Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W maju po zakupie Meganki Classic wymieniali mi u mechanika rozrząd (Gates, INA) + pompę wody (Doltz).

Jako że na mechanice nie znam się prawie wcale, możecie mi podpowiedzieć gdzie szukać pod maską tej pompy wody oraz paska rozrządu? Chciałbym sprawdzić gdyż mam trochę obaw czy faktycznie wymienili tą pompę (a czy sobie nie zabrali), bo czytałem, że przy wymianie pompy wody wymienia się płyn chłodniczy a ja miałem po wymianie ten sam (czyżby wlali ten sam płyn).

A pytam bo gdzieś mi posiało płyn chłodniczy. Po wymianie było ok, na nagrzanym silniku nawet ponad max.

Wczoraj sprawdzałem na gorącym silniku a tu na minimum- dolałem Prestone prawie na max (myślę że ok. 0,5-1l.

Dziwne bo żadnych objawów wycieków nie widzę:

- plam pod autem nie ma

- węże wizualnie w dobrym stanie, sprawdzałem papierem nigdzie się nie pocą

- na opaskach też brak wycieków, nieszczelności

- w zbiorniku wyrównawczym nic nie bulgocze przy włączonym silniku i odkręconym korku

- oleju silnikowego nie przybywa, pod korkiem oleju żadnej mazi, normalnie sam olej kolor jasny

-z rury nie wydobywa się siwy dym

Pojeżdżę na tej dolewce i zobaczę kiedy trzeba będzie dolewać następny raz.

Nie wiem dokładnie ale tak mi się skojarzyło, że chyba jak odkręcałem wczoraj korek zbiornika wyrównawczego po jeździe na ciepłym silniku to nie było tego "syknięcia" tak jakby ciśnienia nie było? Jeszcze to muszę sprawdzić.

Co obstawiacie?

Czyżby nieszczelna chłodnica, do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu i wszystko jest zabudowane pod pokrywami więc nie sprawdzisz tego w prosty sposób.

Co do ubytku płynu, to musisz poobserwować czy pod autem nie pojawia się wyciek.