚNIENIE OLEJU

FREIN PARKING DEFAILLANT- USZKODZENIE HAMULCA PARKINGOWEGO

FILTRE GAZOLE A CONTROLER- KONIECZNA KONTROLA FILTRA OLEJU NAPĘDOWEGO

BOITE VITESSES A CONTROLER- KONIECZNA KONTROLA SKRZYNI BIEGÓW

ASR DECONNECTE- ASR WYŁĄCZONY

CAPTEUR PNEU HORS SERVICE- CZUJNIK W OPONIE NIE DZIAŁA

PRESSION PNEUS A REAJUSTER- KONIECZNOŚĆ DOSTOSOWANIA CIŚNIENIA W OPONACH

ECLAIRAGE AUTO DES FEUX OFF- AUTOMATYCZNE ŚWIATŁA WYŁĄCZONE

INSERER LA CARTE– WSUNĄĆ KARTĘ DO CZYTNIKA

NIVEAU HUILE CORRECT- POZIOM OLEJU PRAWIDŁOWY

 

tak na przyszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez podpięcia pod CLIPa i odczytania usterek w module sterujacym hamulca parkingowego to można tylko zgadywać.

 

To oczywiste, jestem umówiony na CLIP pod koniec tygodnia. Chodzi mi bardziej o to, czego mogę się spodziewać. Zaznaczam, poza świecącą kontrolką nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w działaniu hamulca postojowego. Zarówno automatycznie jak i aktywowany ręcznie działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A u mnie po skasowaniu błędów (było kilka w pamięci - żaden aktualnie nie wystepował) pojeździłem trochę, żeby ewentualnie sprawdzić przy następnym zaświeceniu kontrolek - co to za błąd. Po tygodniu - kontrolki zaświeciły się przy ruszaniu z ręcznego (po zaciągnięciu na chwilowym postoju). CLIP nie wykazał znowu żadnej aktualnie występującego błędu - jedynie zapisany w pamięci. Podejrzenie - akumulator... Zobaczymy co dalej - błąd wykasowany, narazie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

U mnie przy objawach jak wyżej okazało się że klocki na tylnej osi skończyły swój żywot.

Koszt-klocki tył 85 PLN+20PLN robocizna +10 sprawdzenie i kasowanie błędów oraz dodatkowo zmiana języka na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam taki sam problem jakiś czas temu zapalił się service i "P" oraz napis parkeerrem controleren, nie wiem co to jest wymieniłem klocki bo tak poradził fachowiec i nadal nic <czerwona> płyn wymieniony i dalej to samo. mam nieszczelną klimatyzację czy to może być powód??? proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat. W ciągu 4 lat miałem 2 razy problem z komunikatem awarii hamulca parkingowego. Zawsze hamulec działał bezproblemowo, ale komputer informował o awarii. Za pierwszym razem pomogło czyszczenie czujnika położenia pedału sprzęgła i wgranie ustawień hamulca z innego Scenica (to było robione w serwisie Auto Reno w Zabawie koło Wieliczki - polecam!). Ostatnio komunikat krzyczał o uszkodzeniu hamulca (frein parking defaillant) po pociągnięciu/zwolnieniu dźwigni. Hamulec normalnie działał, czasem błąd znikał, innym razem świecił 'service' albo 'stop'. Okazało się, że to w istocie dźwignia - komunikat błędu z CLIPA: "STEROWANIE RĘCZNE". Kupiłem na allegro (40 zł) dźwignię od anglika, zamieniłem tylko układ elektroniczny (ten z diodą, którą widać na dźwigni) i wszystko hula. Czas pracy - 10 minut. 2 śruby trzymające wajchę, sam układ w środku na dwóch zatrzaskach. Ta dźwignia kosztuje w ASO ponad 400 zł.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Może się komuś przydać - odświeżam temat. U mnie od jakiegoś czasu pojawiał się komunikat frein parkin a controler i trójkąt z literką P po kilku sekundach w momencie, kiedy zatrzymywałem się na światłach. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła komunikat na wyświetlaczu znikał. Hamulec normalnie działał. Pojechałem więc z tym problemem do elektronika samochodowego, który podłączył Scenica pod Clipa (komunikat ten pokazywał mu się na jego kompie także w trakcie jazdy). Okazało się, że przyczyną pojawiania się tego komunikatu był uszkodzony czujnik biegu wstecznego i luzu EPS znajdujący się w skrzyni biegów (w czujniku zapiekł się bolec) - w załączniku jak on wygląda. Po jego wymianie nie mam już pojawiającego się komunikatu.

post-29807-0-26739900-1352246392_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W downloadzie, w manualu wymiany tego czujnika w meganie, z maja 2011 roku napisano, że koszt francuskiego oryginału na tamten czas to 135- 190 złotych.

Można jednak zakupić włoskie do Daci lub Nissana za 68zł

post-2372-0-13840500-1352278638_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!