Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie auta - Hands Free i Lusterka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym zrobić w mojej megi II phII system oświetlenia wokół auta po podejściu do niego oraz po wysiadaniu, chciałbym zamocować w spodzie lusterek lampki, po czym podłączyć je pod system HF w ten sposób, że po podejściu pod auto lampki te zaświecałyby się oraz po wejściu do środka gasły i na odwót, po wyjściu zaświecały i po odejściu gasły. W miarę ogarniam budowę różnych układów, potrzebny byłby tylko sygnał z anteny zewnętrznej i wewnętrzej (Tak myślę). Jak myślicie, macie jakieś pomysły na budowę takiego systemu ?

Z góry dzięki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś to podłączyć pod zamki i tylko z karty zdalnie otwierać lub zamykać auto. Samo podejście z kartą, bez naciskania na jej przyciski do auta, to za mało i bez wsadzenia dłoni za klamkę nic się nie dzieje, z tego też powodu będziesz podchodził do nieoświetlonego auta i po ciemku macał gdzie jest klamka.

Można się posłużyć każdym dodatkowo zabudowanym, tanim układem radiowym sterującym zamkami i dodatkowym pilotem przy karcie do załączania lub gaszenia takiego oświetlenia.

Najłatwiej jednak do lusterek poprowadzić zasilanie z lampek w dole drzwi i będzie to działało identycznie jak teraz oświetlenie wnętrza. Także zdalnie sterowane przyciskami karty.

Trzeba jednak zabudować jakiś przekaźnik odcinający, by po zapłonie/ w czasie jazdy, te zewnętrzne lampki się nie zapalały po włączeniu oświetlenia kabiny.

Czyli przynajmniej plus po zapłonie do każdych drzwi z lusterkiem dodatkowo podciągnąć i po jednym małym przekaźniku monostabilnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze gojgien - jak chyba czytałem w dialogysie - to nie działa tak, że ciągle jest monitorowana obecność kart (szybko mógłby siąść akumulator i bateria w karcie). Zresztą nie ma sensu ciągle "nasłuchiwać" obecności karty. To jest realizowane tak, iż po włożeniu ręki w klamkę jest szybka komunikacja z kartą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli mam rozumieć, że moje jedynie podłączyć to zasilanie od lampki w drzwiach. Tylko jakiego przekaznika użyć, abu po zapłonie odlaczane było napięcie od tej lampki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdego z przynajmniej dwoma stykami rozwartymi w czasie zasilania cewki przekaźnika. Tak, by w czasie działania przekaźnika po zapłonie prąd z lampek w drzwiach nie mógł płynąć do tych w lusterkach

Na styki cewki łączysz masę z drzwi i plus po zapłonie, który do drzwi musisz dostarczyć podciągając nowy przewód przez przeloty w drzwiach, bo takiego potencjału meganki i sceniole nie mają tam fabrycznie. Na styki (bierne) tego przekaźnika podajesz jeden z przewodów podłączonych do lampki z dołu drzwi i dalej do tej którą chcesz zabudować. I z tej nowej drugi przewód ciągniesz z powrotem do lampki ale już bezpośrednio, pomijając przekaźnik.

Przy wyborze przekaźnika ważna jest obciążalność styków, a to jest uzależnione od źródła światła w nowej lampce.

By sobie nie komplikować sprawy z przeciąganiem tego przewodu z za przekaźnika z powrotem do auta i na jego drugą stronę, w drugich drzwiach montujesz identyczny układ.

Moim zdaniem jest to jednak mało przydatne jeśli świecić będzie tylko pod lusterkiem. Do lusterka te przewody też musisz jakoś dostać a tam po drodze masz kolejny komplet kostek do pokonania. W samym lusterku także miejsca niewiele na takie nowe zabawki. Szkoda takiej roboty dla tego efektu.

Choć nie jestem zwolennikiem takich świecidełek, to lepsze miałbyś neony pod podwoziem albo listwy ledowe pod progami, niewidoczne z boku, a oświetlające podłoże po bokach auta, zapalane w ten sam sposób.

Ewentualnie jeszcze małe ledy od środka każdej klamki, oświetlające ich zewnętrzne wnęki. Jak masz klamki z przyciskami HF i antenami w środku to sprawa jest prosta bo są rozbieralne.

A tak ogólnie dziwi mnie, że są jeszcze w Polsce miejsca z tak głęboką ciemnością, że trzeba otoczenie auta zdalnie oświetlać, by do niego trafić......

No chyba, ze chcesz z megany zrobić choinkę podobną do leciwego Knight Rider-a

http://www.davidhasselhoff.com/photo/k2000-knight-rider-26

W tym przypadku jeszcze megusię musisz do logopedy posłać, by nauczyła się gadać :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha beds myślał, masz rację, lepiej byloby,np taśmy led użyć na dole będę myślał. W nocy za domem ciężkmoze bbyć jak coś wypadnie, po prostu chciałbym mieć to dla czystego komfortu, lampki w spodzie lusterek wystarczyłyby do takiego oświetlenia, choć neony byłyby znacznie lepsze. Dam znac co i jak będę kombinowal.:?: Dzięki wielkie za pomoc.:)

 

Dodano: 10 lip 2013 - 22:28

Chyba kupię taśmę led - Z tąd - Chciałbym tylko wstawić tam jakiś dimmer który z automatu będzie rozjaśniał przy uruchamianiu ledów i zciemniał przy gaszeniu ledów, dałoby radę takie coś wykombinować :) ? Z góry dzięki. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!