Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Low oil pressure - pojawia się i znika


snard

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem z ciśnieniem oleju zaraz po starcie zimnego silnika po dłuższym postoju (około 8h). Kiedy ruszam i samochód wchodzi w wyższe obroty to po około 10-50m wywala błąd "Low Oil Pressure" oraz ikonka stopu i oleju. Po przejechaniu następnych 100-200m komunikat znika, po za tym z samochodem ogólnie nic się nie dzieje. W mojej renówce wymieniałem jakiś miesiąc temu olej na Elf 5w30 + jakaś dolewka innej firmy, pewności nie mam gdyż robił to mechanik ale widziałem opakowania. Oprócz tego wymieniony został oczywiście filtr oleju i ze względu na to ze był to nowy nabytek postanowiłem wymienić również filtr powietrza oraz paliwa.

Szczerze mówiąc zaczyna mnie już irytować ten samochód bo władowałem już w niego sporo pieniędzy. Jakiś czas temu przeskoczył mi rozrząd. Na moje szczęście zawory całe i do wymiany jedynie koło rozrządu gdyż poszedł klin no i elementy rozrządu, pasek itd. oraz pompa wody. Natomiast dwa dni temu znowu odebrałem auto od mechanika bo trzeba było regenerować wtryski. Ciągle pakuje w niego kasę i powoli zaczynam mieć tego dość.

Wracając jednak do tematu. Kiedy dzisiaj wyskoczył mi komunikat z tym błędem zatrzymałem samochód i uruchomiłem go ponownie i błąd już się nie pojawił. Już nie mam pojęcia co z tym robić... znowu jechać do mechanika? Czy jeżeli komunikat ten znika to znaczy że wszystko jest w porządku? Poziom oleju jest maksymalny i nie widzę ubytków oleju. Dodam że po wymianie miałem wrażenie że jest trochę rzadszy od poprzedniego. Wcześniej był zalany Castrolem 5w30.

Proszę was o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno a czy gdyby ta pompa była faktycznie uszkodzona to czy ten komunikat nie powinien świecić sie cały czas? Wkoncu cisnienie było by nieprawidłowe przez cała jazdę.

Dzwonilem dzisiaj do mechanika i on znowu stawia na czujkę. Ja osobiscie podejzewalem tez olej bo wtryski przelewaly ale to by znowu poziom oleju wzrastał a utrzymuje poziom, czyli nie to.

Pompa to dla mnie tragedia bo na necie widziałem kosz rzędu 300zł + robocizna. Już 5k wydałem na ten samochód. Teraz to nawet żal go sprzedawać.

Edytowane przez snard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niesiety - w naszych dCi (1,5 i 1,9) przekręcone panewki + opiłki metalu we wtryskiwaczach nie są rzadkością!

to są dwie podstawowe sprawy na które trzeba szczególną uwagę zwrócić. jeśli masz jakikolwiek problem z ciśnieniem koniecznie sprawdź stan elementów, sprawdź ciśnienie, jakie podaje pompa, sprawdź/wymień pompę, zanim zatrzesz panewki i będziesz miał wtedy kolejne 4 kPLN do wydania.

i zrób to u kogoś, kto się zna na rzeczy. na tych elementach nie warto oszczędzać.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!