Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie po wymianie filtra powietrza 19DCI 102KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem po wymianie filtra powietrza iż mój sprzęt dziwnie i podejrzanie buczy. Sprawdziłem wydech w profesjonalnym serwisie i okazało się iż odgłosy nie dochodzą z uszkodzonego wydechu co więc może być przyczyną podejrzanego buczenia, czyżby nieoryginalny filtr powietrza lub też zbieg okoliczności uszkodzonych części, ale jakich ? Proszę o opinie i podpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To raczej zbieg okoliczności. Właściwy filtr wygląda tak ->LINK

Zakładka filtry->filtr powietrza.

Co do wszelkiego rodzaju buczenia, stukania itp, to ciężko cokolwiek powiedzieć nie słysząc tego :mrgreen:

Możesz sprawdzić turbinkę czujnika temperatury nad lusterkiem wstecznym. Ona tak dziwnie buczy, że wydaje się, że to

w desce rozdzielczej.

Podaj więcej szczegółów to może coś komuś wpadnie do głowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałem to buczenie,właśnie z obudowy filtra powietrza gdy dociskam ustępuje dodam,że jest ona dokładnie dokręcona próbowałem parę razy z wyjęciem i włożeniem z powrotem ale to nic nie dało.Z poprzednim filtrem nie było żadnego problemu a tutaj jakieś anomalia.Zastanawiam się czy nie powinno być jakiegoś uszczelnienia w okół tej obudowy lub też inny filtr.Na tę chwilę włożyłem JC PREMIUM.Proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma uszczelnienia. Filtr najpierw wkładasz w klapkę, później celujesz 3 "zębami" w obudowę na silniku i dokręcasz 3 śruby. Buczenie to typowe objawy rozszczelnionego dolotu w turbo dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włóż stary filtr, jeżeli przestanie buczeć tzn, że to wina filtra. Mozna też sprawdzić mocowanie obudowy filtra - jest chyba na dwóch śrubach z gumowymi podkładkami, widoczne po zdjęciu szarej maskownicy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowania są ok a starego filtra już nie mam szkoda,że na próbę będę musiał zainwestować w nasępny filtr.Co jeszcze proponujecie?

 

Dodano: 14 lip 2013 - 10:16

Włożony oryginalny filtr niewielka poprawa.Dociskam obudowę i wycisza się. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też miałem problem z buczeniem. W moim przypadku okazało się, że osunęła się obudowa filtra i łapało powietrze jak chciało...

W Twoim przypadku musi być gdzieś nieszczelność. Sprawdź, czy gumowa uszczelka osadzająca obudowę dokładnie przylega. Przyłóż rękę do okolicy łączenia, poproś drugą osobę by dodawała gazu - sprawdzając czy nie zasysa powietrza gdzieś po bokach. Przyczyna musi tkwić gdzieś w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie też buczy, ale po chwili po odpaleniu. Myślę że to wtedy się egr otwiera, dziwne to jest bo to taki gruby dźwięk jakby ktoś rurę odetkał, sprawdzałęm filtr i wszystko jest w porządku. odpenij na chwilę wtyczkę od egr-a i zobacz czy przestanie buczeć. po dwóch min przestaje, dodam gazu, puszcze i znowu buczy to egr jak sie otworzy

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chodzi o to,że w obudowa nie ma żadnych uszczelek po prostu odkręca się trzy śruby wyjmuje stary i wkłada nowy filtr i wszystko.

 

Dodano: 27 sie 2013 - 18:05

Wszystko dokręcone zaczynam obstawiać,że jest wyrobiona górna część obudowy ta z śrubami .Co myślicie czy wymiana tego coś pomoże? :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dzień dobry, widzę że wątek sprzed 9 lat, ale postanowiłem spróbować. W dniu dzisiejszym w drodze do pracy przy dodawaniu gazu usłyszałem puknięcie jak przy uwalnianiu ciśnienia i auto straciło "moc", syczy przy próbie wejścia na wyższe obroty. Wyloty i doloty sprawdzone, ale po otwarciu maski okazało się że straciłem dwie śruby które trzymają to przednie mocowanie filtra powietrza. I teraz pytanko, kojarzy ktoś może co to za śruby? Wygląda mi to na pierwszy rzut oka na M6, postanowiłem na teraz kupić zwykłe, zamówić oryginalne i w weekend wymienić. 

PS, wiem że to już dziad, ale mam go ponad 6 lat, wczoraj stuknęło nam razem 100tys. km i sentyment każde mi go trzymać aż do śmierci (mam nadzieję że on będzie pierwszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!